• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212670
+
-

ائتلاف احتمالی علیه یمن کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ

در پی حملات پی‎درپی یمن علیه بنادر رژیم صهیونیستی به‌ویژه ایلات و توقیف کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، آمریکا اعلام کرده که از هفته آینده عملیاتی بین‌المللی را با عنوان «نگهبان رفاه» علیه تهدیدهای دریایی یمن آغاز خواهد کرد. گفته شده، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در سفر هفته آینده خود به خاورمیانه، ایجاد این کمپین بین‌المللی در دریای سرخ را اعلام می‌کند. گرچه هنوز اسامی کشورهایی که در این ائتلاف شرکت کرده‌اند، اعلام نشده، اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انگلیس، فرانسه، ژاپن، کره‌جنوبی، اسپانیا و رژیم‎ صهیونیستی ازجمله اعضای این ائتلاف خواهند بود؛ ائتلافی که پیش از این نیز در کنار شمار دیگری از دولت‌ها تحت عنوان گروه ضربت 153 قرار بود امنیت دریای سرخ را تامین کند که حملات کارآمد چند ‌ماه گذشته یمنی‌ها نشان داده عملا کارایی نداشته است.
به اعتقاد تحلیل‌گران، یمن در حال اعمال حکمرانی در دریای سرخ است؛ اتفاقی که آمریکا و متحدانش به ‌شدت از آن نگران هستند. پایگاه خبری تحلیلی آکسیوس نوشته، ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی به‎دلیل اقدامات یمن در حمایت از غزه تقریباً به‌طور کامل متوقف شده است.
از طرفی، انتشار خبر تشکیل ائتلاف از سوی آمریکا در دریای سرخ اثری بر عزم یمن در مقابله با رژیم صهیونیستی نداشته است. محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تشکیل چنین ائتلافی را اقدامی تبلیغاتی خوانده و هشدار داده که یمن اهرم فشارهای دردناکی را علیه کشورهای حاضر در ائتلاف در اختیار دارد. البخیتی گفته ائتلاف آمریکا علیه یمن، کثیف‎ترین ائتلاف تاریخ خواهد بود، چون جهان هنوز شرم سکوت در قبال جنایات نسل‌کشی سابق را فراموش نکرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید