• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 12 خرداد 1401
کد مطلب : 162303
+
-

دیدگاه/اصول امام از نگاه رهبر انقلاب

ستون‌های انقلاب /1395/08/26
من آنچه نیاز امروز می‌دانم، ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه‌ اول است. اصول انقلاب هم همان چیزهایی است که در وصیت‌نامه و بیانات امام وجود دارد؛ اینها پایه‌ها و ستون‌های انقلاب است.

نمی‌شود امام را تأویل کرد/1395/08/26
محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیت‌نامه و مانند اینها هست؛ نمی‌شود امام را تأویل کرد، نمی‌شود امام را برخلاف آنچه بود معنا کرد، حرف‌های او موجود است.

اساس مسئله این است/1394/12/25
... شما نگاه کنید ببینید روی چه چیزهایی این مرد حکیم پخته‌ آگاه تکیه کرده، آنها اساس مسئله است، مسائل اساسی آنهاست. اینها را نبایستی بتوانند تغییر بدهند؛ یک شکل مخالفت با نظام و مخالفت با انقلاب، مخالفت با این چیزهاست. اگر چنانچه در کارهای ما، در حرف‌های ما، در جهت‌گیری‌ها و رویکردهای تبلیغی ما مخالفت با آن مبانی وجود داشته باشد ضدیت با انقلاب و ضدیت با نظام اسلامی و ضدیت با اسلام سیاسی‌ای است که تحقق پیدا کرده.

اعتماد به خدا/1394/03/14
یکی از اصول امام اتکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده الهی و نقطه‌ مقابل، بی‌اعتمادی به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی است؛ این یکی از اجزای مکتب امام است. اتکال به قدرت الهی؛ خدای متعال وعده داده است به مؤمنین؛ و کسانی که این وعده را باور ندارند در کلام خود خداوند لعن شده‌اند: وَ لَعنَهُمُ‌الله، (۱) وَ غَضِبَ‌الله عَلَیهِم، (۲) آن کسانی که «اَلظّآنّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دایره السَّوءِ وَ غَضِبَ‌الله عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم وَ اَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ وَ سآءَت مَصیرًا».(۳) اعتقاد به وعده الهی، به صدق وعده الهی - که فرموده است «اِن تَنصُروا االلهَ ینصُرکم»(۴) - یکی از ارکان تفکر امام بزرگوار ماست؛ باید به این وعده اعتماد و اتکال کرد. نقطه‌ مقابل، به دل‌خوش‌کنک‌های دشمنان، مستکبران، قدرت‌های جهانی، مطلقاً نباید اعتماد کرد؛ این هم در عمل امام، در رفتار امام، در بیانات امام به‌طور کامل مشهود است.

مردی که صریح بود/1392/11/19
راز ماندگاری نظام جمهوری اسلامی بر ریل انقلاب و بر خطوط اصلی امام بزرگوار، صراحت بوده است؛ هیچ نبایستی این شفافیت را، این صراحت را از دست داد. در مقابل مخالفان، در مقابل دوستان، در مقابل دشمنان، مواضع جمهوری اسلامی باید مواضع شفافی باشد.

اسلام و مردم/1382/03/14
محور همه اصول و قواعد کار امام بزرگوار ما در دو چیز خلاصه می‌شد: اسلام و مردم. اعتقاد به مردم را هم امام بزرگوار ما از اسلام گرفت.

راهی که عزت است/1395/09/27
آنچه من به ملّت خودمان عرض می‌کنم این است که راه امام بزرگوار و راه انقلاب را رها نکنید؛ این راه را دنبال کنید. عزت دنیا و عزت در ملأ اعلی به این وابسته است که این راه را برویم.

راه میان تحجر و خودباختگی/1376/03/14
راه میان تحجر و خودباختگی، راهی بود که امام انتخاب کرد. این، درس بزرگ امام بود و توانست این انقلاب را نجات دهد.

دو کار بزرگ امام/1394/03/14
دو کار بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ کشور ما به‌وسیله امام تحقق پیدا کرد؛ یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیرعاقلانه که چند هزار سال در کشور ما سابقه داشت. این بنای پوسیده‌ کهنه‌ غلط که حکومت کشور به‌دست انسان‌هایی باشد و به‌صورت موروثی از کسی به کسی برسد یا با شمشیر و زور نظامی حکومت به‌دست بیاید و بعد نسل به نسل از یکی به دیگری به ارث برسد، یک سنت غلط و بی‌منطق در طول چند هزار سال در کشور ما بود؛ کار اول امام این بود که این بنای غلط را برانداخت و کار را به‌دست مردم کشور سپرد.کار بزرگ دومی که امام بزرگوار انجام داد، ایجاد یک حکومت و نظامی براساس اسلام بود.

تعارف نداشتن/1394/03/14
امام بزرگوار در طول این سالیان دراز از فلسطین حمایت کرد، دفاع کرد. از فلسطین دفاع کرد، از افغانستان دفاع کرد. آن روزی که شوروی‌ها وارد افغانستان شدند، با اینکه ما گرفتار دشمنی آمریکا بودیم - دولت‌ها معمولاً در این مواقع که با یک طرف گرفتاری دارند، با طرف دیگر می‌سازند - امام بزرگوار در همان حال در مقابل شوروی موضع قاطع گرفت، که این موضع قاطع را حتی بعضی از دولت‌هایی که گرایش غربی داشتند هم نگرفتند اما امام بزرگوار بدون هیچ ملاحظه‌ای از ملّت افغانستان حمایت کرد، از ملّت لبنان حمایت کرد، فلسطینی‌ها را با کمال صمیمیت مورد حمایت خودش قرار داد. این منطق امام است در مورد مقابله‌ با استکبار. با این منطق امروز می‌شود قضایای دنیا را شناسایی کرد، موضع درست را می‌شود فهمید.






















 

این خبر را به اشتراک بگذارید