• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160042
+
-

نکته بازی/ شما چرا قبول کردی؟

علیرضا نیکبخت‌واحدی این روزها به آب و آتش می‌زند تا هواداران استقلال داستان پیوستن او به پرسپولیس و ابراز علاقه‌های آتشین وی به قرمزها را از یاد ببرند. در نتیجه هر روز داریم واحدی را در حال یک نطق جنجالی راجع‌به پشت پرده‌های فوتبال ایران می‌بینیم. نیکبخت اخیرا برای چندمین بار مدعی شده در دربی مشهور 9نفره که پرسپولیس با 2 بازیکن کمتر حدود یک ساعت مقاومت کرد و از استقلال گل نخورد، بین دو نیمه از بالا گفتند بازی باید مساوی شود! اگرچه حتی فیلم مسابقه هم کوشش‌های سفت و سخت استقلال برای رسیدن به گل در آن بازی را تأیید می‌کند، اما سؤال مهم‌تر این است؛ به فرض که آنها گفتند شل کنید، شما چرا قبول کردید و برای پیراهن تیم‌تان نجنگیدید؟ مگر تعصب نداشتید؟

اما هواداران به‌خودشان اجازه می‌دهند
بعد از بازی پرسپولیس و پیکان تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد حضور امید عالیشاه روی سکوهای ورزشگاه آزادی با تنش همراه شده است. وینگر پرسپولیس که در نیمه اول بی‌احتیاطی کرد و کارت قرمز مستقیم گرفت، قصد داشته روی سکوها کنار یحیی گل‌محمدی، سرمربی محروم تیم بنشیند. در همین کش و قوس یکی از هواداران بابت بی‌احتیاطی عالیشاه به او اعتراض کرد و بین طرفین بگومگو در گرفت. از حال و هوای تصاویری که منتشر شده قشنگ مشخص بود که سر و شکل بحث دوستانه نیست. حالا اما عالیشاه گفته: «هیچ‌چیز خاصی نبود. هیچ‌وقت به‌خودم اجازه نمی‌دهم با هواداران پرسپولیس بحث کنم.» خب البته ممکن است هواداران پرسپولیس طور دیگری فکر کنند و به‌خودشان اجازه بدهند به بازیکنی که کارت قرمز مفت گرفته تشر بزنند.

بالاخره برنده می‌شوید؟
استقلال امروز در یک بازی مهم به مصاف پدیده خواهد رفت. شاید روی کاغذ بازی با قعرنشین جدول کار ساده‌ای باشد، اما می‌دانیم که این یکی از آخرین بخت‌های پدیده برای بقا در لیگ است و آنها به آب و آتش خواهند زد. غیراز این، یک طلسم عجیب هم استقلالی‌ها را نگران می‌کند؛ اینکه آنها این فصل هرگز در حضور تماشاگران موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. استقلال پنج بار در حضور هواداران بازی کرده که دو بار مربوط به بازی با نساجی (در لیگ و جام حذفی) می‌شده و سه مرتبه دیگر هم به تقابل آنها با پرسپولیس، پیکان و سپاهان اختصاص داشته است. استقلال هیچ‌یک از این بازی‌ها را نبرده و اگر قرار باشد این طلسم امروز هم پابرجا باقی بماند، کار برای آبی‌ها سخت خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید