• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 19 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160030
+
-

بهره‌برداری از ترمینال جدید شرق تا پایان سال

مهدی پیرهادی: شهرداری تهران برای تکمیل پروژه پایانه شرق 108میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است

شورا
بهره‌برداری از ترمینال جدید شرق تا پایان سال

بررسی آخرین وضعیت پایانه جدید شرق مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران بود که با ارائه گزارش توسط رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و خدمات شهری پارلمان شهری آغاز شد. در این گزارش ضمن ارائه اقدامات انجام شده و تخریب‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، مهدی پیرهادی از اختصاص 108میلیارد تومان اعتبار به این پروژه خبر داد و گفت که مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه دارد.
مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران هم در حاشیه جلسه به خبرنگار همشهری گفت که پس از تأمین و تخصیص اعتبار لازم، 6ماه فرصت نیاز است تا پایانه جدید شرق تکمیل و بهره‌برداری شود. او تأکید کرد: «مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این پروژه دارد؛ بنابراین گرچه نمی‌توان زمان دقیقی برای افتتاح آن پیش‌بینی کرد، اما قطعا تا پایان سال بهره‌برداری انجام می‌شود.»
به گزارش همشهری، به مناسبت هفته سلامت، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در ابتدای جلسه یادی از شهدای مدافع سلامت و تلاش آنها کرد و در ادامه هم به موضوع ضرب و شتم شهردار ناحیه 3منطقه 19پرداخت و گفت که این حادثه نشان می‌دهد هدف‌گذاری شورا و شهرداری درست بوده است. پرویز سروری تأکید کرد: «مبارزه با فساد هزینه دارد و ما این هزینه را می‌پردازیم و مدیریت شهری عزمش را برای مبارزه با فساد جزم کرده است.»

بازگشایی گره‌های ترافیکی
رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از پایانه جدید شرق گفت که وجود ترمینال فعلی در چهارراه تهرانپارس نه‌تنها باعث اختلال در عبور و مرور وسایل نقلیه و ترافیک شهری در محدوده خیابان‌های دماوند، تهرانپارس و بزرگراه شهید یاسینی شده، بلکه باتوجه ‌به قرارگرفتن در بافت شهری، زمینه آلودگی هوا و صوتی را فراهم کرده است. به‌گفته مهدی پیرهادی این پروژه (پایانه‌جدید‌شرق) با برآورد حدود 10میلیون مسافر در سال، در مجاورت محدوده قانونی شهر و روی محورهای اصلی و محل تلاقی معابر شریانی مانند بزرگراه‌های شهید یاسینی و شهید زین‌الدین و خیابان دماوند و در زمینی به مساحت 30هکتار، ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های مسافربری بین‌شهری در ایران و منطقه است.

بررسی 14پرونده باغ‌ها
در ادامه 14پرونده پلاک ثبتی از حیث باغ یا غیرباغ بودن بررسی و در نهایت یک پرونده از دستور خارج شد و 13پرونده هم با موافقت اعضای شورای شهر تهران رأی باغ گرفتند.

حال رئیس شورای شهر تهران خوب است
نایب‌رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به وضعیت عمومی مهدی چمران اشاره و عنوان کرد: «دیداری با او داشتم و سرحال بود و امیدواریم 2یا‌3هفته دیگر در صحن حاضر شود.» پرویز سروری در ادامه گریزی به کوتاه شدن زمان صدور پروانه زد و گفت: «صدور پروانه از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به 2تا 3ماه می‌رسد که لازمه این کار آن است که فرایند، اصلاح و هوشمند‌سازی‌ شود و مداخله انسانی را به صفر برسانیم.»

مکث
تذکرات اعضای شورای شهر تهران

  ناصر امانی: اسفند سال گذشته درباره سرقت‌ اموال عمومی شهر به‌ویژه پل حکیم تذکراتی به شهرداری تهران داده شد و تقاضا کردیم از طریق تعامل و هماهنگی با فرمانده تهران بزرگ، عوامل سرقت را شناسایی و معرفی کنند. متأسفانه در ایام تعطیلات نوروز هم سرقت بزرگ‌تر و پیچیده‌تری در پل طبقاتی صدر اتفاق افتاد و روکش‌ تزریق بتن در تمام پایه‌ها به‌طور کامل سرقت شد. به‌هرحال این سرقت‌ها حکایت از تداوم سرقت‌های برنامه‌ریزی شده و القای ترس و ناامنی به شهروندان دارد.
  نرجس سلیمانی: حدود 25تا 40درصد از آب آشامیدنی در مسیر انتقال هدر می‌رود و باتوجه‌ به بروز تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم و بجاست که شرکت خاکریز آب با اهتمام و توجه مدیران شهری در اسرع‌وقت ساختار موجود را ضمن بهینه‌سازی و ارتقا، به شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک تبدیل کند.
  سوده نجفی: جابه‌جایی غیراصولی درختان در منطقه 17صورت‌گرفته است که براساس گزارش کارشناسان در عملیات جابه‌جایی حدود ۷۲ اصله درخت خشک شدند و باید کمیسیون باغ‌ها وارد عمل شود. همچنین 48اصله درخت آسیب ندیدند و از وضعیت 27اصله درخت هم اطلاعی در دست نیست.
  مهدی پیرهادی: حدود 130هزار بیمار تالاسمی و بیماران خاص در کشور وجود دارند که نیازمند حمایت و توجه هستند؛ بنابراین در شرایط کنونی ضروری است تا اداره کل سلامت شهرداری تهران به این موضوع ورود کند و توجه ویژه‌ای به این افراد داشته باشد.
  حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری: براساس پیش‌بینی قرارگاه اجتماعی حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار فرد در معرض آسیب در تهران وجود دارد که تا‌کنون حدود 7هزار نفر جمع‌آوری‌شده‌اند. البته تا جمع‌آوری کل این افراد راه زیادی مانده است و از مدیریت شهری می‌خواهیم این اقدامات را متوقف نکند.
  نرگس معدنی‌پور: در آستانه چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، از شهرداری تهران توقع می‌رود تا نسبت به برگزاری گرامیداشت این رویداد مهم تاریخی اهتمام ویژه داشته باشد. همچنین لازم است جهت‌گیری و همسوسازی برنامه‌ها با شعار اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و تبیین شعار حماسی «ما مقاوم هستیم» مدنظر شهرداری قرار گیرد.
  مهدی عباسی: باغ گیاه‌شناسی یک میراث طبیعی و ملی است که باید از آن صیانت کنیم و توقع می‌رود که شهرداری تهران و شهرداری منطقه 22درخصوص ساخت مجتمع مسکونی در کنار باغ گیاه‌شناسی تدبیر کنند. همچنین ضرورت دارد در اسرع‌وقت اقدامات مربوط به ایمن‌سازی 129ساختمان بسیار پرخطر، پایش و کنترل و استانداردسازی تاورین کرین‌ها و گودهای رهاشده، صورت گیرد.
  احمد صادقی: زمانی که سوله‌های مدیریت بحران احداث شد قرار بود که آنها محل دپوی اقلام اساسی امدادی برای مواقع بحرانی باشند. با وجود مصوبات متعدد شورای شهر، تغییر کاربری پیدا کردند و به ظرفیت سازمان مدیریت بحران بازنگشتند؛ بنابراین لازم است شهرداری تهران با همکاری هلال‌احمر این سوله‌ها را برای دپوی اقلام امدادی درنظر بگیرند و به مکانی برای آموزش شهروندان تبدیل شوند.
   سیدجعفر تشکری‌هاشمی: دیروز ساعت ۷:۳۰ ستاد آلودگی هوا تصمیم گرفت تا مدارس ابتدایی تعطیل شود؛ این در حالی بود که بسیاری از والدین و مسئولان مدارس سردرگم شدند. وقتی می‌توانیم آلودگی هوا را براساس مدل‌های علمی پیش‌بینی کنیم، باید به‌موقع تصمیم‌گیری شود؛ بنابراین سازمان محیط‌زیست سکوت نکند و در هفته سلامت، عکس‌العملی مناسب درخصوص آلودگی هوا و ریزگردها نشان دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید