• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159950
+
-

بدون تونل، بدون اصلی‌ها

قهرمان لالیگا با تیم دوم در دربی پایتخت اسپانیا بازی می‌کند


درحالی‌که دیشب بازیکنان بارسلونا برای رئال بتیس که به‌تازگی قهرمان لالیگا شده‌اند تونل افتخار زدند، اتلتیکو‌مادرید رسما اعلام کرده که در دربی مادرید که ساعت23:30 امشب برگزار می‌شود، برای رئالی‌ها که در بازی قبلی قهرمانی‌شان در لالیگا را قطعی کرده‌اند، تونل نخواهد زد. تونل افتخار زدن برای تیم حریف که نخستین بازی پس از قهرمانی‌اش در یک تورنمنت را انجام می‌دهد، یک‌سنت پسندیده در لالیگا بوده اما الزامی برای آن وجود ندارد. منطق اتلتیکو این است که با تونل زدن برای رئالی‌ها، هواداران این تیم تحقیر و ناراحت می‌شوند. اتلتیکو با شکست هفته پیش خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را هم احساس می‌کند. بتیس و سوسیداد می‌توانند سهمیه چهارم اتلتی را به خطر بیندازند. اگر اتلتیکو‌مادرید نتواند جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، باید تعدادی از بهترین بازیکنانش را بفروشد؛ ازجمله ژائو فلیکس که از بارسا و چند تیم بزرگ پیشنهاد دارد. البته سیمئونه هم دیگر او را نمی‌خواهد و به‌جای این پرتغالی قصد دارد دیبالا را به وندا مترو پولیتانو بیاورد.
  نکته دیگری که توجه رئالی‌ها را در این روزها به‌خود جلب و حواس‌شان را از دربی امشب پرت کرده، ماجرای دوپینگ احتمالی بازیکنان لیورپول است. به‌تازگی فاش شده که 62درصد از بازیکنان لیورپول به‌عنوان افراد مبتلا به آسم به فیفا معرفی شده‌اند. این به آنها کمک می‌کند تا داروهای ممنوعه‌ای مثل سالبوتامول و کلنبوترول که ورزشکاران عادی اجازه استفاده از آن را ندارند، مصرف کنند. نام بازیکنان اعلام نشده اما عده‌ای مدعی هستند که دوندگی بی‌امان بازیکنان این باشگاه انگلیسی و عملکردشان در سیستم گگن‌پرسینگ یورگن کلوپ، به همین دلیل است.
  کارلتو برای این بازی به تیم اصلی‌اش استراحت می‌دهد؛ همان کاری که در بازی هفته پیش با اسپانیول انجام داد. سبایوس هم مصدوم شده. آلابا، مارسلو، ایسکو، بیل، آزار و یوویچ هم آسیب‌دیدگی دارند.
  داستان ادن آزار واقعا عجیب است. رئال‌مادرید درصورت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باید 30‌میلیون پوند به چلسی بپردازد که یکی از پاداش‌هایی است که در زمان انتقال او روی آن توافق شده است. او در طول ۳‌فصل فقط ۴۷‌بار در لالیگا به میدان رفته، ۴‌گل زده و بیش از ۱۵‌ماه خانه‌نشین بوده اما حالا به‌اندازه کریستیانو رونالدو، رونالدینیو، دکو، رونالدو نازاریو، رود فان‌نیستلروی، تیری آنری و نیمار، لالیگا دارد؛ یعنی 2‌قهرمانی.
   رئال‌مادرید تیم دقایق پایانی و کام‌بک است. این تیم این فصل در حالی به فینال یوسی‌ال رسیده که از ۶۰۰‌دقیقه ممکن بازی‌های حذفی فقط ۱۱۳ دقیقه پیروز میدان بوده و از ۱۴‌گلی که رئال در مراحل حذفی زده ۸گل از دقیقه ۷۵ به بعد وارد دروازه رقبا شده است.
  فرجام خواهی اتلتیکو برای کارت زرد رینیلدو پذیرفته شد و این مدافع برزیلی با رفع محرومیت در دربی مادرید حاضر خواهد بود.
  آنچلوتی و سیمئونه تا به امروز 15‌تقابل با هم داشته‌اند؛ آنچلوتی 5‌برد، سیمئونه 6‌برد و 4‌مساوی.
  در 5‌بازی بین این 2‌سرمربی در لیگ قهرمانان اروپا، آنچلوتی با رئال 2‌برد و یک‌تساوی مقابل سیمئونه به‌دست آورده؛ ازجمله برد تاریخی 4بر یک در فینال لیگ قهرمانان. زمانی که آنچلوتی مربی بایرن مونیخ بود، برنده شد و سیمئونه در مرحله گروهی پیروز شد.
  جدال امروز می‌تواند جدال کورتوا با اوبلاک باشد که بهترین دروازه‌بان‌های این فصل لالیگا بوده‌اند البته اگر کورتوا در این بازی هم فیکس باشد. کورتوا 79.41درصد توپ‌ها را مهار کرده و اوبلاک 72.97درصد.

این خبر را به اشتراک بگذارید