• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159823
+
-

برنامه‌های هفته سلامت شهر تهران از امروز آغاز می‌شود

«حال خوب» را از مساجد شروع کنیم

مدیرکل سلامت شهرداری تهران: سلامتی به ‌خودمراقبتی و دانش سلامتی بستگی دارد

گزارش
«حال خوب» را از مساجد شروع کنیم

برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سلامت امسال با تأکید بر مشارکت شهروندان و اجرای عدالت اجتماعی در میان اقشار نیازمند برگزار می‌شود. این برنامه‌ها از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت با مشارکت واحدهای تابعه و مناطق ۲۲گانه شهرداری اجرا خواهد شد و هر منطقه طرح‌های خود را باتوجه به امکانات در دسترس و نیاز‌های شهروندان تنظیم خواهد کرد. بخشی از این برنامه در مساجد شهر و با عنوان «میز خدمت» و شعار «حال خوب» به اجرا درمی‌آید تا شهروندان به‌راحتی خدمات رایگان سلامتی را دریافت کنند.
 به‌گزارش همشهری، با این حساب یکی از جالب‌ترین، جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین هفته‌های سلامت سال‌های اخیر در پایتخت را پیش‌‌رو خواهید داشت؛ هفته‌ای که با شعار «حال خوب» برنامه‌های متنوعی خواهد داشت و بستگی به منطقه‌ و محله‌ای که در آن ساکن هستید می‌توانید با شرکت در هرکدام از آنها، به نکاتی برای بالا بردن سطح سلامتی و شیوه‌های خودمراقبتی دست پیدا کنید.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در همین زمینه با اشاره به اینکه انسان سالم، انسان متعادلی است که افراط و تفریط ندارد، گفت: این نظریه برعکس نظام غربی است که سلامتی را در خدمت منفعت‌طلبی قرار می‌دهد. حمید صاحب افزود: سلامتی به‌ خودمراقبتی و دانش سلامتی بستگی دارد و هدف ما نیز این است که شهروندان به‌گونه‌ای در جامعه آموزش ببینند که در نهایت به کنشگران اجتماعی و مطالبه‌گران برنامه‌های ارتقای سلامت تبدیل شوند. او با اشاره به روزشمار هفته سلامت گفت: در ابتدا و انتهای هفته سلامت پیاده‌روی سلامت با حضور مدیران و شهروندان را خواهیم داشت.
به گزارش همشهری، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از امروز در دستور کار قرار می‌گیرد برپایی میزهای خدمت سلامتی در سطح هریک از 352محله شهر تهران است. از سوی دیگر، با توجه به نیاز جامعه، بوستانی مخصوص کودکان مبتلا به اتیسم در منطقه 2 شهر به بهره‌برداری می‌رسد. جشنواره هنرهای سالمندی، غربالگری 80کودک زباله‌گرد، اعزام جهادگران سلامت به کوره‌پزخانه‌های جنوب تهران و محلات کم‌برخوردار و 1200ویزیت رایگان، رژه خودروهای برقی محدوده بازار، کاشت نهال به نام نوزادان پرسنل متولد شده در هفته سلامت، جشنواره ورزشی حال خوب ویژه افراد دارای معلولیت و میز خدمت بازارها و میادین میوه و تره‌بار ازجمله برنامه‌های مهم این هفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید