• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 19 خرداد 1401
کد مطلب : 162756
+
-

شروع خوب والیبال

تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی مقابل چین در لیگ ملت‌ها فردا در بازی دوم مقابل هلند قرار می‌گیرد

شروع خوب والیبال

همانطور که پیش‌بینی می‌شد چین خطری برای ایران نداشت و تیم ملی والیبال در نخستین بازی از لیگ ملت‌های 2022 به نخستین پیروزی رسید. بعد از حذف روسیه، چین جایگزین این تیم شد و این از خوش‌شانسی ایران بود که در هفته اول و در بازی اول با این تیم روبه‌رو شد. ایران که از 2013 در لیگ ملت‌ها حاضر شده، برای نخستین‌بار است که با سرمربی ایرانی پا به این مسابقات می‌گذارد. با توجه به رفتن ستاره‌ها و اضافه شدن چند بازیکن به تیم، والیبالی‌ها منتظر بودند تا تیم بهروز عطایی را در بازی جدی ببینند. عطایی بعد از بازی از عملکرد تیمش راضی بود اما تیم او ضعف‌هایی داشت که بعضی از کارشناسان را راضی نکرد.
ایران 3 بر یک مقابل چین به پیروزی رسید و از نظر عطایی این شروع خوبی برای تیمش بود: «خوشبختانه بازیکنان عملکرد بسیار خوبی داشتند. در برخی لحظات اشتباهاتی داشتیم که طبیعی بود. سرویس‌های خوبی زدیم و کار تهاجمی خوبی داشتیم. با توجه به اینکه بازی اول تیم بود، به‌نظرم راضی‌کننده بود.» ایران در ست دوم 25-15بازنده بود و عطایی فقط از این ست راضی نیست: «ست دوم را پرخطا بازی کردیم. چون بازیکنان ست اول را خوب بازی کردند و با فاصله به پیروزی رسیدند، ست دوم را هم تمام‌شده تلقی کردند.»
اما تنها مشکل تیم عطایی فقط ست دوم نبود. جمشید حمیدی، کارشناس والیبال می‌گوید ضعف چین در رسیدن ایران به پیروزی تأثیر زیادی داشت: «توخته، شریفی و عبادی‌پور سرویس‌های خوبی زدند و با توجه به مشکل توپ‌گیری در زمین چین، توپ به‌دست پاسور این تیم نرسید و سرعتی‌‌زن‌هایشان از کار افتادند. در این شرایط آنها به قدرتی‌زن‌ها میدان دادند. بازیکنان هم در مهار توپ‌های قدرتی تبحر دارند.» مشکل اصلی تیم از نظر والیبالی‌ها دفاع بود. حمیدی این مشکل را تأیید می‌کند: «ما در بازی ساده دفاع کردیم ولی هنوز مشکل همیشگی‌مان دفاع و توپ‌گیری را داریم. تیم خیلی شاداب نبود و بیشتر از اینکه متکی به تاکتیک تیمی باشد، متکی به تفکرات فردی بازیکنان بود.» ایران در 4ست ۹۴امتیاز به دست آورد که 7امتیاز در دفاع به‌دست آمد. ۴۸پوئن در حمله، ۱۴امتیاز سرویس و ۲۵امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین نصیب ایران شد.
صابر کاظمی در ست اول بازی خوب بود اما در ست دوم مهار شد. حمیدی بهترین کار عطایی را تعویض صابر می‌داند: «با آمدن امین اسماعیل‌نژاد به بازی روند حملات بهتر شد و دفاع هم جان بیشتری گرفت. صابر آن بازیکنی نبود که سال پیش دیدیم. اگر او در لیگ معتبری بازی می‌‌کرد، در این حد تنزل نمی‌کرد.»
ایران فردا شب در بازی دوم مقابل هلند قرار می‌گیرد. هلند اگر نیمیر عبدالعزیز را داشت، می‌توانست تیم خطرناکی باشد اما گفته می‌شود نیمیر مصدوم است. نبود این بازیکن این فرصت را به ایران می‌دهد که به‌دنبال دومین پیروزی باشد. 2 بازی بعدی ایران مقابل استرالیا و ژاپن برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید