• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 17 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159791
+
-

خبرهای کوتاه/نخل طلا برای ویتاکر


فارست ویتاکر از بازیگران مشهور سینمای آمریکا و برنده جایزه اسکار در مراسم افتتاحیه هفتادوپنجمین دوره جشنواره کن به‌عنوان مهمان حضور خواهد داشت و جایزه افتخاری نخل طلا به وی اهدا می‌شود. به گزارش شو بیز، فارست ویتاکر، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی برای ایفای نقش یک دیکتاتور اوگاندایی در فیلم «آخرین پادشاه اسکاتلند» در سال2006 جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به‌خود اختصاص داده بود. او پس از سیدنی پواتیه، دنزل واشنگتن و جیمی فاکس چهارمین سیاه‌پوست دریافت‌کننده جایزه اسکار بود. فارست ویتاکر 60ساله به‌تازگی در فیلم «به خاطر صلح» به کارگردانی کریستف کاستانیه و توماس سامتین نقش‌آفرینی کرده و خود تهیه‌کنندگی این فیلم را عهده‌دار بوده است. این فیلم قرار است در روز چهارشنبه 18مه (28اردیبهشت) در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره کن نمایش داده شود. 

راد  ،در شب بازیگر 

هفدهمین مراسم «شب بازیگر» با ریاست ایرج راد، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، در جلسه هماهنگی که با حضور اعضا هیأت‌مدیره و بازرسان انجمن صنفی بازیگران تئاتر برگزار شد، ایرج راد با رأی تمامی اعضا هیأت‌مدیره به‌عنوان رئیس این دوره از گردهمایی بازیگران تئاتر و شب بازیگر انتخاب شد. شب بازیگر معمولا از مهم‌ترین و جذاب‌ترین جشن‌های خانه تئاتراست که البته در بعضی دوره‌ها حاشیه هم کم نداشته است. دوره شانزدهم شب بازیگر پیش از شیوع کرونا و در اردیبهشت سال ۹۸ در سالن اصلی تئاتر شهر به دبیری بهزاد فراهانی برگزار شد. ایرج راد، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر و از بازیگران و کارگردانان تئاتر، سینما و تلویزیون است. راد برای انتخابات هیأت‌مدیره مرکزی خانه تئاتر هم که ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود نامزد شده است. 

کمدی سیاه  از معادی

پیمان معادی قصد دارد که یک ‌سریال کمدی برای شبکه نمایش خانگی بسازد.به گزارش همشهری، معادی در صفحه خود اعلام کرد که به‌زودی نخستین سریالش در شبکه نمایش خانگی را جلوی دوربین می‌برد. این نویسنده و کارگردان با اعلام اینکه نگارش فیلمنامه این سریال را آغاز کرده، آن را یک کمدی سیاه دانست که با همکاری پویا مهدوی‌زاده در حال نگارش‌اش است. معادی درباره ساخت این مجموعه آرزو کرده: «ایشالا بتونیم یه مجوز ساخت بدون‌سکته و انفارکتوس بگیریم، یه سرمایه تمیز و بی‌مسئله هم پیدا کنیم، و از همه مهم‌تر اینکه روزهای غم‌انگیز و تاریک و مملو از مشکلات هم در آینده برای همه مردم کمتر باشه که انگیزه و دل و دماغ ما هم برای تولید این‌کار از دست نره و بریم نخستین سریال شبکه خانگی‌مون‌رو کار کنیم.»  پیمان معادی به‌عنوان تهیه‌کننده پروانه ساخت فیلم سینمایی «چیزهایی که می‌کشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی را هم گرفته و زمان تولید این سریال و پلتفرم توزیع‌کننده آن هنوز اعلام نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید