• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159727
+
-

بازارها/دولت از تولیدکنندگان داخلی گوشت بخرد

مدیرعامل اتحادیه دام سبک‌ گفت: با توجه به مازاد تولید، مسئولان پشتیبانی امور دام برای پایداری تولید به‌جای واردات باید به خرید و توزیع گوشت داخل اقدام کنند. افشین صدردادرس افزود: با توجه به روند کاهشی قیمت دام زنده و افزایش هزینه‌های تولید نیاز است که مسئولان وزارت جهاد برای کمک به تولیدکنندگان در ارتباط با تنظیم بازار نهاده و صادرات تمهیداتی بیندیشند. به‌گفته او متوسط قیمت هر‌کیلو دام زنده هم‌اکنون۶۰ تا ۶۵هزار تومان است و هر کیلو گوشت باید حداکثر ۱۳۰ تا ۱۴۰هزار تومان در قصابی‌ها عرضه شود.

 عرضه مرغ منجمد متوقف شد
مدیرکل پشتیبانی امور دام‌ تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد عرضه بر نیاز کشور، پشتیبانی توزیع مرغ منجمد را متوقف کرده است. رضا سالمی افزود: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰تن مرغ مازاد مرغداران از تمام استان‌ها با نرخ ۳۰هزار تومان در حال خرید و جمع‌آوری از سطح بازار است. به‌گفته او، خرید حمایتی تا رسیدن مرغ گرم به نرخ مصوب ادامه دارد و محدودیتی برای خرید وجود ندارد.

 مرغ به نرخ مصوب نزدیک شد
براساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در بازار۳۰ تا ۳۱هزار تومان به فروش می‌رسد.  درحالی‌که قیمت هر کیلوگرم مرغ در سال گذشته تا 45هزار تومان افزایش یافته بود و 14هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب 31هزار تومانی به فروش می‌رسید، از ابتدای امسال کاهش قیمت داشت و به زیر نرخ مصوب رسید. مرغ که در هفته‌های قبل تا 27هزار تومان نیز کاهش یافته بود اکنون 30هزار تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله 157هزار تومان و گوشت گوسفندی به‌صورت شقه نزدیک به 160هزار تومان است. هر شانه 30عددی تخم‌مرغ نیز در بازار بین 43 تا 49هزار تومان به‌فروش می‌رسد

این خبر را به اشتراک بگذارید