• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 10 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159540
+
-

جهان/فرصتی که از دست رفت

جهان/فرصتی که از دست رفت

علیرضا جهانبخش که در هفته‌های اخیر خیلی کم برای فاینورد به میدان رفته، در نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس در دقیقه 82به زمین رفت اما نتوانست از فرصت به‌دست آمده استفاده لازم را ببرد. جهانبخش در دقایق پایانی می‌توانست گل چهارم تیمش را به ثمر برساند اما دروازه‌بان حریف شوت مهاجم ایرانی را به کرنر فرستاد تا فاینورد با همان نتیجه 3بر 2مارسی فرانسه را در خانه شکست دهد. حالا که صحبت از لیگ کنفرانس شد باید به این نکته اشاره داشت که در دیگر بازی نیمه‌نهایی، لسترسیتی و رم در انگلیس به تساوی یک-یک رضایت دادند. در نیمه‌نهایی لیگ اروپا هم لایپزیش در خانه با نتیجه یک بر صفر رنجرز را شکست داد و وستهم در خانه با نتیجه 2بر یک از فرانکفورت شکست خورد.

آموزش نفرت در آکادمی
یکی از بازیکنان تیم زیر 19سال بارسلونا در بازی با کورنیا یک‌گل قیچی‌برگردان زیبا به ثمر رساند و پس از آن به سبک کریستیانو رونالدو شادی بعد از گل معروف به «سیووووو» را به نمایش گذاشت. این حرکت در صحنه آهسته توسط شبکه تلویزیونی باشگاه و سپس در همه حساب‌های بارسا در شبکه‌‌های اجتماعی سانسور شد. چندی پیش هم اوبامیانگ که تازه به نوکمپ آمده بود، از رونالدو تعریف کرد که بعدا به‌دلیل فشارها مجبور شد حرفش را تصحیح کند و بگوید منظورش رونالدوی برزیلی بوده! انگار در آکادمی باشگاه‌ها نخستین چیزی که آموزش می‌‌دهند، کینه نسبت به تیم رقیب است.

جایگزین نوکمپ مشخص شد
درحالی‌که بارسلونا به‌تازگی با اسپاتیفای قرارداد بسته و قرار شده ورزشگاه اختصاصی باشگاه به اسپاتیفای نوکمپ تغییر نام بدهد، عملیات بازسازی این ورزشگاه از فصل آینده آغاز خواهد شد. به تبعیت از باشگاه رئال‌مادرید که برنابئو را بازسازی کرده، بارسلونا قصد دارد ورزشگاهی مدرن و مجهز برای هواداران و گردشگران بسازد. در دوران بازسازی، دیدارهای خانگی فصل آینده در ورزشگاه در حال ساخت نوکمپ برگزار می‌شود؛ البته با 50درصد ظرفیت، اما یک فصل بعدتر بازی‌های خانگی به ورزشگاه المپیک لوئیس کامپانیس منتقل خواهد شد. در فصل 26-2025، کار ساخت‌وساز نوکمپ به‌طور کامل پایان خواهد یافت. شانسی که رئال‌مادرید آورد، این بود که دوران بازسازی به کرونا خورد که بازی‌ها بدون تماشاگر یا با حداقل ظرفیت برگزار می‌شد و برای همین توانست مسابقات خانگی را در ورزشگاه دوم خودش برگزار کند.

خبری که تکذیب شد
در اروپا هر وقت حوصله‌شان سر می‌رود، خبر درگذشت پله یا مینو رایولا را پخش می‌کنند. رایولا که معروف‌ترین و جنجالی‌ترین مدیر برنامه‌های بازیکنان در فوتبال است، دومین باری است که مجبور می‌شود از روی تخت بیمارستان خبر مرگش را تکذیب کند. او که در 54سالگی به‌دلیل مشکل ریوی در بیمارستان بستری است، وکالت بازیکنانی مثل زلاتان، هالند، دلیخت و خیلی ستاره‌های دیگر را در دست دارد. او در واکنش به انتشار جدیدترین خبر فوتش نوشته است: «وضعیت کنونی سلامتم برای کسانی که می‌پرسند؛ از اینکه [شما رسانه‌ها] طی 4‌ماه، 2بار مرا به کشتن داده‌اید عصبانی هستم. البته به‌نظر می‌رسد بعد از مردنم، می‌توانید مرا زنده کنید.»


سرمربی دوشغله آلمانی
شایعه شده که رالف رانگنیک برای هدایت تیم ملی اتریش با فدراسیون فوتبال این کشور به توافق دست یافته است. سرمربی فعلی منچستریونایتد که در پایان فصل جایش را به اریک تن‌هاخ، سرمربی این فصل آژاکس می‌دهد و سپس در 2‌سال آینده به‌عنوان مشاور با باشگاه منچستر‌یونایتد همکاری می‌کند، در پاسخ به این شایعه گفته: «قراردادم با باشگاه به‌گونه‌ای است که همزمان می‌‌توانم شغل دیگری داشته باشم. من می‌خواهم به‌عنوان مشاور منچستریونایتد ادامه دهم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید