• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159374
+
-

منهای فوتبال/طعم تلخ شکست

تیم والیبال زنان باریج‌اسانس نخستین شکستش را در جام باشگاه‌های آسیا تجربه کرد. نماینده ایران در این جام بعد از 2پیروزی مقابل نمایندگان قرقیزستان و ازبکستان، بازی سختی در برابر دایموند فود تایلند داشت. باریج‌اسانس این بازی را 3بر صفر؛ 25-22، 25-20و 25-21واگذار کرد. تایلندی‌ها 2بازیکن خارجی در ترکیبشان داشتند؛ یکی از کوبا و یکی از برزیل. فاطمه شعبان‌خمسه، سرمربی باریج می‌‌گوید با آنالیزی که او و همکارانش انجام داده بودند، بازیکنان تأثیرگذار این تیم را از کار انداختند اما: «متأسفانه به‌خودباوری نرسیدیم و تیم دچار مشکل شد. اگر به این باور می‌رسیدیم که می‌توانیم تیم‌های قدرتمند را شکست بدهیم، پیروزی مقابل این تیم دور از دسترس نبود.» تیم‌های حاضر در این مسابقات، امروز استراحت می‌‌کنند و فردا بازی‌ها از سرگرفته می‌شود. فردا از ساعت 12:30باریج با آلتای قزاقستان بازی می‌کند‌ که نماینده میزبان و یکی از مدعیان قهرمانی است.

مشکات این بار در رولان گاروس 
مسابقات تنیس رولان گاروس فرانسه دومین گرند اسلم سال2022 است که از 8 تا 14خرداد برگزار می‌شود و امسال یک بازیکن ایرانی دارد. مشکات‌الزهرا صفی که امسال در گرنداسلم ملبورن حضور داشت، به رولان گاروس هم دعوت شده است. او که در گروه سنی جوانان مسابقه می‌دهد، نخستین زنی است که از تنیس ایران راهی این مسابقات می‌شود. پیش از مشکات، ارغوان رضایی با ملیت ایرانی ولی با پرچم فرانسه در این سطح از تنیس جهان حاضر شده بود. رضایی سال2007در هر 4گرند اسلم بازی کرد، البته در گروه سنی بزرگسالان.

معروف کجا می‌رود؟ 
سعید معروف با اینکه از تیم ملی خداحافظی کرده اما هنوز در رده باشگاهی بازی می‌کند و برای خیلی‌ها مهم است که بدانند بهترین پاسور تاریخ والیبال ایران کجا توپ می‌زند. او هفته‌های آخر سوپرلیگ ترکیه به تیم فنرباغچه اضافه شد و ستاره این تیم بود. روزهای گذشته گفته شد که معروف قرار است به لیگ ایران برگردد و برای تیم پیکان بازی کند. حالا هم «وب والی» خبر داده است که او در ترکیه می‌ماند و با فنرباغچه تمدید می‌کند. با اینکه خیلی‌ها احتمال می‌‌دهند معروف در ترکیه بماند اما بعید نیست او برای جام باشگاه‌های آسیا به ایران بیاید و در تیم پیکان بازی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید