• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159025
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYmPE
+
-

رئیس‌جمهور در اجتماع عزاداران شب شهادت امام‌علیع تشریح‌کرد:

مجاهدان فلسطین سرنوشت ملت را رقم می‌زنند؛ نه میز مذاکره

رئیس‌جمهور پیروزی در نبرد اراده‌ها را در گروی خداخواهی و حرکت در مسیر خواست حضرت حق دانست و گفت: برخلاف ادعای مستکبران که فکر می‌کنند جهان براساس اراده آنها شکل می‌گیرد، ملت ایران نشان داد ملتی که برای خدا قیام کرده، پیروز است. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی بامداد شنبه در اجتماع شب‌زنده‌داران دومین شب قدر ماه مبارک رمضان و سوگواران شهادت مولی‌الموحدین علی(ع) در مصلای حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به سنت و وعده الهی درباره حمایت از مستضعفان و حق‌جویان، به مسئله فلسطین اشاره و عنوان کرد: روزی تصور می‌شد سرنوشت ملت فلسطین دور میزهای مذاکره رقم خواهد خورد، اما امروز سرنوشت فلسطین به‌دست و اراده مجاهدین درحال رقم خوردن است.
رئیس‌جمهور با اشاره به فرازهایی از وصیت‌نامه امام‌علی(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) در وصیت‌نامه خود تأکید می‌کند همواره در جانب مظلومان و مقابل ظالمان بایستید. امروز شاهد ۲ ظلم و جنایت بزرگ علیه مسلمانان، یکی از جانب رژیم‌صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی و دیگری جنایات و ستم داعش به‌عنوان جریانی دست‌ساخته غرب و صهیونیست‌ها، علیه مردم مظلوم افغانستان هستیم. رئیسی با اشاره به روشنگری چند سال قبل رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه داعش دست‌پرورده سرویس‌های غربی و صهیونیسم است، گفت: امروز که شاهد جنایات مشابه داعشی‌ها و رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و نمازگزاران مظلوم در مسجدالاقصی و مساجد افغانستان هستیم، جهان بیش از هر زمان دیگری به حقانیت روشنگری مقام‌معظم‌رهبری پی برده‌ است.

حضور سرزده رئیسی در غرب استان تهران
رئیس‌جمهور کشورمان دیروز در ادامه بازدیدهای خود، به‌صورت سرزده به شهرستان‌های غربی استان تهران سفر کرد. شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان شهریار، بازدید از شهرستان ملارد و شهر‌قدس جزو برنامه‌های بازدید دیروز رئیس‌جمهور بود. همچنین رئیس‌جمهور درباره راه‌اندازی مدول ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان قدس و بررسی حریم بستر رودخانه کرج به قدس(شادچای) ضمن بازدید میدانی، تصمیم‌های لازم را اتخاذ کرد.  او در بازدید از منطقه «محمدآباد» شهر قدس هم با گزارش استاندار و مسئولان شهری و نیز گفت‌وگو با مردم، در جریان مشکلات ساکنان این مناطق قرار گرفت. در این بازدید، همچنین تعدادی از مردم محمدآباد از نزدیک مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه ممنوعیت ساخت‌وساز به‌خاطر قرار گرفتن در محدوده حریم رودخانه مطرح کرده و خواستار بازنگری در مسافت تعیین شده برای حریم رودخانه شدند.رئیس‌جمهور در این بازدید، استاندار و مسئولان شهری را موظف کرد تا گزارش مشکلات ساکنان این مناطق و راهکارهای حل و فصل آن را در جلسه شورای اداری ارائه دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید