• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158735
+
-

به وقت مناجات

ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و شهادت حضرت‌علیع از اماکن مذهبی روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود

هلیا نصیری - روزنامه‌نگار

با رسیدن به شب‌های قدر و شهادت حضرت‌علی(ع) سریال‌های رمضانی همچنان روی آنتن هستند و شبکه‌های تلویزیونی هم ویژه‌برنامه‌های خود را برای شب‌های قدر و شهادت اعلام کردند؛ هر کدام از شبکه‌های سیما ویژه‌برنامه‌های مداحی و مرثیه خوانی و سخنرانی و تلاوت دعای جوشن کبیر را از اماکن مذهبی تهران، مشهد و قم روی آنتن می‌برد.

پیش‌بینی‌ها برای سریال‌های پرتماشاگر رمضان
در این شب‌ها سریال‌های مناسبتی ماه رمضان براساس جدول پخش، همچنان آنتن خود را دارند. شبکه‌یک «خوشنام» را با بازی حمید لولایی و هومن حاجی‌عبداللهی دارد که پخش آن در این شب‌ها متوقف می‌شود و شبکه2 «از سرنوشت»، شبکه 3 فصل دوم «نجلا» و شبکه 5 هم با «مسافران شهر» را روی آنتن دارند. حالا که رمضان از نیمه گذشته برخی از روابط‌عمومی‌ها و شبکه‌ها آمار بازدید‌کننده در سامانه تلوبیون را اعلام کرده‌اند.گفته شده «از سرنوشت» تاکنون در میان سریال‌ها و مجموعه‌های رمضانی بیشترین بازدید را در سامانه تلوبیون به‌دست آورده است. مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داوودنژاد، ساناز سعیدی، سیدمهرداد ضیایی، نگین صدق‌گویا، رضا بنفشه‌خواه از بازیگران این سریال هستند. اما خیلی‌ها همچنان طرفدار سریال‌های طنز هستند و بیشتر سریال «خوشنام» را برای تماشا انتخاب می‌کنند.از طرفی دیگر «مسافران شهر» با قصه‌ها و انتخاب بازیگرانش، کمتر توانست مورد توجه قرار بگیرد. باید دید با پایان سریال‌های رمضان مرکز تحقیقات سازمان چه سریالی را به‌عنوان پربیننده‌ترین معرفی می‌کند؟

ویژه برنامه احیای شب‌های قدر 
طبق اعلام دبیرخانه شورای معارف سیما، ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر شبکه‌های سیما با معرفی سخنرانان و مناجات خوانان اعلام شد. مانند هر سال به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر، شبکه‌های سیما مراسم احیا در اماکن مقدس را در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم (چهارشنبه ۳۱فروردین، جمعه ۲ اردیبهشت و یکشنبه ۴ اردیبهشت) پوشش می‌دهند.
علاوه بر سخنرانی‌ها، ویژه برنامه‌هایی نیز به مناسبت این شب‌ها روی آنتن می‌رود. شبکه یک، ویژه برنامه‌اش را از حرم امام رضا(ع) خواهد داشت، برنامه‌ای که هر شب ساعت 23:15 پخش می‌شود. شبکه 2 سیما هم از شهر قم ساعت23 برنامه‌های سخنرانی و دعای جوشن‌کبیر را روانه آنتن می‌کند.شبکه3 سیما برنامه حسینیه همدانی‌ها را پوشش می‌دهد، برنامه‌ای که ساعت۲۳ در تاریخ‌های گفته شده، پخش می‌شود،  شبکه 4 هم از مصلای امام‌خمینی(ره) ویژه‌ برنامه‌های دعای جوشن‌کبیر و سخنرانی را خواهد داشت. شبکه 5 سیما برنامه‌هایش را از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روی آنتن می‌برد. در این شبکه‌ها سیدحسین مومنی، شیخ حسین انصاریان، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی، رئیسی و حاج ابوالقاسم سخنرانی می‌کنند. به جز شبکه‌های اول تا پنجم سیما، شبکه قرآن، افق، آموزش و جام جم هم ویژه‌برنامه‌های مذهبی خود را دارند. شبکه قرآن مراسم نخستین شب از لیالی قدر را از حسینیه آیت‌الله حق شناس با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری و قرائت دعای جوشن با نوای حاج مهدی سماواتی به روی آنتن می‌فرستد. دوربین‌های این شبکه از امامزاده صالح(ع) در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم این مراسم را پوشش می‌دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی در این شب به ایراد سخنرانی می‌پردازد.شبکه افق هم برنامه خود را از مسجد مقدس جمکران روی آنتن می‌برد. در این شبکه‌ها هم علاوه بر سخنرانی، مداحی مداحانی چون سیدعلی محمد سادات رضوی و مرثیه‌خوانی حاج مهدی منصوری و احمد شربیانی پخش می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید