• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158734
+
-

خبر های کوتاه/«هناس» در راه اکران عید فطر


فیلم سینمایی«هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، درصورت تصویب شورای صنفی نمایش در سبد اکران عید فطر حضور خواهد داشت. فیلم «هناس» به‌معنای «نفس» که دومین ساخته حسین دارابی است، روایتگر ماجرایی عاشقانه در تلاطم یک زندگی است. در هناس در واقع بخشی از زندگی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد از دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان روایت می‌شود. این فیلم در ژانر درام، اجتماعی و عاشقانه ساخته شده است. مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری (هنرپیشه خردسال) با هنرمندی سیاوش طهمورث در این فیلم ‌نقش‌آفرینی کرده‌اند.هناس محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

روزهای کرونایی در «عشق جامگان» 

محمد متوسلانی، بازیگر کهنه‌کار سینما که به‌عنوان تهیه‌کننده نیز شناخته شده است، قصد دارد با همراهی گروهی جوان، فیلمی درباره روزهای کرونایی با نام «عشق جامگان» را تولید کند. او به‌تازگی مجوز ساخت این فیلم را دریافت کرده است. فیلمنامه «عشق جامگان» را علی رویین‌تن نوشته و رضا چوبینه قرار است آن را کارگردانی کند. داستان این فیلم بیشتر در حال و هوای روزهای کروناست و روایتی از فداکاری پرستارها و کسانی که در کادر درمان بودند، در آن ارائه می‌شود.متوسلانی در سال‌های اخیر به‌عنوان بازیگر در فیلم‌های «مستانه»، «گناهکاران»، «زمهریر» و «شب روباه» بازی کرده است. او با اشاره به اینکه قصد بازی در «عشق جامگان» را ندارد گفته است: بازیگران این فیلم همگی از تئاتر هستند و یک فیلم کاملا غیرتجاری می‌سازیم. در این وضعیت اقتصادی یک نفر باید دلخوش به کمک کردن به جوان‌هایی که می‌خواهند کاری را عرضه کنند، باشد.او درباره زمان آغاز فبلمبرداری نیز گفته است: تلاش می‌کنیم پس از بازنویسی فیلمنامه، فیلمبرداری را شروع کنیم.

رضایی راد در تدارک  «به گزارش زنان تروا»

محمد رضایی‌راد، نویسنده و کارگردان تئاتر ایران، در ادامه پروژه مطالعاتی و نظری خود در زمینه‌ «تراژدی»، برداشتی آزاد از دو تراژدی یونانی را روی صحنه می‌برد. «به گزارش زنان تروا» نام تازه‌‌ترین نمایش محمد رضایی‌راد در مقام کارگردان و اثری تازه از «گروه تئاتر خانه» است که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱و در سالن اصلی مجموعه فرهنگی و هنری «تئاترشهر» روی صحنه می‌رود. نمایشنامه‌ به گزارش زنان تروا حاصل همکاری دوباره محمدرضایی‌راد و نغمه ثمینی در زمینه نگارش متن است که پیش از این نیز نگارش مشترک نمایشنامه «براساس دوشس ملفی» را تجربه کرده‌اند. طبق توافق صورت گرفته با مدیریت مجموعه تئاترشهر، این نمایش آذر و دی‌ماه ۱۴۰۱ در «سالن اصلی» این مرکز فرهنگی و هنری روی صحنه خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید