• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158702
+
-

زیر حلقه/داوری و بسکتبال

افشین رضاپور، کارشناس بسکتبال

کمیته انضباطی و امور حقوقی فدراسیون بسکتبال در اطلاعیه‌ای به بازیکنان، مربیان، کادر فنی و اعضای باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات تذکر داد از هرگونه اظهارنظر «مداخله‌جویانه» در فضای مجازی، جراید و فضای حقیقی و رسانه‌ای که منتهی به «تضعیف داوران» و «تسری حواشی» باشد اجتناب کنند تا از این طریق در «بهبود کیفیت تصمیمات و استقلال آرای داوران» همکاری همه‌جانبه حاصل شود. تخطی از این موارد «از طریق مراجع قضایی و انتظامی» پیگیری می‌شود. این اطلاعیه در حالی دیروز منتشر شد که در نیمه‌نهایی لیگ برتر مربیان و بازیکنان اعتراضات زیادی به داوری داشتند. جا دارد همزمان با انتشار این اطلاعیه‌ها به کیفیت قضاوت‌ها پرداخته و سطح داوری‌ها را هم بالا ببرند.

تغییرات در فدراسیون 
در اوضاع اقتصادی کنونی که کار نیست و سخت‌گیر می‌آید، بیکار کردن افراد یکی از مواردی است که قبل از تصمیم‌گیری راجع به آن باید خیلی فکر کرد. فدراسیون بسکتبال از 9اسفند پارسال به ریاست جواد داوری شروع به‌کار کرد و یکی از کارهای او بیکار کردن کارمندان این فدراسیون بود. شنیده‌ایم 22نفر از شب عید تاکنون بیکار شده‌اند و با تعدادی هم قرارداد 2ماهه بسته‌اند و در پایان این مهلت از فدراسیون می‌روند. تغییرات در سطح کمیته‌های فدراسیون بسکتبال امری طبیعی است چون مسئولان کمیته‌ها در جاهای دیگر شاغل هستند و به‌صورت پاره‌وقت در فدراسیون حضور دارند اما تغییرات در رده کارمندان باید توجیه قابل‌قبولی داشته باشد.

رده‌بندی در ابهام
فینال و رده‌بندی لیگ برتر بسکتبال هفته آینده برگزار می‌شود. شهرداری گرگان و ذوب‌آهن فینالیست هستند و 3از 5بازی می‌کنند و رده‌بندی بین شیمیدر و نظم‌آوران سیرجان تک‌بازی است. روزهای گذشته شایعه شد 2 تیم تمایلی به برگزاری بازی رده‌بندی ندارند ولی علی آرزومندی، سرمربی تیم سیرجانی این موضوع را رد کرد. گفته می‌شود موضع‌ شیمیدری‌ها نیز به مانند سیرجانی‌هاست، حالا اینکه چرا گفته می‌شد آنها برای برگزاری بازی تردید دارند، خدا می‌داند. شیمیدر سال‌های قبل نیز مقام سوم لیگ برتر را از آن خود کرده بود. آنها فصل1397بعد از توافق با پتروشیمی بندرامام و اعلام فدراسیون بسکتبال بدون بازی به سومی مشترک راضی شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید