• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158696
+
-

کشتی ایران شاکی از میزبان

میزبانی مغول‌ها در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا، صدای کشتی‌گیران ایرانی را درآورد. امکانات پایین هتل و مشکل تغذیه ازجمله مواردی است که سبب شده فرنگی‌کاران به میزبانی مغول‌ها معترض شوند. وقتی پیگیری‌ها از فدراسیون کشتی مغولستان به نتیجه نرسید فدراسیون کشتی نامه‌ای به رئیس شورای کشتی آسیا ارسال و اعتراض خودش را به نحوه میزبانی مغول‌ها اعلام کرد.
مسابقات قهرمانی آسیا در رشته فرنگی در روزهای 30و 31فروردین ماه برگزار خواهد شد و شاگردان محمد بنا برای تکرار قهرمانی کار بسیار سختی در پیش دارند. بنا با تیم جوانی راهی این رقابت‌ها شده که همگی نفرات برتر جام تختی هستند. سرمربی تیم ملی طبق چرخه انتخابی به ستارگان تیمش در مسابقات جهانی و المپیک استراحت داده است. تیم فرنگی روز 27فروردین‌ماه تهران را به مقصد استانبول ترک کرد و پس از توقفی چند ساعته راهی اولان‌باتور محل برگزاری مسابقات شد. فرنگی‌کاران پس از یک روز اقامت در هتل «بایناگول» زمانی که دیدند صدای اعتراضشان به جایی نمی‌رسد از فدراسیون کشتی خواستند تا از طریق شورای کشتی آسیا پیگیر بهبود شرایط باشد. فدراسیون کشتی هم در نامه‌ای به تورلیخانوف رئیس شورای کشتی آسیا اعلام کرد استانداردهای میزبانی در این مسابقات رعایت نشده است. بنا بر گزارش‌های پزشک و متخصص تغذیه اعزامی به این مسابقات، فدراسیون کشتی با قید فوریت نیازمند بازنگری و پیگیری است.
غذاهای موجود در رستوران هتل از تنوع و کیفیت مناسب برای کشتی‌گیران برخوردار نیست و آب معدنی که جزو اساسی‌ترین نیازهای هر ورزشکاری محسوب می‌شود در هتل وجود ندارد. اگر ورزشکاران همراه غذا درخواست آب داشته باشند باید هزینه اضافی بپردازند! این موضوع در حالی اتفاق افتاده که فدراسیون کشتی برای هر نفر مبلغ 200دلار بابت هر روز اقامت در این هتل پرداخت کرده است. ضمن اینکه هیچ نماینده یا مسئولی از فدراسیون کشتی مغولستان در هتل حضور ندارد تا سرپرست تیم بتواند این موارد را با او در میان بگذارد. طبق قانون اتحادیه جهانی کشتی، تیم‌ها فقط می‌توانند در هتل‌های مشخص شده توسط اتحادیه اسکان داشته باشند و به همین دلیل فدراسیون کشتی نمی‌تواند محل اسکان کشتی‌گیران را تغییر دهد. در همین حال، تیم ملی کشتی آزاد هم روز گذشته راهی مغولستان شد. آزادکاران زمانی که به فرودگاه رسیدند متوجه شدند پروازشان به مقصد استانبول کنسل شده است و به همین دلیل در 2 گروه راهی ترکیه شدند. آنها ساعت18به وقت محلی از استانبول راهی اولان‌باتور محل برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی آسیا شدند. مسابقات کشتی آزاد روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید