• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158612
+
-

داربی،خاص

هواداران یونایتد نمی‌دانند، باید امشب لیورپول را ببرند یا نه

داربی،خاص

امشب 2 دیدار حساس در اروپا برگزار می‌شود که همزمان است و مخاطبان باید از میان بازی لیورپول- منچستریونایتد که داربی انگلیس است و داربی میلان یکی را برای تماشا انتخاب کنند. در انگلیس، روزنامه دیلی میل گزارشی منتشر کرده که اتهاماتی را متوجه فدراسیون و اتحادیه فوتبال می‌کند. به ادعای این روزنامه در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰، نتیجه تست دوپینگ 88‌فوتبالیست در بریتانیا مثبت شده که از این میان، 15‌فوتبالیست بازیکنان تیم‌های لیگ برتری بوده‌اند و حتی یک بازیکن از این 15‌نفر نیز حکم محرومیت دریافت نکرده است. به‌زودی سروصداهای بیشتری در این زمینه به راه می‌افتد. در همین حین امشب ساعت 23:30دیدار عقب‌افتاده لیورپول- منچستریونایتد از هفته سی‌ام برگزار می‌شود که برای هر دو تیم حیاتی است. لیورپول برای آنکه از کورس قهرمانی عقب نیفتد و فاصله یک امتیازی با منچسترسیتی صدرنشین را بیشتر نکند محکوم به پیروزی است و یونایتد هم دنبال سهمیه چهارم لیگ قهرمانان. هر نتیجه‌ای به‌دست بیاید برای هواداران من‌یونایتد دلخواه نیست. منچستری‌ها اگر لیورپول را ببرند یا مساوی کنند، به سود سیتی، دیگر دشمن خود کار کرده‌اند و اگر ببازند هم سهمیه لیگ قهرمانان را از دست می‌دهند و هم از دشمن دیرینه زخم می‌خورند.
    آمدن اریک تن‌هاخ هلندی به اولدترافورد قطعی است. او آخرین جام را هم در آژاکس از دست داد و در فینال جام حذفی هلند 2بر یک به آیندهوون باخت تا رقیب پس از 10‌سال این جام را فتح کند.
    کریستیانو رونالدو با 3‌بار گلزنی به تاتنهام و نوریچ به ششمین بازیکنی تبدیل شد که در یک فصل، در 2‌بازی متوالی خانگی در لیگ برتر هت‌تریک می‌کند. آخرین بار سرخیو آگوئرو در فوریه ۲۰۱۹ این کار را انجام داد. CR7 نخستین بازیکن منچستریونایتد است که موفق به ثبت این آمار می‌شود.
    هت‌تریک رونالدو آپشن‌های زیادی را در قراردادش فعال کرد؛ 750‌هزار پوند پاداش رسیدن به ۲۰‌گل در فصل 22-2021، 100‌هزار پوند پاداش هت‌تریک در یک مسابقه، 100‌هزار پوند پاداش به ازای زدن هر گل دیگر؛ از حالا تا پایان فصل.
    مارکوس رشفورد ۲۴‌ساله با حضور در دیدار مقابل نوریچ به رکورد 300‌بازی برای این تیم رسید. او با 24‌سال و 167‌روز سن، پس از جورج بست (۲۳‌سال و ۱۴۹‌روز) و رایان گیگز (۲۴‌سال و ۲۲‌روز)، به سومین بازیکن جوان تاریخ شیاطین سرخ تبدیل شد که به این تعداد بازی رسیده ؛ ۳۰۰‌بازی، ۹۳‌گل و ۵۷‌پاس‌گل.
    اندی رابرتسون لیورپولی این هفته موفق شد پانزدهمین پاس‌گل فصل خود را (در تمامی رقابت‌ها) به ثبت برساند. تنها آرنولد با ۱۷‌پاس‌گل آمار بهتری را نسبت به او در میان بازیکنان پرمیرلیگ داشته است.
    در دیدارهای رودرروی منچستر و لیورپول، 81برد به من‌یونایتد رسیده و 69برد به لیورپول و 58بازی هم با تساوی پایان یافته که 68برد یونایتد و 59پیروزی لیورپول و 50تساوی در بازی‌های لیگ بوده است.
    اگر لیورپول در این فصل لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی را ببرد، با تعداد 63جام تالار افتخارات منچستریونایتد برابری می‌کند. منچستری‌ها دوست دارند حداقل دست آنها را از یکی از 3‌جام باقی‌مانده تا پایان فصل قطع کنند. لیورپول با قهرمانی احتمالی در لیگ برتر در این فصل علاوه بر آنکه برای دومین‌بار قهرمانی در این رقابت‌ها با فرمت جدید را جشن خواهد گرفت، تعداد جام‌هایش در ادوار لیگ را به 20جام من‌یونایتد می‌رساند.
    لیورپول موفق شد با پیروزی 3بر 2بر من‌سیتی بعد از 10‌سال، دوباره به فینال جام حذفی راه پیدا کند. آخرین حضور لیورپول در فینال رقابت‌های FA Cup، به سال ٢٠١٢ برمی‌گردد. جایی که لیورپول با نتیجه 2بریک مقابل چلسی شکست خورد و جام را تقدیم آبی‌های لندن کرد. فینال حذفی دقیقا تکرار فینال لیگ کاپ یا جام اتحادیه این فصل است که لیورپولی‌ها در ضربات پنالتی بر چلسی غلبه کردند.
    با پیروزی 2 بر صفر چلسی بر کریستال پالاس، 2 تیم مردان و زنان این باشگاه همزمان به فینال جام حذفی صعود کردند.
    چلسی و لیورپول پس از آرسنال و شفیلد ونزدی در فصل 1993-1992، دومین تیم‌هایی خواهند بود که در فینال جام حذفی و جام اتحادیه در یک فصل با هم رقابت خواهند کرد. فینال جام حذفی انگلیس روز شنبه 24اردیبهشت در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود.

برنامه بازی‌های باقی مانده منچستریونایتد در لیگ برتر که همگی سخت است؛ لیورپول (سه‌شنبه ۳۰ فروردین)، آرسنال (شنبه ۳ اردیبهشت)، چلسی (پنجشنبه ۸ اردیبهشت)، برنتفورد (دوشنبه ۱۲ اردیبهشت)، برایتون (شنبه ۱۷ اردیبهشت)، کریستال‌پالاس (یکشنبه یک‌خرداد)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید