• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158610
+
-

بازگشت شغل آنهاست

رئال‌مادرید این روزها مقابل هر تیمی کام‌بک می‌زند

بازگشت شغل آنهاست

رئال‌مادرید چیزی نمانده بود خطر از دست رفتن لالیگا را حس کند اما در نیمه دوم بازی در زمین سه‌ویا همه‌‌چیز برگشت و باخت 2 بر صفر نیمه اول به پیروزی 3 بر 2 تبدیل شد. رئالی‌ها از داوری شاکی بودند چون ادعا می‌کنند که گل اول سه‌ویا باید مردود اعلام می‌شد. بعد از تغییراتی که از سال2019 در قوانین ضربات آزاد اعمال شد، گفته می‌شود اگر دیوار دفاعی از حداقل 4‌نفر تشکیل شده باشد، بازیکن تیم زننده ضربه باید با دیوار دفاعی حداقل یک‌متر فاصله داشته باشد ولی آکونیا کاملا به آلابا چسبیده بود. تصاویر نشان می‌داد زمانی که بازی با نتیجه 2 بر یک به سود سه‌ویا دنبال می‌شد، روی گل وینیسیوس هم توپ به دستش برخورد نکرد و او با کتف توپ را کنترل و سپس به‌سمت دروازه شوت کرد. رئالی‌ها معتقدند که یک‌پنالتی هم روی هند دیه‌گو کارلوس از داور طلب دارند. البته در نیمه اول کاماوینگا هم می‌توانست اخراج شود اما داور کارت زرد دوم را به او نداد.
   رئال غیر از ال‌کلاسیکو که 4 بر صفر باخت، در بقیه بازی‌های اخیر کام‌بک یا ریمونتادا زده؛ 2 بر صفر مقابل پاریس عقب بود، 3 بر صفر مقابل چلسی و 2 بر صفر مقابل سه‌ویا.
   ناچو سومین گل خود را در این فصل به ثمر رساند که همگی خارج از خانه بوده است. او حالا چهارمین گلزن این تیم است. ناچو همچنین 3‌گل از 11‌گل خود را در لالیگا مقابل سویا به ثمر رسانده است. در 9مسابقه‌ای که ناچو گل زده، رئال‌مادرید پیروز شده است.
   کریم بنزما امسال روی هم رفته 39‌بازی برای رئال انجام داده و 39‌گل زده و 13‌پاس‌گل در کارنامه دارد.
   35درصد گل‌های این فصل رئال‌مادرید در 15‌دقیقه آخر به ثمر رسیده.
   این نخستین شکست خانگی سه‌ویا در این فصل و سومین شکست پیاپی خانگی آنها مقابل رئال‌مادرید است.
   رئال تنها 10‌امتیاز دیگر تا قهرمانی لازم دارد؛ بدون احتساب بازی دیشب بارسا - کادیس. سه‌ویا دیگر نمی‌تواند اختلاف 15امتیازی را جبران کند. تنها خطر بارسا باقی می‌ماند. فرداشب هم رئال در لالیگا بازی دارد؛ این‌بار با اوساسونا که بازی رفت را مقابل این تیم بدون گل مساوی کرده. اسپانیول، اتلتیکو، لوانته، کادیس و رئال بتیس، بازی‌های بعدی رئال در لالیگا هستند.
   کریم بنزما در لالیگا 25گله شد که بهترین آمارش در یک فصل لیگ است. بهترین فصول کریم بنزما در لیگ؛ 25‌گل (فصل2022)، 24‌گل (فصل2016) و 23‌گل (فصل2021)
   کریم در 3بازی آخر رئال 4گل و 4پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده است و در 10‌بازی اخیر ۱۵‌گل، ۴‌پاس‌گل.

نقش چلسی و پاریس

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال‌مادرید پس از کام‌بک رؤیایی شاگردانش در مصاف با سه‌ویا اینچنین گفت: «پیروزی‌های اخیر برابر چلسی و پاری‌سن‌ژرمن به ما کمک کردند که به کام‌بک باور داشته باشیم. جشن بزرگی که پس از گل بنزما به راه افتاد، به‌خاطر نحوه برگشت و کام‌بکی بود که تجربه‌اش کردیم. همه منتظر فروپاشی رئال‌مادرید هستند اما چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد چون بازیکنان ما شجاعت و شخصیت خاص خودشان را دارند. هنوز قهرمان لیگ نشده‌ایم اما گام بلندی به‌سوی آن برداشته‌ایم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید