• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157932
+
-

پیگیری حقابه‌های مرزی در دستورکار دستگاه دیپلماسی

دیپلماسی
پیگیری حقابه‌های مرزی در دستورکار دستگاه دیپلماسی

وزیرامورخارجه با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین وزارتخانه‌های خارجه، کشور و نیرو برای پیگیری تخصصی موضوع‌های مرتبط با رودخانه‌های مرزی و سدسازی در برخی کشورهای همسایه، گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم دیدارهای دوجانبه‌ای با مقام‌های کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان جهت پیگیری حقابه‌های مرزی داشتیم. 
به‌گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان پیرامون اقدام‌هایی که وزارت امورخارجه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی آب انجام داده‌است، اظهارکرد: در وزارت امورخارجه کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که تاکنون 2یا 3جلسه آن برگزار شده‌است، با وزیر نیرو نیز هماهنگی‌هایی داشته‌ایم.
وی دراین باره ادامه داد: در مدتی که مسئولیت دستگاه دیپلماسی را برعهده گرفتم، به‌صورت دوجانبه با وزیر خارجه ترکیه درباره سدهایی که روی رودخانه ارس زده شده و می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت‌وگو کردیم، همچنین با طرف عراقی نیز گفت‌وگوهایی دراین زمینه انجام شده‌است.  رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه‌کرد: دراین مدت با هیأت حاکمه موقت فعلی افغانستان هم گفت‌وگو کرده‌ایم. همچنین از ترکیه نیز هیأتی در پایان سال‌گذشته به ایران آمد و کمیته مشترکی برای پیگیری موضوع‌های مربوطه طراحی کرده‌ایم، اقدام مشابهی را در موضوع افغانستان انجام داده‌ایم و باید آن را  دنبال کنیم تا به نتیجه برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید