• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157616
+
-

نکته بازی/ VAR چه کمکی می‌توانست بکند؟

یک‌ماه از داربی تهران گذشته اما هیچ دلیلی ندارد حرف و حدیث‌ها در مورد این بازی به پایان برسد. به‌هر حال اینجا ایران است و هر مسابقه، تازه بعد از سوت پایان داور آغاز می‌شود! یحیی گل‌محمدی که به‌خاطر رفتارهایش در شهرآورد 4جلسه از همراهی پرسپولیس محروم شده، در نشست خبری پیش از بازی حذفی با آلومینیوم اراک دوباره به این موضوع ورود کرد. یحیی یک‌بار دیگر تصمیمات سیدعلی در آن بازی را زیر سؤال برد و خواهان حضور کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران شد. در مورد اصل مفید بودن ورود VAR به فوتبال ایران تردیدی نیست اما مثلا در مصداق خاص داربی، این فناوری چه کمکی می‌توانست به شما بکند؟ انتظار داشتید گل استقلال مردود شود و اول اجازه تعویض به شما بدهند؟

مگر اینکه شما به فکر ما باشید
افکار عمومی در ایران به‌شدت نگران ناتوانی فدراسیون فوتبال در ترتیب دادن مسابقات دوستانه برای تیم ملی است. همه می‌دانند که تیم ایران برای حضور مؤثر و مفید در جام‌جهانی نیاز بسیار جدی به برگزاری چند بازی بزرگ دارد اما این فدراسیون در قد و قواره‌های انجام شایسته چنین کاری به‌نظر نمی‌رسد. در شرایطی که تیم ملی آمریکا نخستین بازی دوستانه‌اش را هماهنگ کرده و قرار است به مصاف اروگوئه برود، در ایران هنوز کسی از فهرست رقبای احتمالی هم آگاه نیست. فقط بعضی از کشورهای خارجی هستند که به تیم ما فکر می‌کنند. ژاپن از قبل یک درخواست برای برگزاری بازی دوستانه با ایران داده بود و حالا رسانه‌های پرویی هم از احتمال ارائه پیشنهاد به ایران در این زمینه خبر داده‌اند. باز دم شما گرم!

فوتبال به ریال، بلیت به دلار
با از سرگیری حضور هواداران در ورزشگاه‌ها، چیزی که مایه تعجب شده قیمت بالای بلیت‌هاست. بلیت‎های ورزشگاه آزادی برای داربی تهران بین 50تا 200هزار تومان به فروش رسید. خب در آن زمان شاید این استدلال وجود داشت که بالاخره این داربی است و داستانش فرق دارد، اما حالا می‌بینیم مثلا مسابقه حذفی پرسپولیس و آلومینیوم اراک هم شرایط مشابهی دارد؛ یعنی 200هزار تومان باید بدهی که وسط هفته بروی این مسابقه را تماشا کنی! بله؛ در جریان هستیم که همه‌‌چیز گران شده و تورم در این سال‌ها باورنکردنی بوده، اما واقعا پرداخت این پول‌ها هم برای قشر عمدتا ضعیف هوادار فوتبال ساده نیست. فقط همین مانده بود که فوتبال دیدن هم لاکچری شود؛ آن هم تازه با این کیفیت نازلی که اغلب مسابقات داخلی دارند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید