• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157602
+
-

گام دوم در آسیا

2نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2022 امشب در دومین بازی از این رقابت‌ها به مصاف رقبای خود می‌روند

فولاد و سپاهان که در غیاب سرخابی‌ها به آسیا رفته‌اند در اولین شب این مسابقات نتایج خوبی به دست آوردند. سپاهان با 3گل پاختاکور را شکست داد و حالا باید مقابل تیم‌های قدرتمندتر گروهش هم به نتایج خوبش ادامه دهد. در همان شب فولاد مقابل اولین حریفش با نتیجه بدون گل به تساوی رسید اما این حریف احتمالا قوی‌ترین همگروهی فولاد بوده و رقابت صعود از این گروه بین این دو تیم جریان خواهد داشت.

  فولاد-شباب‌الاهلی؛ چطوری ایرانی؟
فولاد مقابل الغرافه که استراماچونی را روی نیمکت و عزت‌اللهی را در میدان داشت، تیم برتر میدان بود اما نتوانست از برتری‌اش به‌طور کامل استفاده کند و در گلزنی ناکام ماند. نکته عجیب در ترکیب فولادی‌ها عدم استفاده از ایبای گومز بود که با سروصدای زیادی از لالیگا به این تیم پیوسته تا در رقابت‌های آسیایی عصای دست نکونام باشد. اما جواد تیمش را بدون حضور او به زمین فرستاد و این خرید لالیگایی فقط 6دقیقه فرصت بازی مقابل الغرافه را پیدا کرد. فولاد از ساعت21:45 امشب در دومین بازی به مصاف شباب‌الاهلی امارات می‌رود که این یکی هم نام آشنایی برای ما ایرانی‌هاست. احمد نوراللهی و مهدی قائدی دو بازیکن ایرانی شباب الاهلی هستند که نوراللهی در بازی اول از لیست اماراتی‌ها خط خورد اما قائدی در نیمه دوم به زمین رفت و 45دقیقه برای تیمش بازی کرد. شباب‌الاهلی در مقابل آخال ترکمنستان که از تیم‌های تازه‌وارد این رقابت‌هاست ابتدا یک گل عقب افتاد اما چند دقیقه بعد به گل مساوی رسید و یک امتیاز دشت کرد. حالا هر 4تیم این گروه یک‌امتیازی هستند و امشب برای 4امتیازی شدن و صدرنشینی تلاش می‌کنند. فولاد به لحاظ مالکیت توپ و تعداد پاس، برترین تیم این گروه در شب اول بود. این تیم مقابل حریف قطری‌اش 67درصد مالکیت داشت و 619پاس ردوبدل کرد که رقم جالبی است. شباب الاهلی هم در مقابل آخال از این لحاظ تیم برتر بود اما به رکوردهای فولاد نرسید. در عوض در تعداد شوت و شوت داخل چارچوب هر دو تیم آخال و شباب‌الاهلی برتر از فولاد و حریفش بودند و مسابقه دوم این گروه پرحادثه‌تر از مسابقه اول از آب در آمد. آخال و شباب هر کدام 17شوت روانه دروازه یکدیگر کردند و در شوت‌های داخل چارچوب هم به تساوی 4-4 رسیدند. این در حالی بود که بازی فولاد فقط 3شوت داخل چارچوب داشت که 2شوت سهم نماینده ایران بود.

  دوئل محرم با هرنان کرسپو
و اما سپاهان که در شب اول نتیجه بسیار خوبی گرفت در شب دوم باید روبه‌روی تیم قدرتمند اما زخم‌خورده الدوحیل قرار بگیرد. در شب اول رقابت‌ها و طی 10بازی برگزارشده در 5گروه، فقط یک تیم توانست نتیجه‌ای بهتر از سپاهان بگیرد؛ الشباب عربستان که در 
گروهB این رقابت‌ها تیم بمبئی‌سیتی از هند را 3 بر صفر برد و در صدر گروهش نشست. سپاهان با مالکیت توپ 54درصدی و 482پاس در مقابل پاختاکور که 46درصد مالکیت و 414پاس داشت تیم برتر نیمه دوم بود. اما در بازی دیگر این گروه آمارهای جالبی به دست آمد؛ تیم الدوحیل در حالی که 67درصد مالکیت توپ داشت و 240پاس بیشتر از حریفش داد با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. الدوحیل مقابل التعاون 20شوت (از جمله 7شوت داخل چارچوب) زد اما فقط به یک گل رسید. در عوض سپاهان با 18شوت (از جمله 5شوت داخل چارچوب) 3گل زد و 3 بر یک پیروز شد. اگر به این آمارها استناد کنیم، یکی از برتری‌های الدوحیل مقابل سپاهان برتری این تیم در بازی هوایی خواهد بود. الدوحیل مقابل التعاون 72درصد از نبردهای هوایی را برد که رقم خیره‌کننده‌ای است. در حالی که سپاهان در شب اول 58درصد از نبردهای هوایی‌اش را برد و در 42درصد از نبردها شکست خورد. سرمربی الدوحیل، هرنان کرسپو مهاجم سرشناس آرژانتینی در سال‌های گذشته است و محرم نویدکیا روز گذشته درباره رویارویی با او گفت: «می‌دانیم فردی که زمانی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال دنیا بوده سرمربی‌ آنهاست. او نشان داده سرمربی خیلی خوبی است. در آمریکای جنوبی کار کرده و نتایج خوبی گرفته است.» محرم البته نشان داد به قدرت تیمی الدوحیل نیز کاملا واقف است: «درست است که بازی قبلی را از دست داده‌اند اما یکی از بهترین تیم‌های این دوره و گروه ما هستند. بازی کردن با آنها برای هر تیمی می‌تواند خیلی سخت باشد. بازیکنان خیلی باکیفیتی به‌خصوص در خط حمله دارند که می‌توانند خیلی خطرناک باشند. باید خیلی باهوش باشیم و ‌برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.» بازی امشب سپاهان باز هم همزمان با بازی فولاد و در ساعت21:45 برگزار می‌شود. امیدواریم این بار صداوسیمای ایران برنامه‌ریزی بهتری برای پخش زنده این دو مسابقه داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید