• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157601
+
-

فینال اول

بازی امشب سیتی - لیورپول نخستین فینال بین 2 تیم برای رسیدن به سه‌گانه این فصل است

فینال اول

معمولا مربیان عادت دارند به همه بازی‌های خود بگویند که این یک فینال است اما بازی امشب منچسترسیتی و لیورپول واقعا فینال لیگ برتر محسوب می‌شود. لیورپولی‌ها فاصله 12امتیازی با صدر را به تنها یک ‌امتیاز کاهش داده‌اند. برنده بازی امشب شانس اصلی قهرمانی لیگ خواهد بود. آنها در نیمه‌نهایی جام حذفی هم با هم بازی دارند و اگر هر دو از بازی‌های خود در لیگ قهرمانان به‌سلامت عبور کنند، فینال اروپا را هم مقابل یکدیگر برگزار خواهند کرد. لیورپول اگر هر 3‌جام امسال را بگیرد و به سه‌گانه برسد، فاصله خود را با منچستر‌یونایتد که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده در جدول پرافتخارترین تیم‌های انگلیسی است به 5جام می‌رساند؛ لیورپول هم‌اکنون با نتیجه 44-42 از یونایتد پیش است.
   آمار کلوپ و گواردیولا در مصاف‌های رودررو کاملا با هم برابر است. یورگن کلوپ مقابل منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا؛ 14‌بازی، 5‌برد، 4‌تساوی، 5‌باخت، 20‌گل زده، 25‌گل خورده.
   رکورد کلوپ مقابل منچسترسیتی هم جالب بوده است؛ 19بازی، 8برد، 5تساوی، 6باخت و میانگین 1.53امتیاز در هر بازی.
   در مقابل رکورد پپ گواردیولا مقابل لیورپول چنگی به دل نمی‌زند؛ 14بازی، 5برد، 4تساوی، 5شکست، میانگین 1.36امتیاز.
   4ماه پیش یورگن کلوپ به‌شدت از پل تیرنی انتقاد کرد که چرا پنالتی روی ژوتا را در بازی با تاتنهام نگرفته. آن پنالتی می‌توانست صدرنشین فعلی لیگ را عوض کند اما به‌خاطر اشتباهات تیرنی بازی 2-2 تمام شد. کلوپ گفت که تیرنی چون هرگز فوتبال بازی نکرده، برای اینگونه تصمیمات مشکل دارد. حالا برای بازی امشب تیرنی داور VAR است.
   این روزها نگرانی اصلی هواداران لیورپول تمدید نشدن قرارداد محمد صلاح است. صلاح که 8.5بازی است برای این تیم گل نزده، انتظار دارد حقوقش در قرارداد جدید حدود 500میلیون یورو (470هزار پوند) در هفته باشد. او 2‌روز پیش در یک‌پست اینستاگرامی نوشت: «من و لیورپول برای هم ساخته شده‌ایم.» و این یعنی نزدیک بودن تمدید قرارداد. البته او روز گذشته مصاحبه‌ای با اسکای انجام داد تا هواداران دوباره نگران شوند. او در تازه‌ترین اظهارنظرش گفته است: «اطمینان از تمدید قرارداد؟ مطمئن نیستم؛ نه می‌توانم بگویم بله و نه می‌توانم بگویم خیر. قبلا بارها در مورد آنچه می‌خواهم گفته‌ام. درخواست می‌کنم هم‌اکنون به جزئیات قرارداد من وارید نشوید.» براساس شنیده‌ها قرارداد جدید احتمالا 400هزار پوند در هفته خواهد بود. حالا که صحبت از محمد صلاح شد بد نیست نگاهی هم به آمار او مقابل منچسترسیتی در لیگ داشته باشیم؛ 9بازی، 5گل، 2پاس گل، میانگین هر 108دقیقه یک تأثیر.
   لیورپول چهارشنبه با بنفیکا بازی برگشت لیگ قهرمانان را برگزار می‌کند و سپس یکشنبه آینده باز هم به مصاف سیتی می‌رود؛ این‌بار در جام حذفی. بازی بعدی هم سخت است؛ بازی با منچستریونایتد و سپس با اورتون که یک داربی است.
   لیورپول در هیچ‌یک از 19‌بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها در نیمه اول گلی دریافت نکرده است؛ طولانی‌ترین دوره در تاریخ باشگاه.
   در 5لیگ بزرگ اروپایی الکساندر آرنولد در کنار بنزما با 11پاس‌گل در رده سوم بهترین گلسازان این فصل قرار دارد. توماس مولر (بایرن - 16پاس) و امباپه (پاریس- 13پاس) در رده اول و دوم هستند. آرنولد در همه رقابت‌های این فصل 16پاس‌گل ثبت کرده.
   ماتیپ پس از استراحت در دیدار مقابل بنفیکا، قرار است در بازی مقابل منچسترسیتی به ترکیب تیم بازگردد. روبن دیاز از من‌سیتی همچنان مصدوم و غایب است.
   گواردیولا و کلوپ در کنفرانس مطبوعاتی کلی تعارف برای هم تکه و پاره کردند و هر کدام دیگری را بهترین مربی جهان خواند. گواردیولا درباره رفتنش به تیم ملی برزیل هم گفت: «من با منچسترسیتی قرارداد دارم و خیلی خوشحالم. حاضرم برای همیشه اینجا بمانم و قراردادم را 10‌سال تمدید کنم. من نمی‌دانم این خبر‌ها از کجا آمده.»

تمرین بارسا برای صعود
بارسلونا که در لیگ اروپا یکی در میان مساوی می‌کند و می‌برد، پنجشنبه در زمین اینتراخت فرانکفورت یک-یک کرد تا به پیروزی خانگی در پنجشنبه این هفته امیدوار شود. حالا امشب یک‌بازی با تیم ماقبل آخر جدول لالیگا یعنی لوانته در پیش است که می‌تواند تمرینی باشد برای گلزنی‌های زیاد در آن مسابقه. با توجه به برد پرگل سه‌ویا در بازی جمعه‌شب مقابل گرانادا (4-2) بارسا چاره‌ای جز پیروزی در بازی امشب ندارد. بارسا با ژاوی 14بازی است که رنگ شکست را ندیده.
از وقتی فران تورس از منچسترسیتی به بارسلونا فروخته شده، این بازیکن روی 13گل تیمش تأثیر گذاشته. در همین مقطع استرلینگ روی 10گل، فودن روی 7گل و گریلیش روی 2گل تأثیر گذاشته‌اند؛ 16‌بازی، 7‌گل و 5‌پاس گل. این در حالی است که عده‌ای انتقاد می‌کردند و می‌گفتند اگر تورس خوب بود، گواردیولا او را نمی‌فروخت. او در این فصل زیرنظر ژاوی 1239دقیقه بازی کرده. او در 5بازی اخیر 4گل و 2‌پاس‌گل داشته. جدا از فاتی، ممفیس و سرخی که همچنان آسیب‌دیدگی‌شان خوب نشده، پیکه هم به لیست مصدومان اضافه شده است. آزمایش‌های پزشکی تأیید می‌کند که پیکه از ناحیه تاندون‌های عضله ران چپ دچار التهاب شده و بازگشت او به روند بهبودی‌اش بستگی دارد. از این جمع احتمال رسیدن ممفیس و پیکه به بازی امشب وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید