• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 21 فروردین 1401
کد مطلب : 157610
+
-

گل‌زن/مهمان ویژه نقش‌جهان

الهام محمودی، روزنامه‌نگار

تیم فوتبال زنان سپاهان هفته پیش در ورزشگاه بزرگ نقش‌جهان، میزبان تیم هیأت فوتبال البرز بود. در این دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر، سپاهان با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی رسید اما آنچه بیشتر از این پیروزی اهمیت داشت برگزاری یک بازی از فوتبال زنان در یک ورزشگاه بزرگ بود. بیشتر بازی‌های زنان در زمین‌های نامناسب برگزار می‌شود و این برای نخستین بار بود که زمین نقش‌جهان را به بازی تیم زنان سپاهان اختصاص داده بودند. با اینکه این اتفاق برای زنان خیلی مهم بود، اما از دید رسانه‌ها دور ماند و حتی خود باشگاه هم کمتر روی این موضوع مانور داد. باشگاه‌های فوتبال ایران استعداد خوبی در بزرگ کردن مسائل زنان دارند.

پشت درهای بسته
دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال زنان جمعه‌شب در سالن غدیر تهران برگزار شد. پیکان تهران و نصر فردیس به تساوی یک-یک رضایت دادند اما حضور هواداران روی سکوها و حضور ستاره‌های فوتسال زنان ایران این بازی را جذاب و دیدنی کرده بود. با این حال با کم‌لطفی مسئولین فدراسیون هیچ تصویری از این بازی هیچ کجا پخش نشد. حداقل می‌شد برای پخش اینترنتی این دیدار جذاب اقدامات لازم را انجام داد ولی مسئولین ترجیح دادند باز هم دوستداران ورزش را از دیدن یک بازی جذاب محروم کنند. بازی برگشت این دو تیم جمعه هفته آینده برگزار می‌شود. شاید در این چند روز یکی به فکر پخش بازی بیفتد.

فیفا دی دوم، پَر
نزدیک به ۳ماه از مسابقات قهرمانی زنان آسیا می‌گذرد و خبری از تیم ملی فوتبال زنان ایران نیست. در دومین فیفادی پس از این جام تیم‌ها با رقبای خود روبه‌رو می‌شوند تا سطح فنی خود را بالا ببرند. درحالی‌که کره‌جنوبی با ویتنام، اردن با مصر، سنگاپور با گینه و ازبکستان با آمریکا دیدارهای دوستانه برگزار می‌کنند و لیگ‌های داخلی کشورشان تعطیل شده، بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان ایران مشغول بازی‌‌های لیگ هستند. این بی‌توجهی به تیم ملی دوباره فوتبال زنان را نگران کرده است که شاید دوباره تیم فوتبال زنان مانند دوره‌های پیش رها و در آستانه بازی‌های رسمی مجددا با کمبود زمان آماده‌سازی مواجه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید