• چهار شنبه 9 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 21 ذی القعده 1445
  • 2024 May 29
پنج شنبه 18 فروردین 1401
کد مطلب : 157457
+
-

دستور شناسایی عوامل تکفیری حمله مشهد

دولت و قوه‌قضاییه دستور شناسایی و برخورد قاطع با همه عوامل حمله به 3روحانی در حرم امام رضا(ع) را دادند. رئیس‌جمهور در پی حمله روز سه‌شنبه یک فرد ضارب به 3روحانی در مشهد وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح به‌سرعت تمام عوامل مؤثر حادثه را شناسایی کنند و تحت تعقیب قرار دهند و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند. یک فرد تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶فروردین‌ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم(ع) با چاقو مرتکب جنایت شد.
سیدابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام محمد اصلانی تأکید کرد: «ایشان از مبلغان جهادی اسلام ناب بود که مستضعفان شیعه و اهل سنت حاشیه شهر مشهد مقدس، مجاهدت‌های ایشان را از نزدیک دیده بودند. قطعا این حادثه ناگوار که به‌دست یکی از عناصر منحرف و تحت‌تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی می‌شود.»
 او در جلسه چهارشنبه هیأت دولت نیز با ابراز تأثر از حادثه تلخ روز سه‌شنبه در حرم مطهر رضوی در مشهد، گفت: عزیزانی که شهید و مجروح شدند از طلبه‌های جهادی، اثرگذار، مخلص و شناخته شده مشهد و حاشیه این شهر بودند. رئیسی این طلبه‌ها را خادمان واقعی مردم به‌ویژه قشر محروم مشهد توصیف کرد و گفت: کسانی که دشمنی کردند، از جریان تکفیری بودند و نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با سوءاستفاده از موضوعات قومی و مذهبی، بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند؛ زیرا اختلاف‌افکنی از روش‌های قدیمی استعمارگران است.
محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز در نامه‌ای به دادستان مشهد تلویحا ریشه‌های این حادثه را مرتبط با تکفیری‌ها اعلام کرد و گفت: «خبر جنایت و حمله وحشیانه فردی با تفکرات تکفیری به 3روحانی جهادگر عزیز که از شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه‌السلام بوده‌اند موجب تاثر و تأسف گردید.» در ادامه این نامه آمده است: «موکدا از دادستان محترم مشهد مقدس و همچنین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه‌یابی دست‌های پشت پرده و پنهان این اقدام را داشته و برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه را با فوریت در دستور کار قرار داده تا مطابق قوانین با آنان برخورد قاطعانه گردد.»  
 

این خبر را به اشتراک بگذارید