• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 157014
+
-

امکان تخفیف کامل ورود به طرح ترافیک برای وانت‌ها

معاون ساماندهی حمل ‌و نقل بار و کالای شهرداری تهران گفت: وانت‌بارهای پلاک عمومی که زیر سه و نیم تن هستند به شرطی که در سامانه شهرداری ثبت‌نام کنند و پروانه فعالیت ناوگان و پروانه اشتغال راننده را اخذ و «باربرگ» را نیز دریافت کنند، مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می‌شوند. وانت‌های پلاک شخصی نیز به شرط انجام موارد ذکر شده مشمول تخفیف ۷۰درصدی عوارض ورود به محدوده شهر تهران می‌شوند.
«احسان واحدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساماندهی وانت‌بارها در شهر تهران گفت: طی سال‌های گذشته اقدام به شناسایی وانت‌بارها در شهر تهران از طریق فراخوان کردیم که براساس آن رانندگان وانت‌بار در سامانه «بارانه» شهرداری تهران ثبت‌نام کنند و از طریق تسهیلاتی که به آنها می‌دهیم ازجمله تسهیلات تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آنها را ساماندهی کنیم.
او درباره تعداد وانت‌بارهایی که در این طرح ساماندهی شده‌اند، گفت: تاکنون نزدیک به بیش از نیمی از ناوگان باری شهر تهران در این غالب ساماندهی شده است. موفقیت طرح به‌گونه‌ای بود که وزارت کشور از شهرداری درخواست کرد مسئله سوخت وانت‌بارها را نیز مدیریت کند و درصورت رعایت موارد درنظر گرفته شده سوخت وانت‌بارها نیز براساس مصوبات وزارت کشور تحویل داده شود.
او درباره تعداد وانت‌بارهای موجود در شهر تهران گفت: آن تعدادی که از طریق سامانه شهرداری شناسایی شده ارقام واقعی نیست چرا که مربوط به آن دسته از وانت‌بارهایی است که در محدوده شهر تهران فعالیت می‌کنند، اما بر همین اساس ۳۰۰هزار وانت‌بار پلاک تهران شناسایی کرده‌ایم که لزوما در داخل شهر تهران تردد هم نمی‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید