• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 157011
+
-

«نامگذاری» امسال بنای رقم خوردن دارد

شهردار تهران در جشن ملی پرچم: در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که شروع یک اوج گرفتن مجدد است

گزارش 2
«نامگذاری» امسال بنای رقم خوردن دارد

مانند سال‌های گذشته امسال نیز در روز جمهوری اسلامی، بلندترین پرچم کشور با حضور شهردار تهران و همچنین مسئولان کشوری و لشکری، نمایندگان خارجی و رؤسای هیأت‌های دیپلماتیک مقیم تهران بر میله پرچم بلند اراضی عباس‌آباد برافراشته شد.
شهردار تهران در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال 1401 گفت: ما به خداوند بزرگ و مردم ایران تکیه کردیم و در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که شروع یک اوج گرفتن مجدد است و نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نقطه آغازی است که با همه ظرفیت‌ها بنای رقم خوردن دارد.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی ادامه داد: ۴۳سال پیش اتفاق بسیار بزرگی را در ایران اسلامی شاهد بودیم و امروز به بهانه روز جمهوری اسلامی، جشن پرچم را برگزار می‌کنیم. پرچم و سرود هر ملت نشانگر آرمان‌ها و مکنونات قلبی آن ملت است و پرچم جمهوری اسلامی ایران با رنگ سبز؛ نشاط، جوانی و ثبات و با رنگ سفید؛ صلح و دوستی و با رنگ قرمز؛ اقتدار و ماندگاری را به نمایش می‌گذارد.
شهردار تهران افزود: در جمهوری اسلامی پس از انقلاب شکوهمندش، شاهد رفراندوم بزرگ مردمی بودیم؛ انقلابی که اثرات آن را در سایر نقاط جهان می‌بینیم. اگر از انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه به‌عنوان منشأ تمدن غربی یاد می‌کنند و اگر از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به‌عنوان شکل‌گیری قطب جدید در جهان یاد می‌شود، انقلاب اسلامی نیز از انقلاب‌های بزرگی است که اثرات جهانی و منطقه‌ای آن قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: این انقلاب تنها انقلابی است که رفراندوم و خواست مردم برای تشکیل حکومت بعد از انقلاب در آن رخ داد و مردم بر نوع حکومت در اوج محبوبیت رهبری تأیید و تأکید داشتند.
زاکانی گفت: ۱۲ فروردین ۵۸ یوم‌الله نام گرفت؛ چراکه پرونده ۲۵۰۰سال رژیم ستمشاهی در ایران بسته شد. آنچه در ۲۵۰۰سال در ایران رقم می‌خورد، پادشاهی و حکومت‌های موروثی بود، اما در جمهوری اسلامی با رأی مردم این پرونده بسته شد و مردم‌سالاری دینی بر پایه اسلام شکل گرفت؛ هم از استبداد دوری جسته شد و هم نه به استکبار، محل تفاهم قرار گرفت.
شهردار ادامه داد: شعارهای این نظام اسلامی ماندگار است؛ مردم در دوره انقلاب اسلامی شعار استقلال و آزادی را سر می‌دادند و توجه به عدالت، معنویت و پیشرفت نیز مقصود مردم بود؛ این موضوعات ۴۳سال مورد تأکید بوده و با این تأکید و اصرار مردم این مسیر با وفاداری به آرمان‌ها طی شد.
وی گفت: نفی سلطه‌پذیری برای ما یک اصل بوده و جمهوری اسلامی متعهد به این موضوع است؛ لذا برخی‌ها با تحریم و تهدید از مردم ما انتقام می‌گیرند. شعارهای انقلاب موردپسند جامعه جهانی و منطقه قرار گرفت و رفتارهای ما نیز عاری از هر تناقضی بود.
زاکانی یادآور شد: امروز ما را از برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای محروم می‌کنند و انتظار دارند ایران اسلامی از حداقل‌های خودش که بر پایه دانش بومی خود به‌دست آورده دست بردارد، اما یک رژیم غاصب که صدها کلاهک هسته‌ای دارد به حال خود رها می‌شود.
وی اضافه کرد: در منطقه ما یمن مورد تهاجم قرار می‌گیرد و ده‌ها هزار نفر کشته می‌شوند و کشور مهاجم در یک روز ۸۱نفر را سر می‌برد و اعدام می‌کند، اما از مردم یمن، سوریه، عراق و فلسطین حمایت نمی‌شود.
زاکانی ادامه داد: ایران اسلامی آماده است در تعامل با همه کشورهایی که به مردم و نظام ما احترام می‌گذارند دست دوستی دراز کند و این ظرفیت‌ها را به اشتراک بگذارد. امیدواریم با برنامه امروز پیام دوستی، شادی، نشاط و همبستگی را برای سایر ملل داشته باشیم و آرزو کنیم که همه ملت‌های کره خاکی با افتخار در سرنوشت خود دخیل باشند.
در بخش دیگری از این مراسم مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد گفت: به‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، امید به آینده و پیروزی بزرگ ایران، پیام مشترک ایرانیان به جهانیان است و بر همین اساس برای ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری با مجموعه‌های متناظر در دیگر کشورها آمادگی خود را اعلام می‌کنیم. سیدمحمدحسین حجازی گفت: اراضی عباس‌آباد به‌عنوان نگین سبز کلانشهر تهران به‌دلیل خدماتی که ارائه می‌دهد، یکی از کانون‌های گردشگری شهری و خدمات فرهنگی در پایتخت ایران محسوب می‌شود. این مجموعه ۵۶۰ هکتاری علاوه بر فضای سبز با همت و تخصص مهندسان و هنرمندان ایرانی سازه‌های منحصر به فردی را ایجاد کرده است.
او افزود: این مجموعه که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی است، توجه ویژه‌ای به همکاری‌های بین‌المللی دارد و به عضویت سازمان جهانی گردشگری نیز درآمده است. امروز در سالروز برگزاری همه‌پرسی باشکوه جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم که میزبان سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف جهان هستیم.
در پایان این مراسم که در کنار دریاچه هنر برگزار شده بود بزرگ‌ترین، سنگین‌ترین و بلندترین پرچم کشور با ۱۵۰متر ارتفاع به اهتزاز درآمد. در برخی از مناطق دیگر شهر تهران مانند بوستان ولایت نیز پرچم جمهوری اسلامی به مناسبت 12فروردین افراشته شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید