• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156227
+
-

درهای قدیمی‌ترین کارخانه لوازم خانگی ایران دوباره باز شد

پذیرش ارج در بورس تا نیمه دوم سال آینده

صنعت
پذیرش ارج در بورس تا نیمه دوم سال آینده

سهام شرکت ارج پس از سال‌ها در نیمه دوم سال آینده به تالار مبادلات بورس بازمی‌گردد. مدیرعامل ارج در گفت‌وگو با همشهری در مورد ترکیب سهامداری جدید این شرکت، گفت: 75درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت آریاوا(بخش خصوصی)، کمتر از 15درصد متعلق به شستا و بقیه متعلق به سهامداران خرد(مردم) است. محمدحسین پارسایی افزود: نخستین هدف شفاف‌سازی‌ کامل و بازگشت ارج به بورس است. اگرچه نمی‌توان زمان دقیقی را برای بازگشت ارج به بورس اعلام کرد اما قدم‌های اولیه برای انجام این کار برداشته شده است و در این زمینه اقداماتی انجام شده و امیدواریم تا نیمه‌دوم سال1401 مقدمات پذیرش سهام این شرکت در بورس فراهم شود.
او گفت: سرمایه ارج به 200میلیارد تومان رسیده و همه بدهی‌های بانکی و تامین اجتماعی تسویه شده و اسناد کارخانه کاملا آزاد است و شفاف‌سازی‌ برای عرضه سهام ارج در بورس در حال انجام است. پارسایی با اشاره به سابقه 85ساله ارج و رفع مشکلات توقیف قضایی این کارخانه، افزود: سیر نزولی ارج از سال1390 آغاز و در سال1395 کاملا تعطیل شد؛ سپس با حکم قضایی ماشین‌آلات این شرکت توقیف شد و به‌دلیل سوء‌مدیریت این ماشین‌آلات به یغما رفت و کسی پیگیر حل مشکلات حقوقی این شرکت نبود. پارسایی افزود: حکم توقیف ماشین‌آلات در دیوان عالی کشور لغو و در دادگاه هم‌عرض تأیید شده و اکنون کار بازسازی ارج با بازسازی سالن‌ها با مشارکت نظام بانکی و مساعدت وزارت صمت عادی شده است.
او در مورد برنامه‌ریزی برای حفظ نام و نشان تجاری ارج، گفت: اعتبار این برند، شانس اصلی سرمایه‌گذاران برای احیای آن است. برندینگ، 60درصد مسیر توسعه یک بنگاه اقتصادی است که خوشبختانه ما این سرمایه بزرگ را داریم. در این مسیر نمایندگی‌های فروش بسیار متعصبی در ارج داریم که در حال احیای آن هستیم.
مدیرعامل ارج از بازگشت این شرکت به تولید و بازار خبر داد و گفت: براساس برنامه زمانبندی ارائه شده به وزارت صمت، بازسازی کامل کارخانه ارج نیازمند 851 روز زمان است وتا 18اسفندماه1400 و با گذشت 165روز 16درصد این کار انجام شده و حدود 8محصول در سبد تولید این شرکت قرار گرفته که ممکن است به تناسب زمان عرضه این سبد با تغییراتی مواجه شود. محمدحسین پارسایی افزود: خط تولید کولرآبی و کولرگازی(اسپیلت) افتتاح شده و خط تولید ماشین‌لباسشویی و ماشین‌ظرفشویی در اردیبهشت و خط تولید یخچال و فریزر در خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد. همچنین همزمان با افتتاح این خطوط، کار ثبت سفارش، گشایش اعتبار و خرید خارجی نیز انجام شده که قطعات مورد نیاز متناسب با برنامه زمانبندی تولید وارد خواهد شد. پارسایی در زمینه داخلی‌سازی‌ لوازم خانگی این برند، افزود: هدف نهایی تولید لوازم خانگی ارج افزایش عمق ساخت داخل است اما مانند هر کارخانه دیگر برای بازگشت به تولید ابتدا کار را به‌صورت اس‌کی‌دی(قطعات کامل) در سال1401 آغاز و در سال1402 تولید با قطعات سی‌‌کی‌‌دی(قطعات منفصله) با عمق ساخت داخل 50تا 60درصدی حرکت می‌کنیم و هرساله مطابق با برنامه زمانبندی که به تأیید وزارت صمت رسیده و هفته گذشته نیز در ستاد رفع موانع تولید استانداری تهران ارائه شده، میزان عمق ساخت داخل قطعات را افزایش می‌دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید