• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15615
+
-

جشن مسکن مهر در استان

1520واحد مسکن مهر با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ارومیه به بهره برداری رسید

مسکن
جشن مسکن مهر در استان




روز پنجشنبه گذشته به نوعی جشن مسکن مهر در آذربایجان غربی به حساب می آمد. تقریبا یک سوم از آنهایی که روزگاری به امید خانه دار شدن همه آنچه را که با خون دل پس انداز کرده بودند برای خرید خانه های مهر سرمایه گذاری کرده بودند پس از کش و قوس های فراوان به چشم خود افتتاح 1520 واحد از مسکن های مهر را دیدند.

به گزارش همشهری، این تعداد واحد مسکن مهر باحضور «احمد اصغری مهرآبادی» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر به بهره برداری رسید. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درمراسم افتتاح این واحدها که به صورت نمادین در منطقه گلشهر ارومیه برگزارشد، گفت: با افتتاح این واحدها، 4هزارو 13واحد مسکونی مهر ازتعهد آذربایجان غربی دراین حوزه باقی می ماند که آنها نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. طرح مسکن مهر که ازحدود 8 سال گذشته آغاز شده است، در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت و بیش از 60 درصد واحدهای تحویلی در این دولت به متقاضیان تحویل داده شده است.


پیشرفت 96 درصدی

«ابراهیم مبارک قدم» درباره تعداد واحدهای ساخته شده در استان افزود: ساخت حدود 40هزارواحد مسکونی مهر در آذربایجان غربی پایان یافته و با این آمار پیشرفت فیریکی این طرح در شهرهای استان به 96 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: این پیشرفت فیریکی درشهرهای بالای 25هزارنفر 94 درصد و در شهرهای زیر 25هزارنفر 100درصد است.
وی بیان کرد: ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر25هزارنفر اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، تکاب، سلماس و بوکان به پایان رسیده است. برای ساخت طرح های مسکن مهر دراستان 1181میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در استان پرداخت شده که از این میزان ۹ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.


همت مسئولان

استاندار آذربایجان غربی نیز درباره شرایط مسکن مهر در استان گفت: ساخت ۵هزارواحد مسکن مهر آذربایجان غربی ناتمام مانده که پایان آن نیازمند اهتمام مسئولان و شرکتهای خدمات‌رسان است.
«محمدمهدی شهریاری» اظهارکرد: درصددیم این واحدها را که درمراحل پایانی ساخت قرار دارند، امسال به پایان برسانیم و به متقاضیان تحویل داده شوند.
استاندار افزود: دولت برای اتمام واحدهای باقی مانده بر‌اساس زمان‌بندی اعلام شده مصمم است. بنابراین باید همه دستگاه‌های خدمات رسان بر تأمین نیازهای این واحدها متمرکز شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خدمات رسان، باید بهبود وضعیت زیرساختی واحدهای ساخته شده را در اولویت قرار دهند، چراکه مدیریت استان برای حل مشکلات مسکن مهر به ویژه درحوزه زیرساختی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و اداره های مربوط نیز دراین زمینه باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.شهریاری عنوان کرد: حل موضوع سود دوران مشارکت در ساخت واحدهای مسکن مهر نیز در واگذاری این واحدها به مددجویان نهادهای حمایتی مؤثر است.

وی افزود: مشکل سود دوران مشارکت با همکاری کمیته امداد و بهزیستی حل شده و نیازمندان می‌توانند در واحدهای مسکونی مستقر شوند.شهریاری همچنین برحل مشکل فاضلاب مسکن مهر درشهرک گلمان ارومیه هم تاکید کرد وافزود: درسال جاری ۱۰۰میلیارد ریال برای جاده دسترسی مناسب شهرک «گلمان» و نیز ۵۰میلیارد ریال برای پایان مسکن مهر درشهرهای ارومیه، خوی وسردشت اختصاص داده می شود.


تامین اعتبارات مشکل ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی می گوید: برای تامین اعتبارات مسکن مهر استان مشکلی نداریم.«ناصر حضرتی» از نبود مشکل اعتباری برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در مساکن مهر استان خبر می دهد و می افزاید: در 2سال گذشته ۵۸۰میلیارد ریال از اعتبارات استانی به این بخش کمک شد و امسال نیز دراین زمینه مشکلی وجود ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید