• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155710
+
-

محصولات؛ از مزرعه تا سفره مردم


تامین و تولید قراردادی محصولات پرمصرف، اولویت شهرداری تهران است که با این اقدام اقلام بدون واسطه از تولید‌کننده به‌دست مصرف‌کننده می‌رسد. ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با همشهری در این مورد توضیحات بیشتری می‌دهد.

طرح تامین و تولید قراردادی که مورد تأکید شهردار تهران است، چه زمان اجرایی می‌شود؟
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خرداد سال آینده نخستین محصول تولید قراردادی در بازارهای تره‌بار عرضه می‌شود.
چه ضرورتی برای اجرای طرح تولید قراردادی وجود دارد؟
در شرایط اقتصادی کنونی و برای خدمت‌رسانی به مردم باید به سمت تولید قراردادی حرکت کنیم تا از طریق کاهش واسطه‌ها بتوانیم فاصله محصولات از مزرعه تا سفره مردم را کمتر کنیم.
پس واسطه‌ها کاملا حذف نمی‌شوند؟
به هر حال چند دهه است که واسطه‌ها فعالیت می‌کنند و در برخی از موارد هم تامین‌کننده مالی هستند و از این‌رو حذف یکباره آنها امکان‌پذیر نیست، اما برای به حداقل رساندن آنها تلاش می‌کنیم.
چه سازمان‌ها و نهادهایی در این کار مشارکت خواهند داشت؟
در تولید محصولات کشاورزی، قطعا وزارت جهاد کشاورزی و در تامین و تولید محصولات پروتئینی مانند گوشت و مرغ هم رایزنی‌هایی با سازمان امور عشایری کشور و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صورت گرفته است.
کدام محصولات در اولویت طرح تولید قراردادی هستند؟
گوشت سفید و قرمز، برنج، شکر، روغن، سیب‌زمینی، پیاز، خیار و گوجه‌فرنگی اقلامی هستند که در اولویت محصولات تولید قراردادی هستند.

مناسب‌سازی میادین در اولویت شهرداری
مناسب‌سازی میادین میوه ‌و تره‌بار اولویت و وظیفه جدی شهرداری تهران است و ازاین‌رو در بازارهای جدید مؤلفه‌های مناسب‌سازی (ایجاد رمپ، سرویس بهداشتی و پارکینگ) لحاظ می‌شود تا جانبازان، معلولان و سالمندان بتوانند به‌راحتی در این مکان‌ها تردد کنند.
  260میدان و بازار تره‌بار
  22میدان تره‌بار به‌صورت کامل مناسب‌سازی شده‌اند
  238بازار تره‌بار
  108بازار تره‌بار مناسب‌سازی شده‌اند
  30بازار تره‌بار برای مناسب‌سازی شناسایی و در اولویت قرار دارند

این خبر را به اشتراک بگذارید