• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 9 اسفند 1400
کد مطلب : 155189
+
-

پرده‌برداری از اهداف تجزیه‌طلبانه سرویس اطلاعاتی عربستان

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی «حرکه‌النضال» دیروز در شعبه‌۲۶دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. به‌گزارش میزان، نماینده دادستان با اشاره به اتهام‌های اسیود گفت: افساد فی‌الارض از طریق تشکیل، اداره و سرکردگی گروهک حرکه‌النضال، طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی در خوزستان و تخریب اموال‌عمومی به قصد مقابله با نظام از اتهام‌های وی است. وزیری با بیان اینکه متهم در بخشی از اعتراف‌های خود، به ربایش تکنسین چینی شرکت نفت اقرار کرده‌ است، افزود: متهم اقرار کرده که پس از شکل‌گیری بیداری اسلامی تحت فشار سرویس اطلاعاتی عربستان مقرر شد تا برای مقابله با ایران همه گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب با یکدیگر متحد شوند و فعالیت‌های خود را تحت تشکیلاتی خاص ساماندهی کنند.
وی با اشاره به را‌ه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای بیان کرد: هدف از را‌ه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای توسط سرویس اطلاعاتی عربستان سازماندهی تجزیه کشور بوده ‌است. در این شبکه‌های ماهواره‌ای به‌صورت ۲۴ساعته فیلم‌ها و تصاویر مختلف برای ترویج خشونت پخش می‌شده ‌است.
نماینده دادستان تصریح ‌کرد: متهم اعتراف کرده در کنار کشتار‌های دهه۸۰ و فاجعه ۳۱شهریورماه سال۹۷ هدایت بسیاری از اقدام‌های خونین دیگر و نیز مسئولیت جذب تشکیلات را هم برعهده داشته است. متهم همه اقدام‌های تروریستی که انجام داده را قبول دارد. وی همچنین گفته فهرست کردن تمام جنایت‌هایش غیرممکن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید