• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 25 بهمن 1400
کد مطلب : 153898
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2Gk0
+
-

جنگ جهانی سوم در پاریس

رویارویی فرداشب پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید از فینال هم حساس‌تر است

جنگ جهانی سوم در پاریس

سانچس مارتینس، یکی از پراشتباه‌ترین داوران جهان باز هم حماسه آفرید و باعث شد دیدار زیبای ویارئال و رئال مادرید با تساوی بدون گل به پایان برسد. او یک پنالتی مسلم و خطای آرنج آلبیول روی وینیسیوس را نادیده گرفت و به مدافع ویارئال فقط تذکر داد. به‌جای کارت قرمز به آسنسیو زرد نشان داد و به خطای آرنج پارخو روی وینیسیوس که می‌توانست اخراج در برداشته باشد توجهی نکرد. البته تیر دروازه و درخشش دروازه‌بانان 2تیم هم مانع گل‌دار‌شدن بازی شد. ویارئال در نیمه اول تیم میهمان را کاملا تحت‌تأثیر داشت اما در نیمه‌دوم ورق برگشت. بیل و یوویچ 2بار به تیر دروازه کوبیدند و رولو هم چند سیو داشت و کورتوا ضربه عجیب مارسلو را که نزدیک بود گل به‌خودی شود، مهار کرد. در آستانه دیدار حساس فرداشب مقابل پاری‌سن‌ژرمن، روند گلزنی تیم در غیاب بنزما نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد اما خوش‌بینی رئالی‌ها این است که پاریس با آن هم ستاره تیمی نیست که زیاد گل بزند. آنها دیدار جمعه‌شب خود را در لیگ با گل دیرهنگام امباپه از رن بردند. در 8بازی اخیر مسی روی 7گل و امباپه روی 9گل تأثیر داشته‌اند اما مسی همچنان در فصل جدید کم گل می‌زند. در پاریس هنوز به پوچتینو اعتمادی وجود ندارد. نیمار از آسیب‌دیدگی برگشته و اخیرا یک هکر برزیلی 20هزار دلار از حسابش برداشته تا ثابت کند سیستم بانکی‌اش ضعیف است. سرخیو راموس درصورت معجزه می‌تواند به بازی مقابل تیم سابقش برسد. بقیه ازجمله دی‌ماریا و پاردس خوب و سرحال هستند. در آستانه این دیدار حساس اولتراهای طرفدار پی‌اس‌جی علیه تیم موضع گرفته‌اند. آنها در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که پس از نیم‌فصل تحمل و انتقاد‌نکردن، وقت آن رسیده که نارضایتی خود را ابراز کنند. آنها از لئوناردو که مدیر ورزشی باشگاه است ناراضی‌اند و همینطور از بازیکنانی مثل مارکینیوش و... پس از پیروزی مقابل رن، هیچ بازیکنی از پاریس به استقبال هواداران نرفت. این رفتار منجر به خشم اولتراها شد. آنها به‌عنوان بخشی از اعتراض با بوق‌زدن پاسخ دادند. مسابقه فردا شب جدال فلورنتینو پرس با ناصر الخلیفی است که اخیرا با هم به مشکل خورده‌اند؛ رویارویی دیگری از مسی با رئال و تلاش برای شکستن طلسم 4ساله گل و پاس‌گلش مقابل این تیم از زمانی که کریستیانو رونالدو رئال را ترک کرده، رویارویی نیمار با کودکی رئالی و سابقه حضور در بارسلونا مقابل تیم مادریدی، نخستین برخورد راموس با رئال، رویارویی امباپه با تیم فصل آینده‌اش و ناواس و دی‌ماریا با تیم سابق‌شان.

   ارزش بازیکنان تیم پاری‌سن‌ژرمن در این مسابقه 909.55میلیون یورو و ارزش رئالی‌ها 780میلیون یورو است. میانگین سنی پاریس 25.9 و رئال 27.8 است. پاریس از 18کشور و ملیت بازیکن دارد و رئال از 14تا. پی‌اس‌جی از 23بازیکن خارجی سود می‌برد و رئال از 18بازیکن.
   در تاریخچه رویارویی‌های 2تیم اسپانیایی و فرانسوی 12مسابقه دیده می‌شود که 4بار رئال برده و 3بار تیم فرانسوی و 5بازی هم مساوی تمام شده. آخرین بار 2تیم در فصل2020-2019در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با هم روبه‌رو شدند که یک بازی 2-2تمام شد و رئال در برنابئو، 3 بر صفر برد.
   از بازی رئال با ویارئال هم بگوییم. رئال و ویارئال در این فصل هر دو دیدار رفت و برگشت را بدون گل به پایان بردند. آخرین باری که رئال در لالیگا در مقابل تیمی در 2بازی به تساوی بدون گل رسید به فصل 93-1992برمی‌گردد که مقابل اسپورتینگ خیخون این کار را کرده بود. پیش از آن رئال مقابل ساراگوسا در فصل 73-1972، دپورتیوو در فصل 73-1972، راسینگ در فصل 32-1931در 2بازی رفت و برگشت به تساوی بدون گل رسیده بود.
   رئال مادرید از زمان مصدومیت بنزما در ۴بازی، فقط ۳ گل داشته است. بنزما ممکن است به بازی فرداشب در پاریس هم نرسد. در این‌صورت گرت بیل باز هم در پست شماره9در ترکیب قرار خواهد گرفت. پیش از بازی می‌گفتند اگر بیل هت‌تریک هم بکند، باز هم در پاریس فیکس نیست اما انگار عملکرد او در این بازی نظرها را تغییر داده.
   این یکصدمین بازی لالیگایی آنچلوتی بود؛ ۷۳ برد، ۱۴ تساوی، ۱۳ باخت. او از لحاظ کسب نتیجه در 100بازی نخست پس از مورینیو در رده دوم جای گرفت؛ مورینیو: ۲۴۱امتیاز، آنچلوتی: ۲۳۳ امتیاز، زیدان: ۲۳۱ امتیاز، میگل مونیوس: ۲۲۹ امتیاز و لئو بین‌هاکر: ۲۲۷ امتیاز.
   رئال‌مادرید در ۵ بازی اخیر در خانه ویارئال در دلاسرامیکا (یا ال‌مادریگال) به تساوی دست یافته؛ فصل ۱۸-۲۰۱۷ (2-2)، فصل ۱۹-۲۰۱۸ (2-2)، فصل ۲۰-۲۰۱۹ (2-2)، فصل۲۱-۲۰۲۰ (1-1)، فصل ۲۲-۲۰۲۱ (بدون گل). رئال پیش از این تنها یک‌بار و در خانه سوسیه‌داد (سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ در ورزشگاه قدیمی آتوتسکا) در ۵ فصل پیاپی به تساوی رسیده بود.
   کارلتو مقابل ویارئال؛ 6بازی، 2برد، 4مساوی.
   عملکرد آنچلوتی و زیدان در ۱۰۰ بازی اول لیگ: آنچلوتی؛ ۷۳ برد، ۱۴ مساوی، ۱۳باخت، زیدان؛ ۷۱ برد، ۱۸ مساوی، ۱۱باخت.
   گرت بیل پس از 165روز برای نخستین بار در ترکیب ثابت رئال به میدان رفت. او می‌توانست در این دیدار هت‌تریک کند اما درخشش رولی، دروازه‌بان حریف این فرصت را از او گرفت. بیل مقابل ویارئال: 12بازی، 6گل. دروازه‌بان ویارئال بهترین بازیکن زمین شد.
   وینیسیوس جونیور بازیکن برزیلی رئال مادرید مقابل ویارئال 11دوئل فردی را برد که بهترین رکوردش در پیراهن رئال مادرید در خارج از خانه به شمار می‌رود. وینی از این حیث با بازی رئال مادرید و بتیس در سویل در مارس‌2020برابری کرد.
   وینیسیوس فقط یک گل در ۴۸ شوت آخرش به سمت دروازه حریفان به ثمر رسانده. او به ۱۵۰ بازی با پیراهن رئال مادرید رسید؛ ۱۵۰ بازی (۹۸ بازی فیکس)، ۸۹۸۰ دقیقه، ۲۹ گل، ۳۴ پاس گل، ۱۶ کارت زرد، صفر کارت قرمز  و ۴ جام.
   ناچو هم به رکورد 300بازی در دوران فوتبالش رسید؛ 19کاستیا، 259رئال مادرید، 22تیم ملی اسپانیا و 15گل.

مرد  همه جام‌ ها
چلسی با پول‌های آبراموویچ به یکی از معدود باشگاه‌های تاریخ تبدیل شد که همه عنوان‌های ممکن را می‌برد

چلسی به لطف ثروت آبراموویچ روس به یکی از معدود باشگاه‌های جهان تبدیل شد که همه جام‌های ممکن را برده است. قهرمان اروپا برای قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها که پیش‌تر یک‌بار در فتح آن ناکام مانده بود، یک برد ناپلئونی مقابل الهلال عربستان در نیمه‌نهایی به دست آورد و مقابل پالمیراس برزیل در دقیقه120با یک پنالتی موفق به پیروزی شد. تنها 5تیم در‌ تاریخ، موفق به کسب تمامی جام‌های ممکن شده‌اند؛ چلسی، یوونتوس، بایرن مونیخ، آژاکس و منچستریونایتد. چلسی 3/7میلیون پوند بابت قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان دریافت خواهد کرد. پالمیراس برای اولین‌بار در این رقابت‌ها دوم شد و الاهلی مصر هم با برد خردکننده 4بر صفر مقابل الهلال برای سومین بار به مقام سومی رسید.

  چلسی از سال ۲۰۰۳ و تحت مالکیت رومن آبراموویچ؛ 5قهرمانی لیگ برتر، 5عنوان جام حذفی انگلیس، 3جام اتحادیه، 2لیگ قهرمانان اروپا، 2لیگ اروپا، 2جام اتحادیه، یک سوپرجام اروپا و یک جام جهانی باشگاه‌ها.
  این سومین جامی بود که توماس توخل تنها در یک سال و 3 هفته برای چلسی و آبراموویچ به ارمغان آورد. مربیان با بیشترین جام در دوران رومن آبراموویچ: مورینیو 9جام، توخل 3جام، آنچلوتی (3)، کونته (2)، دی‌ماتئو (2)، بنیتس (1)، هیدینک (1)   و ساری (1).
  کای هاورتس طبق معمول در بازی‌های بزرگ گل زد. او گل قهرمانی اروپا را هم برای توخل زده بود. هاورتس در بازی‌های بزرگ؛ پاس گل مقابل منچسترسیتی(لیگ برتر)، پاس گل مقابل ویارئال (سوپر کاپ)، گل مقابل منچسترسیتی (فینال لیگ قهرمانان)، گل مقابل لیورپول (لیگ برتر)، گل مقابل تاتنهام (نیمه‌نهایی اتحادیه)، گل مقابل پالمیراس (فینال جام جهانی باشگاه‌ها)  تنها 2بازیکن برای یک باشگاه انگلیسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی باشگاه‌های جهان گل زده‌اند؛ وین رونی (من‌یونایتد) و کای هاورتس (چلسی).
  فقط 3بازیکن برای یک باشگاه لیگ برتری در فینال جام جهانی باشگاه‌ها موفق به گلزنی شده‌اند؛ وین رونی (2008)، روبرتو فیرمینو (2019)، روملو لوکاکو (2021) و کای هاورتس (2021).
  پس از لئو مسی در سال 2011، کای هاورتس  به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در فینال لیگ قهرمانان و فینال جام باشگاه‌های جهان گل‌های پیروزی تیمشان را به ثمر رسانده است.
  تنها 2بار مدافعان به‌عنوان بهترین بازیکنان فینال این رقابت‌ها شناخته شده‌اند؛ سرخیو راموس (2014)، تیاگو سیلوا (2021)  تنها 4بازیکن، قهرمان لیگ برتر، لیگ قهرمانان، قهرمانی جهان و قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها شده‌اند: تیری آنری، جرارد پیکه، پدرو و انگولو کانته.
  جورجینیو چهارمین عنوان مختلف خود را به‌دست آورد؛ قهرمانی لیگ قهرمانان، قهرمانی یورو، قهرمانی سوپر جام یوفا و قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید