• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 2 مهر 1403
کد مطلب : 235485
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8q5nm
+
-

تقابل پاریس و پیام‌رسان تلگرام

تقابل پاریس و پیام‌رسان تلگرام

دولت فرانسه در سال‌های اخیر با پیام‌رسان تلگرام به دلایل مختلفی در تقابل بوده است. این تقابل به‌ویژه پس از بازداشت پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در نزدیکی پاریس در آگوست سال2024 شدت گرفت. دوروف متهم شده که برای جلوگیری از استفاده مجرمانه از پلتفرم خود در جرائمی چون سوءاستفاده از کودکان اقدام کافی نکرده است، اتهامی که در صورت اثبات می‌تواند تا ۱۰سال زندان و ۵۰۰هزار یورو جریمه نقدی در پی داشته باشد.
بر مبنای گزارش‌خبرگزاری‌های آلمانی، بخشی از تحقیقات مقدماتی مربوط به دوروف در مورد جرائمی ادعایی ازجمله کلاهبرداری، قاچاق مواد ‌مخدر، زورگویی سایبری، جنایات سازمان‌یافته و ترویج تروریسم بوده است. دوروف ۳۹ساله و متولد روسیه است، اما تابعیت فرانسوی دارد. او و برادرش نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام را در سال۲۰۱۳ راه‌اندازی کردند. دوروف در سال۲۰۱۴ پس از اینکه تقاضای روسیه مبنی بر اطاعت از حکومت و بستن شبکه‌های جوامع مخالف در پلتفرم خود را نپذیرفت روسیه را ترک کرد و سرویس شبکه اجتماعی وی‌کی را فروخت.
دوروف که اکنون به قید وثیقه آزاد شده است، این ادعا را که تلگرام بهشت هرج‌ومرج‌طلبان شده است، انکار می‌کند. تلگرام نیز اعلام کرده که از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت می‌کند و اینکه ادعا می‌شود یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم است حرف مهملی است.

روی دیگر سکه بازداشت دوروف
یک روز پس از بازداشت مدیرعامل تلگرام، روزنامه صباح ترکیه نوشت که اسرائیل(رژیم صهیونیستی) پشت بازداشت دوروف بوده است، چراکه انتشار تصاویر نسل‌کشی ارتش اشغالگر در غزه در تلگرام نگرانی مسئولان این رژیم را در پی داشته است. در گزارش روزنامه صباح آمده برخی هکرها به اطلاعاتی محرمانه در مورد نسل‌کشی ارتش اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه دست یافتند و آن را در تلگرام منتشر کردند، اما دوروف در برابر فشارهای این رژیم مقاومت کرده و حاضر به سانسور اخبار و حوادث مربوط به جنگ علیه غزه نشده و به همین‌ خاطر در فرانسه بازداشت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید