• چهار شنبه 26 دی 1403
  • الأرْبِعَاء 15 رجب 1446
  • 2025 Jan 15
یکشنبه 24 بهمن 1400
کد مطلب : 153776
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YE3x2
+
-

با اجرای طرح یکپارچه‌سازی‌ تبلیغات محیطی از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران صورت می‌گیرد

تبلیغات دیجیتال، در بهار1401 پایتخت

زینب زینال‌زاده- روزنامه‌نگار

سال آینده 50سازه تبلیغاتی دیجیتال توسط سازمان زیباسازی شهر تهران رونمایی می‌شود. این اقدام در راستای تذکرات مکرر اعضای شورای شهر تهران مبنی برآشفتگی بصری به‌دلیل یکپارچه نبودن تابلوهای تبلیغاتی و صنفی، انجام می‌شود. در حقیقت سال آینده قرار است علاوه بر استفاده از سازه‌های تبلیغاتی دیجیتال با کاربری‌های فرهنگی و تجاری، تابلوهای صنوف مختلف هم یکپارچه‌سازی شوند. درست همانند کاری که در خیابان‌های انقلاب، ولیعصر، جمهوری، خیام و... انجام شده و علاوه بر ایجاد زیبایی بصری، سبب رضایتمندی کسبه هم شده است. امیر جهانگیری، معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری عنوان کرد که ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی مهم‌ترین پروژه‌ای است که سال آینده توسط سازمان زیباسازی شهر تهران اجرایی می‌شود. گفت‌وگو با او را در ادامه می‌خوانید.

  یکپارچه‌سازی تابلوهای تبلیغاتی و صنفی چگونه عملی خواهد شد؟
بخشی از اغتشاشات بصری شهری مربوط به تابلوهای تبلیغاتی است؛ تابلوهایی که براساس سلایق فردی و در ابعاد مختلف نصب شده‌اند؛ بنابراین یکپارچه‌سازی این تابلوها در راستای رعایت مصوب شورای شهر تهران در اولویت قرار گرفته و دستورالعمل و بخشنامه‌ای در حال تدوین است. قطعا این کار سال آینده با جدیت پیگیری می‌شود. همچنین مذاکراتی با شرکت‌ها و سازمان‌ها ازجمله شرکت بهره‌برداری مترو، اتوبوسرانی، شرکت‌های عمرانی و حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و... انجام داده‌ایم؛ مبنی بر اینکه تمام فعالیت‌های تبلیغاتی محیطی باید با نظر کارشناسی و محوریت سازمان زیباسازی صورت گیرد. موضوع ساماندهی تابلوهای صنفی را هم پیگیری می‌کنیم چرا که هدف سازمان زیباسازی فقط کسب درآمد نیست و قصد داریم سیمای شهر را به لحاظ آراستگی و محیطی حفظ کنیم.
قرار است سال آینده بخشی از تبلیغات محیطی روی سازه‌های دیجیتال انجام شود. آیا ضرورتی برای این کار وجود دارد؟
ابزار مدرن، یک‌ظرفیت محسوب می‌شوند و می‌توان با استفاده از آنها هم به زیباسازی شهر کمک کرد و هم قدمی در راستای حفاظت از محیط ‌زیست برداشت؛ چراکه با بهره گرفتن از سازه‌های دیجیتال، بنرهای تبلیغاتی که برای محیط‌زیست بسیار مضر هستند، حذف می‌شوند و از سوی دیگر در یک فضای مدرن با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی، فرایند تبلیغات را می‌توان توسعه داد.
در چه بعدی (فرهنگی و تجاری) از این سازه‌ها استفاده می‌شود؟
قرار نیست استفاده از این سازه‌ها تک‌بعدی باشد. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بهره‌برداری از آنها در هر دو بعد فرهنگی و تجاری خواهد بود که در مرحله اول 50سازه، بهار سال آینده رونمایی و در 50نقطه از شهر تهران نصب می‌شوند.
نقاط هدف‌گذاری شده، کجاها هستند؟
در فاز اول، این سازه‌ها روی عرشه پل‌ها نصب می‌شوند. 30نقطه در بزرگراه امام‌علی هدف‌گذاری شده است که بهره‌برداری از تمامی این سازه‌ها با موضوع فرهنگی خواهد بود و در این نقاط قرار است موقعیت جغرافیایی، آداب ‌و رسوم، تصاویر شهدا، مشاهیر و حتی مکان‌های گردشگری 30استان اکران شود. 20نقطه دیگر هم در بزرگراه‌های چمران، مدرس و همت و خیابان حافظ هدف‌گذاری شده‌اند که بهره‌برداری از آنها هم بعد فرهنگی خواهد داشت و هم بعد تجاری.

این خبر را به اشتراک بگذارید