• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 12 بهمن 1400
کد مطلب : 152651
+
-

گرینویچ/ کلاغ‌های سوئد پاکبان می‌شوند


استکهلم: یک شرکت نوپا ‌s‌tartup در سوئد کلاغ‌ها را طوری آموزش می‌دهد تا در ازای دریافت غذا ته‌سیگار‌های شهر را جمع‌ کنند. به گزارش آدیتی‌سنترال، کارکنان این شرکت ابتدا در مکان‌هایی از پیش تعیین شده به کلاغ‌ها غذا می‌دهند، پس از مدتی میزان غذا کم می‌شود و آنها کشف می‌کنند هنگامی که ته‌سیگار‌های دور دستگاه را داخل محفظه می‌اندازند، غذا دریافت می‌کنند، با همین ترفند به ظاهر ساده کلاغ‌ها اندک‌اندک سراغ ته‌سیگار‌های اطراف ساختمان و سپس ته‌سیگار‌های مکان‌های
دورتر می‌روند.
کریستین‌گانتر‌هانسن، مدیر شرکت در این‌باره می‌گوید: براساس آمار‌های منتشر شده در سوئد حدود یک میلیارد ته‌سیگار در خیابان‌های این کشور رها شده است، این میزان 62درصد از حجم تمام زباله‌های سطح خیابا‌ن‌های کشور است.

 برف، سیبری را سیاهپوش کرد

ماگادان: ساکنان 2 منطقه در سیبری روسیه پس از بارش برفی سیاه شاهد سیاهپوش شدن تمام سطح زمین شدند.
به گزارش دیلی‌میل، برای نمونه این برف سیاه در روستاهای Omsukchan و Seimchan که چشم‌هایشان در این منطقه سردسیر فقط به سفیدی برف عادت دارد دوده‌های سیاه با برف ترکیب شده بود و تمام روستا با پوششی سیاه تغییررنگ داده بود. پس از انتشار ویدئو و عکس‌هایی از این مناطق در شبکه‌های اجتماعی مقامات به رسانه‌ها گفتند این برف سیاه در واقع ناشی از دوده سوخت‌ زغالی بوده که کیفیت مناسبی نداشته است. چند روز پیش دمای هوا در این منطقه به 50درجه زیر صفر نزدیک شد و مصرف سوخت‌های فسیلی مانند زغال افزایش یافت.

کرایه بالکن در سوئیس

زوریخ: با افزایش کرایه خانه در سوئیس برخی در شهرهای شلوغ مانند زوریخ بالکن خانه‌شان را هم کرایه می‌دهند. به گزارش گاردین، برای نمونه زنی در این شهر در ازای پولی معادل 540دلار آمریکا بالکن خانه‌اش را با یک چادر مسافرتی به‌مدت یک ماه اجاره می‌دهد.
بیشتر کسانی که این بخش از خانه او را اجاره می‌کنند دانشجوهایی هستند که از پس پرداخت اجاره یک خانه کامل بر نمی‌آیند. قوانین سوئیس اما به مالکان اجازه نمی‌دهد بیش از یک ماه این بخش از خانه را با وسیله نامناسب و ناایمنی مانند چادر مسافرتی به مستأجر بدهند. بنابراین برای نمونه سندرا که از این قانون آگاه است بالکن خانه‌اش را فقط برای یک ماه اجاره می‌دهد.
در مجموع یافتن ملک مناسبی برای اجاره در شهر‌های بزرگ سوئیس مشکل است. زوریخ، ژنو و بازلکه تنها بخش کوچکی (0.10، 0.33 و 0.45درصد) به اجاره ملک در سوئیس مبادرت می‌ورزند.  اجاره بها برای سوئیت یک نفره نقلی ماهانه حدود ۷۵۰ فرانک و اجاره بهای آپارتمان یک خوابه 50-4۰ متری در حدود ۱۳۰۰فرانک است که البته خانه با وسایل کامل یا به‌اصطلاح مبله معمولا حدود ۱5۰-۱0۰ فرانک گران‌تر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید