• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 23 دی 1400
کد مطلب : 150753
+
-

منهای فوتبال /جوکوویچ ودردسرهای تازه

منهای فوتبال /جوکوویچ ودردسرهای تازه

آیا استرالیا اجازه می‌دهد نوواک جوکوویچ در این کشور بماند و در نخستین گرنداسلم سال2022 شرکت کند؟ حضور مرد شماره یک تنیس جهان در مسابقات اوپن استرالیا که به‌خاطر نزدن واکسن کرونا دردسرساز شده بود حالا با اعترافات خود او جنجالی‌تر شده است. جوکوویچ مدعی شده بود به‌خاطر ابتلا به کرونا واکسن نزده، اما او در همان تاریخی که خودش می‌گوید بیمار بوده، در مصاحبه با روزنامه اکیپ حضور داشته و حتی در لحظاتی از این گفت‌وگو ماسک نداشته است. او گفته: «فقط موقع عکاسی ماسک به‌صورت نداشتم. کارم اشتباه بود و تأیید می‌کنم باید قرار این مصاحبه را تعویق می‌انداختم.» مورد دیگر این است که نوواک در فرم‌های سفر به استرالیا مدعی شده بود که 14روز قبل رفتن به استرالیا سفر دیگری نداشته و این در حالی است که برای تعطیلات به اسپانیا رفته بود. او گفته که فرم‌ها را مدیر برنامه‌هایش پر کرده و اشتباه او یک خطای انسانی بوده است نه عمدی.

ستار در چهارمین المپیک زمستانی
سیدستار صید با قهرمانی در هفته سوم مسابقات بین‌المللی در ایران حضورش را در بازی‌های المپیک زمستانی چین قطعی کرد. صید که در 3دوره قبلی این بازی‌ها نماینده اسکی صحرانوردی بود، این بار شانس بالایی برای رفتن به این بازی‌ها داشت و حتی قبل از برگزاری این مسابقه هم حضور او در چین قطعی به‌نظر می‌رسید. با این حال او دیروز با قهرمانی در پیست شهید قطاسلو انتخابش را نهایی کرد. در صحرانوردی زنان هم سمانیه بیرامی‌باهر در تلاش است به المپیک برود. او که دوره قبل در این بازی‌ها حضور داشت، چندی پیش در تورنمنت بین‌المللی ترکیه به امتیازات خوبی رسید ولی هنوز از رفتن به چین مطمئن نیست. ایران در اسکی آلپاین هم با 2 نماینده به چین می‌رود؛ یک اسکی‌باز زن و یک اسکی‌باز مرد.

تصمیمات عجیب در دوومیدانی
فدراسیون دوومیدانی هفته آینده درباره نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا تصمیم می‌گیرد. ایران می‌تواند با 10ورزشکار در این مسابقات که در قزاقستان برگزار می‌شود، شرکت کند اما شواهد نشان می‌دهد که فدراسیون تصمیمی برای اعزام تیم کامل ندارد. علی رضایی، دبیر فدراسیون به ایسنا گفته است که حضور در این رقابت‌ها در اولویت برنامه‌های فدراسیون نیست: «هدف اصلی ما موفقیت در بازی‌های آسیایی2022است و مسابقات داخل سالن در اولویت نیست. بدون شک کسانی به مسابقات آسیایی می‌روند که شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی را دارند. ورزشکارانی هم که شانس مدال در مسابقات جهانی جوانان و آسیا را دارند مدنظر ما هستند.» حسن تفتیان که سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان داخل سالن را دارد، یکی از نفراتی است که از تیم آسیایی حذف شده است. تفتیان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه و جامائیکا اردو دارد اما فدراسیون همه هزینه‌های او را پرداخت نمی‌کند. رضایی گفته است: «معادل هزینه‌هایی که یک ورزشکار سطح‌یک داخل کشور با مربی داخلی دارد به تفتیان پرداخت می‌شود. مابقی هزینه‌های او را اسپانسر تامین می‌کند.» منظور رضایی از اسپانسر، اسپانسر شخصی تفتیان نیست. بخشی از هزینه‌های تفتیان از محل بودجه فدراسیون تامین می‌شود و بخش دیگر را حامی مالی خود فدراسیون پرداخت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید