• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 23 دی 1400
کد مطلب : 150742
+
-

آماربازی

7/37
براساس آمارهای متریکا 3مدافع از سپاهان به‌اضافه یک استقلالی، برترین مدافعان فصل جاری لیگ برتر بوده‌اند. با نمراتی که متریکا طی 14هفته گذشته به بازیکنان داده، دانیال اسماعیلی‌فر با نمره7.37 در رتبه اول بازیکنان قرار دارد و طبعا بهترین مدافع راست لیگ برتر است. امید نورافکن هم با نمره7.15 پنجمین بازیکن برتر لیگ و بهترین مدافع چپ این رقابت‌هاست. در دفاع میانی گولسیانی (سپاهان) و سیاوش یزدانی (استقلال) تاکنون بهترین نمرات را گرفته‌اند و بهترین مدافعان میانی لیگ برتر هستند. میانگین نمرات گولسیانی 7.10 و میانگین نمرات یزدانی 7.07 است و این دو نفر در رتبه هفتم و هشتم جدول بازیکنان قرار دارند.

7/27
 بهترین هافبک لیگ بیست‌ویکم تا این مقطع که 14هفته از رقابت‌ها گذشته فرشاد احمدزاده از سپاهان است که میانگین نمراتش به 7.27 رسیده و در جدول کلی بازیکنان هم بعد از هم‌تیمی‌اش -اسماعیلی‌فر- در رتبه دوم قرار دارد. بعد از فرشاد که بهترین هافبک لیگ بوده، امید عالیشاه (پرسپولیس)، مهدی مهدی‌پور (استقلال) و سروش رفیعی (سپاهان) دیگر هافبک‌های برتر این فصل بوده‌اند. عالیشاه با میانگین نمرات 7.21 سومین بازیکن برتر لیگ و بهترین بازیکن پرسپولیس بوده است. مهدی‌پور هم با میانگین نمرات 7.19 درست پشت سر عالیشاه قرار دارد و بهترین بازیکن استقلال در این فصل بوده است. سروش رفیعی هم ششمین بازیکن برتر این فصل است و با احتساب او سپاهان 5بازیکن در جمع 7بازیکن برتر این فصل دارد.

7/11
 اگر به 8بازیکنی که در خط دفاعی و خط هافبک به آنها اشاره شد، یک دروازه‌بان و 2مهاجم اضافه کنیم، ترکیب تیم منتخب فصل تا این لحظه به‌دست می‌آید. بهترین دروازه‌بان لیگ براساس آمارهای متریکا محسن فروزان (گل‌گهر) است که با میانگین امتیاز7.11 بالاتر از سایر گلرها قرار دارد. در جمع مهاجمان اما وضعیت کمی پیچیده است چون تا این مقطع از فصل، مهاجمان تخصصی امتیازات خوبی نگرفته‌اند و جایگاه مناسبی در جدول بازیکنان ندارند. شاید باور نکنید اما شهریار مغانلو که در ترکیب سپاهان هم به ثبات نرسیده با میانگین امتیاز 6.98 بهترین مهاجم فصل تا این لحظه بوده اما در جدول کلی بازیکنان رتبه14 را دارد. در کنار او می‌توان از وحید امیری نام برد که گاهی در خط حمله بازی کرده و میانگین نمراتش هم مثل مغانلو 6.98 است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید