• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 23 دی 1400
کد مطلب : 150746
+
-

پرسپولیس را در اوجش هم شکست دادیم

سرمربی فجرسپاسی با وجود نتایج ضعیف تیمش در هفته‌های اخیر معتقد است پرسپولیس روز سختی مقابل شیرازی‌ها خواهد داشت


فجرسپاسی شیراز امروز در حالی مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت که در 9بازی گذشته موفق به کسب پیروزی نشده است. با این حال علی‌اصغر کلانتری سرمربی فجر معتقد است که شرایط هر مسابقه فرق دارد و آنها حریفی سرسخت برای پرسپولیس خواهند بود. کلانتری تأکید می‌کند که شاگردان یحیی گل‌محمدی کار راحتی در این بازی نخواهند داشت. او درخصوص وضعیت فجر، بازی با پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

  آخرین برد شما در هفته پنجم برابر پیکان بود. آیا بحران خاصی در تیم وجود دارد؟
خیر، ما در بعضی از این بازی‌هایی که در 9هفته گذشته انجام شد مستحق باخت نبودیم و از اشتباهات داوری ضرر کردیم. من این حرف را با استناد به کارشناسی‌های داوری در تلویزیون می‌گویم و حداقل 7امتیاز را بابت اشتباهات داوری از دست دادیم. برابر سپاهان، گل‌گهر، نساجی و فولاد از این اشتباهات ضربه خوردیم و سه‌چهار پنالتی هم برای فجر گرفته نشد. برای تیمی مثل فجر حتی یک پنالتی هم مهم است. ما تیمی هستیم که بعد از چند سال به لیگ برتر آمدیم و مسیر خوبی را هم طی کردیم ولی این اشتباهات به تیم ضربه زد.

  مثل اینکه چند بازیکن شما هم مصدوم شدند؟
بله، ما با مصدومیت چند بازیکن مواجه شدیم که این کار را سخت کرد و مجبور بودیم جابه‌جایی‌های زیادی در ترکیب ایجاد کنیم. در همین بازی با پرسپولیس هم 4بازیکن را در اختیار نداریم.

  فجر سپاسی قصد ندارد این شکل تیم‌داری را تغییر بدهد؟ آیا بعد از این همه سال نوبت آن نرسیده که در فوتبال هزینه کنید و فقط دنبال استفاده از بازیکنان سرباز نباشید؟
ما در شیراز یک زمین مناسب برای برگزاری بازی نداریم و خودتان بهتر است همه‌‌چیز را تا آخر بخوانید. امکانات سخت‌افزاری ما در حد لیگ برتر نیست و من مدت‌ها قبل هم گفتم که استان باید از ذهنیت لیگ‌یکی بودن خارج شود. مسئولان باید به این تیم کمک کنند. اگر سردار بوعلی فرمانده سپاه شیراز نبود تیم ما وضعیت خیلی بدی پیدا می‌کرد. باز ایشان کمک کردند تا بتوانیم با بازیکنان قرارداد امضا کنیم و در رفت‌وآمدها مشکل نداشته باشیم.

  سقوط که نمی‌کنید؟
خیر، تیم ما با بازگشت مصدومان و تقویت برای نیم‌فصل دوم، شرایط خوبی پیدا خواهد کرد.

  در مورد بازی با پرسپولیس صحبت کنید، به‌نظر می‌رسد کار آسانی ندارید.
خیلی‌ها تصور می‌کنند این بازی برای حریف آسان است ولی من می‌گویم که پرسپولیس روز سختی برابر فجر در پیش خواهد داشت. بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند تا خودشان را در این بازی نشان دهند.

  قبول دارید پرسپولیس از روزهای اوج سال قبل فاصله گرفته است؟
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد ولی ما در سال‌های گذشته پرسپولیس را در اوجش هم شکست داده‌ایم، چه در شیراز و چه در ورزشگاه آزادی. در این بازی هم تلاش می‌کنیم کیفیت خوبی از خودمان نشان دهیم و موفقیت سال‌های گذشته را تکرار کنیم.

  قبول دارید کیفیت بازی‌های لیگ برتر چندان خوب نیست؟
ما قرار نیست فوتبال خودمان را با بازی‌هایی که شب‌ها از فوتبال اروپا می‌بینیم قیاس کنیم.

  ولی بحث ما قیاس با اروپا نیست. خیلی‌ها معتقدند بازی‌های لیگ برتر در قیاس با سال‌های گذشته خودش هم کیفیت فنی بالایی ندارد.
شما باید در این زمینه خیلی چیزها را درنظر بگیرید و ببینید که چقدر بستر فراهم بوده تا این فوتبال پیشرفت کند. متأسفانه پیشرفت فوتبال ما خیلی کند بوده است.

  قبول دارید برخی از مربیان هم فقط برای نباختن بازی می‌کنند؟
باید دید چه ابزاری در اختیار مربی قرار دارد. در لیگ ایران هفت هشت تیم قدرت مالی خوبی دارند ولی بقیه اینطور نیستند. وقتی تیمی شرایط مالی و امکانات بالایی ندارد طبیعتا نمی‌تواند در همه بازی‌ها دنبال برد باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید