• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 17 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15069
+
-

پیام‌رسان تَم‌تَم بدون امنیت از روسیه

تم تم مدت‌هاست می‌خواهد جایگزین تلگرام شود اما اوضاع این پیام‌رسان چطور است؟

پیام‌رسان تَم‌تَم بدون امنیت از روسیه

با فیلترشدن تلگرام زمزمه نام تم‌تم در میان کاربران بیشتر از همیشه شنیده می‌شود.

 این پیام‌رسان که محیط و امکاناتی مانند تلگرام دارد، فیلتر نیست و امکان استفاده از آن وجود دارد. در روسیه سازمان نظارت بر اینترنت که نزدیک به یک‌ماه پیش پیام‌رسان تلگرام را فیلتر کرد، حالا به فیلترینگ اپلیکیشن‌های فیلترشکن روی آورده است. مقام‌های دولتی و سازمان‌های این کشور که استفاده گسترده‌ای از تلگرام داشته‌اند با دستور فیلترینگ اکثرا در حال انتقال به پیام‌رسان تم‌تم هستند. اما این پیام‌رسان چه خصوصیاتی دارد و از کجا اداره می‌شود؟

به گزارش همشهری،این پیام‌رسان برای جذب کاربران تلاش کرده همه امکانات و خصوصیات تلگرام را داشته باشد اما هنوز به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است. گروهی از مردم روسیه دولت را متهم می‌کنند که با فیلترینگ تلگرام در تلاش برای جذب کاربر برای تم‌تم‌ و تحت نظر قرار دادن ارتباطات است. تم‌تم توسط گروه Mail.ru اداره می‌شود که آلیشر عثمانف، مالک آن ارتباط نزدیکی با کرملین دارد. عثمانف، میلیاردر روس مالک شرکت مگافون، دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در روسیه هم هست. برخلاف تلگرام، می‌توانید از سه طریق وارد تم‌تم شوید: همانند تلگرام با شماره خود موبایل، با اکانت اپلیکیشن اوکی یا در نسخه اندروید به واسطه اکانت گوگل پلی. محیط این پیام‌رسان خیلی‌‌ها را یاد نسخه‌های اولیه تلگرام می‌اندازد. سادگی بیش از اندازه، استفاده زیاد از رنگ سفید و فضای خالی اضافه‌ای که برای هر مخاطب وجود دارد نخستین نکاتی هستند که هنگام ورود به تم‌‌تم جلب توجه می‌کنند.

 همانند تلگرام در اینجا می‌توانید گروه‌های بزرگ بسازید و کانال بزنید. در بخش کانال، تم‌ تم قابلیتی را فراهم کرده تا کاربر ادمین با نام کاربری خودش پست بگذارد. در تلگرام امکانی مشابه البته با تفاوت‌هایی وجود دارد اما در تم‌ تم نام کاربر جایگزین اسم کانال می‌شود و با کلیک روی آن به صفحه کاربری ادمین می‌روید. علاوه بر این در تم‌تم‌ می‌توانید به کمک Read by ببینید کدام اعضای گروه پیام‌های‌تان را خوانده‌اند.




   پر از باگ؛ بدون امنیت

 تم‌تم در نهایت می‌تواند یک کپی بسیار بد از تلگرام لقب بگیرد. وقتی چند روزی اپلیکیشن را تجربه کنید متوجه باگ‌ها و مشکلات زیاد آن می‌شوید. حتی از باگ هم بگذرید ماجرایی که تم‌ تم را به یک گزینه نامناسب برای ارسال پیام یا تبدیل‌شدن به یک پیام‌رسان عامه‌پسند می‌کند، امنیت برنامه است. وضعیت رمزگذاری تم‌ تم مشخص نیست و سازنده هم هیچ توضیحی نه در صفحه گوگل‌پلی و نه در خود برنامه نداده است. حتی باید بدانید هم‌اکنون تم‌ تم ویژگی‌ای تحت عنوان Account یا حذف حساب کاربری ندارد.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید