• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 3 مرداد 1403
کد مطلب : 230778
+
-

از روسیه به لیگ‌های بهتر می‌روم

محمد قربانی می‌‌گوید رفتنش به لیگ روسیه و تیم اورنبورگ اشتباه نبود

از روسیه به لیگ‌های بهتر می‌روم

امیرحسین اعظمی

محمد قربانی و اورنبورگ در شروع فصل جدید لیگ فوتبال روسیه، یک پیروزی مهم را مقابل اسپارتاک مسکو به‌دست آوردند. نخستین بازی آنها در لیگ مقابل یکی از تیم‌های مطرح و قدیمی فوتبال روسیه بود که توانستند با 2گل حریف را شکست دهند. قربانی می‌گوید این برد می‌تواند یک اتفاق مهم و روحیه‌بخش برای آنها باشد. او در مورد این بازی صحبت و البته از حضور در این تیم دفاع می‌کند.

    از بازی با اسپارتاک مسکو شروع کنیم که با نخستین برد تیم شما همراه بود.
خدا را شکر که در نخستین بازی 3امتیاز مهم مقابل تیم مطرح اسپارتاک گرفتیم. آنها بازیکنان خوبی دارند و 3، 4بازیکن این تیم در جام‌ملت‌های اروپا بازی کردند. ما در این بازی 2گل زدیم و خوشبختانه گلی هم دریافت نکردیم. این برد قطعا می‌تواند روحیه تیمی ما را برای بازی‌های بعدی بیشتر کند و شخصیت بیشتری به تیم بدهد.

   سطح فنی اورنبورگ را در این فصل چطور ارزیابی می‌کنی، آیا می‌توانید در بالای جدول قرار بگیرید؟
تیم ما غیر از سعید سحرخیزان خرید خاصی نداشته ‌و چند بازیکن از لیگ دسته اول و دسته دوم روسیه به تیم اضافه شده‌اند. در فوتبال روسیه، اورنبورگ را به‌عنوان یک باشگاه بازیکن‌ساز می‌شناسند که معمولا از فروش بازیکنان درآمدزایی می‌کند. ما در مجموع تیم خوبی داریم و تلاش می‌کنیم نتایج خوبی بگیریم.

    شرایط سحرخیزان بعد از پیوستن به اورنبورگ چطور است؟
سعید بازیکن خوبی است و یک هفته است که در تمرینات حضور دارد. سرمربی اسپانیایی تیم معتقد است که سعید باید بیشتر با تیم تمرین کند تا با بقیه بازیکنان هماهنگ شود. سحرخیزان بازیکن خوب و شایسته‌ای است و می‌تواند در تیم ما بدرخشد.

    قبول داری لیگ روسیه چندان در چشم نیست؟
لیگ روسیه واقعا از لحاظ فنی سطح بالایی دارد و بازیکنان باکیفیتی از آمریکای‌جنوبی در این لیگ بازی می‌کنند. از همین لیگ، بازیکنان زیادی به لیگ‌های معتبر اروپایی می‌روند.

    از حضور در فوتبال روسیه راضی هستی، فکر نمی‌کنی در سپاهان می‌ماندی بهتر بود؟
من در سپاهان روزهای خوبی را تجربه کردم و این باشگاه به رشد فوتبالی من خیلی کمک کرد. وقتی این پیشنهاد رسید تصمیم گرفتم فوتبالم را در اروپا ادامه دهم و آمدن به لیگ روسیه تصمیم اشتباهی نبود. من هدف‌های خودم را دارم و می‌توانم پیشرفت کنم.

    فکر می‌کنی از لیگ روسیه به لیگ معتبرتری در فوتبال اروپا بروی؟
قطعا می‌خواهم این اتفاق را رقم بزنم و به لیگ و تیم معتبرتری بروم.

    در این سال‌ها غیر از مهدی طارمی، اکثر لژیونرهای ایرانی شاغل در اروپا نمایش چندان موفقی نداشتند. به‌نظر تو چه دلیلی دارد؟
نمی‌دانم چه باید بگویم. شرایط هر بازیکن متفاوت است و این موضوعی که عنوان کردید می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

   قبل از شروع فصل ظاهرا چند پیشنهاد داشتی که باشگاه با جدایی‌ات مخالفت کرد؟
بله، من از 2باشگاه زسکا‌مسکو و دینامو‌مسکو پیشنهاد داشتم ولی سرمربی با جدایی‌ام مخالفت کرد.

    در مورد قرعه‌کشی مقدماتی جام‌جهانی صحبت کن. قبول داری ایران در گروه آسانی قرار گرفت؟
طبیعتا در گروه دیگر تیم‌های سرشناس‌تری حاضر هستند ولی در فوتبال نمی‌توان حریفی را دست‌کم گرفت. در جام‌ملت‌ها دیدیم که تیم‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند، برای مثال می‌توان از هنگ‌کنگ نام برد. ما باید به هر بازی به چشم فینال نگاه کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید