• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 14 دی 1400
کد مطلب : 150042
+
-

درس سردار به پیروان ادیان

یادداشت
درس سردار به پیروان ادیان

مارنرسای بنیامین- اسقف اعظم کلیسای شرق آشور ایران

باید به نمایندگی از آشوریان ایران، سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی را به همه هموطنان ایرانی و آزادیخواهان جهان تسلیت بگویم. درباره شهید سلیمانی و ویژگی‌های ایشان می‌توان برای مدت‌ها صحبت کرد، اما معتقدم این شهید بزرگوار را نباید تنها معطوف یا متعلق به ایران و جامعه مسلمانان دانست، بلکه او را باید به‌عنوان چهره‌ای متعلق به همه ادیان و ملل مورد تکریم و قدردانی قرار داد. دلیل این موضوع را باید در عملکرد و رفتار شهید در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تکفیری و تروریسی بر ضد‌اقلیت‌های دینی درعراق و سوریه جست‌وجو کرد که بدون تفکیک قائل شدن میان مسلمانان و اقلیت‌های دینی به کمک گروه‌های غیرمسلمان از ایزدی‌ها گرفته تا دیگر ادیان آمد و با حضور و وجودش مانع قتل‌عام اقلیت‌ها ازسوی داعش شد.
بارها از زبان هم‌کیشان خود در سوریه شنیده‌ام، گروه‌های تروریستی و تکفیری چنان حملاتی به اقلیت‌های دینی در این کشور می‌کردند که ادامه این حملات می‌توانست موجودیت پیروان این ادیان را به خطر انداخته و حتی منجر به نابودی‌شان شود. با حضور سردارسلیمانی و یارانش، نقشه داعش برای نابودی اقلیت‌های دینی درعراق و بعد از آن در سوریه و در ماجرای محاصره گروه‌های ایزدی در این کشور به شکست انجامید.
جامعه آشوری‌های سوریه، موجودیت خود را مرهون تلاش‌های مردی می‌داند که اگر حضور بموقع و دلاورانه‌ای در صحنه‌های نبرد نداشت، مشخص نبود امروز چه سرنوشتی برای این اقلیت در عراق رقم خورده بود. چنین رفتار شجاعانه، صادقانه و انسان‌دوستانه‌ای سبب شده است ارادت جامعه آشوریان چه در ایران و چه در دیگر کشورها به این شهید دوچندان شود و از این‌رو، آشوریان خود را با غم شهادت او با هموطنان مسلمان ایرانی شریک می‌داند. بر این باورم که شهید سلیمانی مصداق این جمله در کتاب مقدس است که فرمود: «چیزی بالاتر از جان نیست و خدمت نقطه عطفی برای انسانیت است. من برای اینکه به من خدمت کنید نیامده‌ام بلکه برای خدمت به شما آمده‌ام». شهید سلیمانی نیز با بذل عزیزترین دارایی خود که همانا جان خویش بود، مصداق بارز و نمونه عینی چنین جمله‌ای است. او با شهادتش نشان داد برای دفاع از میهن، دین و انسانیت فارغ از هر قومیت و رنگی آماده خدمت به مردم است. داعش برای نابودی انسانیت، تمدن و بشریت ایجاد شد، اما سردار سلیمانی توانست با درایت، توانمندی و هوشمندی خود این نقشه را ناکام کند و به پیروان همه ادیان درس انسانیت، آزادی و از خودگذشتگی دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید