• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 14 دی 1400
کد مطلب : 150038
+
-

روی خط سیاست/ علامه مصباح یزدی در بیان رهبر معظم انقلاب

به‌مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی، برای نخستین‌بار بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره علامه مصباح منتشر شد. به‌گزارش فارس، دربخشی از فیلم این بیانات که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام ‌معظم ‌رهبری منتشر شده، آمده ‌است:«امروز بحمداللَّه نظام اسلامی ما مفتخر است که شخصیت‌های برجسته‌ علمی و معنوی در آن حضور دارند؛ مثل همین شخصیت عزیز و عظیم - جناب آقای مصباح- که بحمداللَّه این ‌کار هم از برکات ایشان است. من ایشان را نزدیک به 40 سال است می‌شناسم و به ایشان ارادت قلبی دارم؛ فقیه، فیلسوف، متفکّر و صاحب‌نظر در مسائلِ اساسی اسلام. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مثل مرحوم علامه‌ طباطبایی یا مرحوم شهید مطهری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کنند. من حقیقتا خدا را حمد و شکر می کنم.»

   گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهور ایران و ارمنستان
رئیس‌جمهوری کشورمان دیروز در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان گفت: توسعه سطح همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی بین تهران و ایروان، ضمن تأمین منافع همه طرف‌ها، حتما امنیت‌ساز هم خواهد بود. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی افزود: حساسیت شرایط در منطقه قفقاز اقتضا می‌کند که کشورهای منطقه به‌طور منظم، موضوع‌های منطقه‌ای و دوجانبه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دهند. پاشینیان نیز در این گفت‌وگو ضمن ارائه گزارشی از روند مذاکرات و آخرین وضعیت منطقه قفقاز، اظهارکرد: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات اقتصادی با ایران را در تمامی زمینه‌ها افزایش دهیم و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را فعال‌تر از گذشته کنیم.

   دست‌ عربستان به‌سوی ایران دراز است
وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی تأکید کرد که دست‌مان به‌سوی برادران‌مان در ایران دراز است. به‌گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان در یک نشست خبری با همتای اردنی خود گفت: اگر ایران به نگرانی‌های ما درباره امنیت و ثبات منطقه اهمیت می‌دهد، ما به‌عنوان کشورهای عربی دست‌مان به سوی برادرانمان در ایران دراز است. سخنان این مسئول سعودی درحالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی همواره تأکید کرده‌اند که ایران خواستار رفع اختلاف‌ها از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوست و تاکنون برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه تلاش‌های فراوانی کرده ‌است.

   برد موشک «قیام» به هزار کیلومتر رسید
اطلاعات جدید منتشر شده از نمونه جدید موشک «قیام» نشان ‌می‌دهد برد این موشک به هزار کیلومتر و خطای آن به زیر ۵۰متر رسیده ‌است. به‌گزارش تسنیم، نمونه اولیه موشک قیام، به‌عنوان اولین موشک بدون بالک ایرانی با سوخت مایع، در سال 1389 و با برد 800کیلومتر رونمایی شد. براساس اطلاعات منتشر شده، نمونه جدید موشک قیام دارای کمینه برد 100 و بیشینه برد 1000کیلومتر است. این موشک از یک سر جنگی به ‌وزن حدودا 600کیلوگرمی بهره می‌برد و سرعت آن به 2هزار و935متر بر ثانیه می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید