• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149909
+
-

حمله در تهران، دفاع در اراک

استقلال با بهترین خط دفاعی لیگ به اراک رفته تا به صدرنشینی‌اش ادامه دهد؛ پرسپولیس هم با بهترین خط حمله لیگ میزبان تراکتور است و چشم امید به توقف آبی‌ها دوخته است

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز برگزار می‌شود تا فقط 2هفته دیگر به پایان نیم‌فصل اول رقابت‌ها باقی بماند. با وجود تمام انتقاداتی که نسبت به برگزاری همه بازی‌ها در یک روز مطرح شد، بازی‌های این هفته هم مانند 2هفته قبلی در یک روز برگزار می‌شود تا برنامه‌ریزان سازمان لیگ ثابت کنند یا چیزی از برنامه‌ریزی نمی‌دانند یا اساسا علاقه‌ای به فوتبال و تماشای آن ندارند! درحالی‌که در همه جای دنیا علاقه‌مندان فوتبال هفته‌ای دوسه‌روز با تماشای بازی‌های تیم خود و تیم‌های رقیب سرگرم می‌شوند، در ایران هفته سیزدهم مسابقات ساعت14 امروز آغاز می‌شود و حداکثر در ساعت19 به پایان می‌رسد؛ فرصت تماشای زنده خیلی از بازی‌ها هم به‌دلیل همزمان بودن آنها برای علاقه‌مندان میسر نیست که از دید مسئولان برگزاری مسابقات اصلا موضوع مهمی نیست. از دید آنها لیگ فوتبال ایران فرصتی برای سرگرم‌سازی علاقه‌مندانش نیست؛ صرفا دردسری است که باید هرچه زودتر جمع‌وجورش کرد و از شرش راحت شد!

باز هم اراک
مثل هفته گذشته، مهم‌ترین بازی‌های این هفته هم در تهران و اراک برگزار می‌شوند. هفته گذشته استقلال در تهران میزبان بود و بازی مهم پرسپولیس و سپاهان هم در اراک برگزار ‌‌شد. این هفته پرسپولیس در تهران میزبان تراکتور است و استقلال به اراک رفته تا با آلومینیوم روبه‌رو شود. آلومینیوم تیمی است که تا همین هفته قبل با 2گل خورده و بدون شکست، همسایه و هم‌ردیف استقلال بود اما هفته قبل به آبادان رفت و در یک بازی عجیب با 3گل مغلوب شد. امروز هدف رسول خطیبی بازگرداندن تیمش به تنظیمات قبلی است و هدف فرهاد مجیدی تکرار‌کردن کاری که منصوریان هفته قبل انجام داده است. مجیدی این هفته هم وریا غفوری را در اختیار ندارد اما انگار برنده‌شدن بدون کاپیتانش را خوب یاد گرفته و نبودن وریا دیگر اهمیتی برایش ندارد. فصل گذشته استقلال و مجیدی در اراک با آلومینیوم به تساوی بدون گل رسیدند، درحالی‌که 2بازی قبلی و 4بازی بعدی آن مسابقه را بردند. یعنی طی 7هفته متوالی، آلومینیوم تنها تیمی بود که از آنها امتیاز گرفت.

رکورد صد‌درصدی یحیی
پرسپولیس-تراکتور مسابقه‌ای است که تا همین یکی 2سال قبل از بازی‌های بزرگ و 6امتیازی لیگ محسوب می‌شد اما حالا دیگر ارج و قرب آنچنانی ندارد و جایگاه تراکتور در جدول رده‌بندی، رویارویی این تیم با صدرنشین‌ها را از حساسیت قدیمش انداخته است. آخرین‌بار که تراکتور در تهران پرسپولیس را برد، در لیگ چهاردهم بود که برد 3 بر یک تبریزی‌ها باعث اخراج علی دایی از نیمکت پرسپولیس شد. آخرین‌بار که آنها در تهران از پرسپولیس امتیاز گرفته‌اند هم در لیگ هجدهم بوده که تیم برانکو مقابل این حریف بدون گل متوقف شد. در 2دوره بعدی پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی تراکتور را در تهران برده و یک‌بار هم در سوپرجام این تیم را در تهران شکست داده است. تراکتور هم‌اکنون تیم سیزدهم جدول است اما امتیازش با تیم پانزدهم مساوی است و خطر سقوط را کاملا احساس می‌کند.

نبرد بحران با بحران
سپاهان در اوج بحران نتیجه‌گیری به تیم آخر جدول رسیده و به‌نظر فرصت خوبی برای فرار از بحران به‌دست آورده است. شاگردان نویدکیا بعد از 3باخت متوالی به تیمی رسیده‌اند که کلا 3امتیاز گرفته، هیچ بردی در این فصل نداشته و برای بازی امروز حتی دروازه‌بان هم ندارد! تیم مشهدی که اسمش هم دقیقا مشخص نیست، این هفته 2دروازه‌بان اصلی‌اش را به‌خاطر آنچه درگیری و چاقوکشی اعلام شد(!) به کمیته انضباطی باشگاه فرستاده و احتمالا با گلر سوم خودش روبه‌روی سپاهان می‌ایستد. البته جالب است بدانید تیم مشهدی در این فصل از 4دروازه‌بان مختلف استفاده کرده و از این لحاظ هم رکورددار است. برد امروز سپاهان اگر با توقف استقلال و کم‌شدن فاصله با صدر جدول همراه شود، برای سپاهانی‌ها نور علی نور خواهد بود.

نکونام با پیکان، قلعه‌نویی با نفت
از 3بازی مهم 3تیم صدر جدولی که بگذریم، جدال فولاد و پیکان در اهواز می‌تواند سخت‌ترین و جدی‌ترین بازی هفته باشد. فولاد مقابل حریفان بزرگ، تیم سرسختی است اما اگر گلزنی را هم به توانایی‌هایش اضافه کند، آن وقت خودش هم به یکی از تیم‌های بزرگ و مدعی تبدیل می‌شود. تیم نکونام که از کمبود بازیکن مؤثر رنج می‌برد، بیش از هر تیم دیگری منتظر طی شدن 3هفته باقیمانده و رسیدن به نقل‌وانتقالات نیم‌فصل است. گل‌گهر هم امروز در مسجدسلیمان به دیدار شاگردان کمالوند می‌رود که در یکی 2هفته اخیر شرایط بهتری نسبت به ابتدای فصل پیدا کرده‌اند. نفت آبادان که با بردن آلومینیوم بهترین تیم هفته گذشته شد، این هفته میهمان مس رفسنجان خواهد بود و باید بیش از هر چیز مراقب پنالتی‌ندادن به تیمی باشد که در این فصل متخصص پنالتی‌گرفتن از رقبا شده است. نساجی هم به زمین هوادار می‌رود که در هفته‌های اخیر ساختار دفاعی‌اش را محکم کرده و در 3بازی متوالی گل نخورده است. ذوب‌آهن هم بعد از بردن تراکتور در تبریز، با روحیه‌ای دوچندان از فجرسپاسی میزبانی می‌کند. شیرازی‌ها 7هفته است پیروز نمی‌شوند و 402دقیقه است گل نمی‌زنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید