• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149897
+
-

سجادی مانع مهندسی انتخابات شود

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو می‌گوید: تکواندو نیاز به خونی تازه و تغییری بزرگ دارد

انتخابات فدراسیون تکواندو قرار است 15دی‌ماه برگزار شود؛ مجمع انتخاباتی که در 5دوره گذشته سیدمحمد پولادگر در آن برنده بوده است. ایرج میررفیعی کاپیتان سابق تیم ملی در گفت‌وگو با همشهری درباره انتخابات و شرایط این روزهای تکواندو می‌گوید: «تکواندوی ایران روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. شکست و تحقیر در مسابقات مهمی چون قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و مهم‌تر از همه بازی‌های المپیک نشان‌دهنده کشتی توفان‌زده تکواندو در این روزهاست. پیشکسوتان، بزرگان و جامعه تکواندو به این نتیجه رسیده‌اند که این رشته به خونی تازه و تغییری بزرگ نیاز دارد. مدیریت سنتی باید اصلاح شود و در بین کاندیداها هادی ساعی با سوابق مدیریتی و قهرمانی که دارد می‌تواند به تکواندو کمک کند.»
میررفیعی با اشاره به اینکه 4سال قبل باید سکان هدایت تکواندو تغییر می‌کرد، ادامه داد: «بهتر بود همان موقع کار به ساعی سپرده می‌شد. ولی او اکنون به مرز تجربه و پختگی لازم برای اداره فدراسیون رسیده است. البته او به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. ساعی کار بسیار سختی پیش رو دارد و باید همین اتحاد و همبستگی که اکنون برای تغییر مدیریت شکل گرفته، کمک کنند تا این کشتی به گل نشسته یک‌بار دیگر با قدرت حرکت کند. به‌عنوان کسی که سال‌ها عضو تیم ملی بوده از دکتر سجادی می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به تکواندو داشته باشد و مانع از مهندسی انتخابات شود. همه شواهد دال بر تلاش برخی برای تداوم شرایط فعلی است، چرا که منافع آنها در این است.»
کاپیتان سابق تیم ملی در پایان با اشاره به شرایط بد تکواندو می‌گوید: «تکواندو ۲۰سال است که با هدایت یک شخص و به‌عبارتی یک تفکر اداره شده است. هر شخصی که جانشین رئیس فعلی می‌شود باید با همدلی و وفاق و با تفکر شورایی کار را پیش ببرد. درباره کاندیداتوری ساعی هم واقعیت این است که او قصد ورود به انتخابات را نداشت و من و خیلی از بزرگان تکواندو از او خواستیم برای کمک به این ورزش وارد شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید