• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149899
+
-

زیر حلقه/ لژیونرها

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

حامد حدادی و بهنام یخچالی در لیگ‌‌های چین و آلمان می‌درخشند اما وضعیت تیم‌هایشان تعریف چندانی ندارد. حامد در ترکیب سیچوان مقابل ژینجیانگ بازی کرد که تیمش باخت اما او موفق شد دبل‌دبل کند. این فصل حامد بارها بازیکن تأثیرگذار تیمش بوده با این وجود تیم سیچوان بلو والز در حال حاضر با ۵برد و ۱۱باخت در رتبه چهاردهم لیگ چین قرار دارد. در آلمان هم تیم بسکتبال BC میتل‌دوچر با بهنام یخچالی تعطیلات سال نو میلادی را سپری می‌کند. بهنام بعد از همراهی تیم ملی بسکتبال مقابل بحرین و بهبود مصدومیت پای راستش به بازی‌های بوندس‌لیگا بازگشت اما تیمش با 3پیروزی و 10شکست در رتبه شانزدهم جدول 18تیمی جای دارد.

انتخابات
تا ظهر دیروز از احراز صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال خبری نبود. این اوضاع گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص به تعویق افتادن انتخابات بسکتبال ایجاد کرده است. با اعلام سرپرست برای چند فدراسیون که انتخابات‌شان در پیش است، گفته می‌شود شاید فدراسیون بسکتبال نیز در روزهای باقیمانده تا انتخابات به سرپرست سپرده شود. محمدرضا صالحیان، دبیر مجمع انتخابات بسکتبال با اشاره به در پیش بودن برنامه‌های بین‌المللی به خبرنگاران گفته: «طبق آخرین اطلاعاتی که من دارم و از طرفی با توجه به برنامه‌ها و مسابقات پیش‌روی تیم ملی بسکتبال قرار است انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال طبق اعلام قبلی روز ۱۹دی برگزار شود و تاکنون صحبتی در مورد لغو ‌یا تعویق مطرح نشده است.»

مشکل سالن
8تیم راه‌یافته به دور حذفی لیگ بسکتبال زنان مشخص شده‌اند و پلی‌آف هم از 22دی شروع می‌شود. باید دید تا آن زمان کیفیت بازی‌ها بهتر می‌شود یا نه. در حال حاضر فقط 2تیم بازیکن خارجی دارند. خانه‌به‌دوشی زنان بسکتبالیست از دیگر مشکلات این فصل است که ناچار شدند برای ادامه بازی‌‌ها به شهر قدس کوچ کنند.  آنها بازی‌های قبلی‌شان را در سالن‌های آرارات، حکیمیه و انرژی اتمی برگزار کردند. استان‌ها از لیگ برتر زنان حمایت چندانی نداشتند ولی در لیگ‌های پایین‌تر حضورشان پرتعداد است. باز جای شکرش باقی است آنجا چراغ استان‌ها روشن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید