• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 13 دی 1400
کد مطلب : 149904
+
-

حراج استثنایی فصل

بازیکنانی که در تابستان رایگان می‌شوند در بازار نقل‌وانتقالات زمستانی به‌حراج گذاشته خواهند شد

نقل‌وانتقالات زمستانی در بیشتر لیگ‌های اروپایی از شنبه اول ژانویه آغاز شد و برای برخی لیگ‌ها هم از امروز پنجره‌ها باز شده. طبق قانون بازیکنانی که تنها 6ماه از قراردادشان باقی مانده و در تابستان بازیکن آزاد می‌شوند، از همین حالا می‌توانند با تیم بعدی خود مذاکره و توافق کنند. در میان این بازیکنان نام‌های بزرگی هم دیده می‌شود. پاریسی‌ها و بارسلونا در تابستان گذشته و یوونتوس در چند سال اخیر طعم خرید رایگان بازیکنان بزرگ را چشیده‌اند. یووه در سال‌های اخیر بازیکنانی مثل ربیو، رمزی، خدیرا و... را به همین شکل در اختیار گرفت. در تابستان2021 پاری‌سن‌ژرمن توانست مسی، راموس، واینالدوم و دوناروما را رایگان جذب کند. بارسلونا هم با سرخیو آگوئرو، ممفیس، اریک گارسیا و... به همین روش قرارداد بست و رئال‌مادرید برای اولین‌بار یک بازیکن را جذب کرد که مجبور نبود به باشگاه سابق او پولی بدهد؛ داوید آلابا. حالا هدف بیشتر باشگاه‌های بزرگ روی آوردن به چنین روشی است. رئال‌مادرید می‌خواهد امباپه را بدون پرداخت پولی به پاری‌سن‌ژرمن جذب کند. همین 6ماه پیش رقم پیشنهادی رئالی‌ها برای خرید این بازیکن از پاریس 200میلیون یورو بود که توسط مالک قطری پی‌اس‌جی رد شد. درباره رودیگر هم شایعات زیادی منتشر شده که این بازیکن آلمانی چلسی در جولای رایگان در رئال خواهد بود اما گویا این انتقال به بن‌بست خورده و پرس نمی‌خواهد رقیبی برای زوج آلابا و میلیتائو بتراشد و ترجیح می‌دهد یک مدافع جوان جدب کند. در بارسلونا غیراز اخبار ساختگی و تبلیغاتی درباره علاقه این تیم به خرید بازیکنانی مثل هالند، باز هم اولویت با جذب بازیکنان رایگان و ارزان خواهد بود. آسپلیکوئتا و کریستنسن، 2‌مدافع چلسی می‌توانند مجانی به بارسا بیایند.

نیکو کوواچ از سرمربیگری موناکو برکنار شد. اخراج سرمربی سابق بایرن‌مونیخ ربطی به نتایج تیم نداشت چون موناکو داشت خوب نتیجه می‌گرفت. او در تابستان۲۰۲۰ هدایت این تیم را برعهده گرفت و در 74‌بازی روی نیمکت مربیگری موناکو نشست. تا زمان معرفی سرمربی جدید، استفان نادو، سرمربی تیم دوم این باشگاه تمرینات را برگزار خواهد کرد. موناکو تا پایان هفته نوزدهم لیگ یک فرانسه با 8‌برد، 6‌شکست و 5‌تساوی، با 29‌امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد. از فیلیپ کلمنت، سرمربی بروخه به‌عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی کوواچ نام برده می‌شود. فرامـوش نکنیم کواچ پیش از آمـدن به موناکو از سرمربیگری بایرن هم اخـراج شده بود.

 امباپه، پوگبا، ایسکو، مارسلو، گرت بیل، عثمان دمبله، لوییس سوارس، خوان ماتا، لاکازت، دیبالا، اوریگی، اینسینیه، کریستنسن، آسپلیکوئتا، رودیگر، فرناندینیو، کراماریچ، مودریچ، لینگارد، کوادرادو، سرخی روبرتو، دی‌ماریا، فرانک کسیه، انکتیا، زوله، کینگزلی کومان، تولیسو، اکسل ویتسل، هوگو لوریس، جردن آیو، مرتنز، بروزوویچ، آندره‌آ بلوتی، دنیس زکریا، گینتر، فرویلر، ژسوس کرونا، رومانیولی، مرزوعی، میخیتاریان، اوریه، برناردسکی، اونانا، فیلیپه و حتی سردار آزمون، ستاره‌هایی هستند که در تابستان آینده رایگان خواهند بود.

   پس از توافق موراتا با بارسلونا، یوونتوس دنبال جذب یک مهاجم نوک است. از میان نام‌هایی مثل اوبامیانگ، کاوانی و لاکازت فعلا یووه به ایکاردی رسیده. انتقال قرضی او از پاری‌سن‌ژرمن 2.5میلیون یورو هزینه دارد اما یوونتوس باید قول بدهد که در تابستان با 35میلیون یورو این قرارداد را دائمی کند.
   از بغداد بونجاح، بازیکن فعلی تیم السد که تا چند وقت پیش زیرنظر ژاوی کار می‌کرد به‌عنوان یکی از گزینه‌های خط حمله بارسلونا یاد می‌شود. حتی اگر موراتا بیاید، باز هم ممکن است این انتقال صورت بگیرد.
   کولوسفسکی که قراردادش را با یووه تمدید نکرده، در زمستان راهی تیمی دیگر خواهد شد. اولویت یووه با معاوضه بازیکن است اما ممکن است این بازیکن سوئدی به فروش هم برسد. تاتنهام و آرسنال 2 گزینه احتمالی این بازیکن 21ساله هستند.
   بارسلونا کوتینیو را به اورتون پیشنهاد کرده و در کنار این هر روز شایعاتی درباره علاقه برخی تیم‌ها ازجمله پالمیراس برزیل، نیوکاسل و آرسنال به جذب این بازیکن به راه می‌اندازد، شاید اتفاقی رخ دهد و بارسا از شر او خلاص شد.
   منچستریونایتد که از نظر بازیکن در پست هافبک دفاعی در مضیقه قرار دارد، همچنان دکلان رایس را می‌خواهد اما هافبک ملی‌پوش تیم وستهم رفتن به من‌سیتی را ترجیح می‌دهد.
   آرتتا بار دیگر اعلام کرد اوبامیانگ فعلا در آرسنال جایی ندارد. گندوزی هم با همین روش از این تیم کنار گذاشته شد. درباره مقصد بعدی این مهاجم گابنی شایعات زیادی وجود دارد اما دستمزد بالای او مانع اصلی انتقالش به تیمی دیگر است. شاید نیوکاسل و نه بارسا یا یوونتوس بتواند بازیکنی با این حقوق را بخرد یا قرض بگیرد.
   سالرنتینا که ریبری را در اختیار دارد به‌دلیل مالکیت مشترک این باشگاه با لاتزیو در خطر حذف از سری‌آ قرار داشت که تاجری ناپلی به نام دنیله لروولینو با 10‌میلیون یورو آن را خرید.
   ویتالی میکولنکو مدافع چپ 22‌ساله و اوکراینی دیناموکیف با امضای قراردادی 4.5ساله به اورتون پیوست. این ششمین خرید بنیتس در اورتون است.
   گفته می‌شود کونته به جذب رودیگر در تابستان و گریزمان به‌عنوان بازیکن قرضی در همین پنجره برای تاتنهام علاقه‌مند است.
   غیراز رئال مادرید 2 باشگاه لیورپول و تاتنهام به جدیدترین مشتریان فرانک کسیه هافبک 25ساله و ساحل عاجی میلان اضافه شده‌اند.
   دورتموند درصورتی اجازه خروج به اکسل ویتسل در ژانویه را خواهد داد که پیشنهاد خوبی برای این بازیکن دریافت و جانشین مناسبی برای هافبک بلژیکی خود پیدا کند.
   دورتموند با ارائه دستمزد بالا می‌خواهد ارلینگ هالند را حفظ کند و در عین حال می‌خواهد مبلغ غرامت را از قراردادش بازخرید (حذف) کند. مذاکرات با مینو رایولا هم‌اکنون انجام شده است. بارسا، رئال، من‌سیتی و پاریس تنها تیم‌های خواهان این مهاجم هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید