• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 11 دی 1400
کد مطلب : 149683
+
-

عجله چین و روسیه برای ایستگاه ماه

فضا
عجله چین و روسیه برای ایستگاه ماه

مقام‌های چین اعلام کرده‌اند ایستگاه فضایی بدون سرنشین آنها در‌ ماه که به‌طور مشترک با روسیه ساخته می‌شود، تا حدود سال۲۰۲۷ عملیاتی خواهد شد.
به گزارش شینهوا، چندی پیش بود که روسیه و چین به‌صورت مشترک اعلام کردند که قصد ساختن ایستگاهی فضایی روی سطح ماه را در پروژه‌ای مشترک دارند.
 چین و روسیه که رقابت فضایی آنها با آمریکا به اوج رسیده، اعلام کرده‌اند که هدف اصلی این ماموریت «ساخت یک پایگاه مستحکم برای استفاده از منابع ماه» است.
مقام‌های چینی اکنون برنامه ساخت پایگاه خود در‌ ماه را سرعت بیشتری بخشیده‌اند. تغییر ناگهانی برنامه‌های چین احتمالا به‌دلیل برنامه‌های ناسا برای اکتشاف در‌ ماه است که گفته می‌شود در سال۲۰۲۵ انجام خواهد شد و چین قصد دارد زودتر به این امر مهم دست پیدا کند.
چین نخستین مأموریت فضایی خود را در سال۲۰۱۳ انجام داد و در سال۲۰۱۸ نخستین کشوری بود که یک روبات کاوشگر را به ‌ماه فرستاد. اداره فضانوردی چین در سال۲۰۱۹ اعلام کرد که قرار است در 10سال آینده ایستگاه فضایی خود را در قطب جنوب ماه ایجاد کند.
ماموریت اکتشاف ‌ماه چین که با نام Chang'e 8 شناخته می‌شود، در ابتدا با هدف انجام مطالعات علمی مانند چاپ سه‌بعدی غبار سطح‌ ماه اعلام شده بود، اما وو یان‌هوا، معاون اداره ملی فضایی چین(CNSA) اکنون اعلام کرده که هدف جدید دولت، قرار دادن یک ایستگاه تحقیقاتی بدون سرنشین در سطح ‌ماه است که انجام این کار قبلا برای سال۲۰۳۵ برنامه‌ریزی شده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید