• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 6 دی 1400
کد مطلب : 149272
+
-

آغاز پخش سریال‌های تاریخی و پلیسی در تلویزیون

فصلی برای درام‌های عاشقانه

فصلی برای درام‌های عاشقانه

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

در 3‌ماه باقیمانده از سال شبکه‌های تلویزیونی در تلاشند که بخش بیشتری از جدول خود را به پخش سریال‌های تلویزیونی اختصاص دهند؛ سریال‌هایی که در ماه‌های پرفراز و نشیب کرونایی ساخته شده‌اند و گاهی هزینه این سریال‌ها به سبب توقف تولید بیشتر از حد معمول خود بوده است. نکته قابل توجه اینکه بیشتر سریال‌ها روایت‌های تاریخی دارند که در آن داستان درام عاشقانه‌ای هم شکل می‌گیرد. انگار تلویزیون نمایش و تولید سریال‌هایش را با محوریت تاریخ معاصر در 3‌ماه آینده و سال 1401پیش خواهد برد. دومین مضمون سریال‌هایی که در این مدت تولید بیشتری را به‌خودش اختصاص داده، سریال‌های پلیسی است.

آماده برای 1401
یکی از این سریال‌ها که به‌نظر پخش آن برای سال آینده درنظر گرفته شده «جشن سربرون» مجتبی راعی است. سریال 45قسمتی که داستانش در زمان مشروطه می‌گذرد و بعد از مدت‌ها کار تصویربرداری آن به پایان رسیده است. از دیگر سریال‌هایی که تولیدش از نیمه گذشته «حکم رشد» حسن لفافیان است. به‌گفته سازندگانش، بهمن‌ماه تصویربرداری این سریال هم به پایان می‌رسد. سعید نعمت‌الله فیلمنامه را برای شبکه3نوشته و پخش آن برای سال آینده درنظر گرفته شده است.

«بعد از آزادی»
 به‌نظر مدیران شبکه یک تصمیمی برای پخش «87متر» کیانوش عیاری ندارند و این شبکه پخش سریال جدید فصل زمستان را به «بعد از آزادی» اختصاص داده است. پخش سریال ۳۴قسمتی بعد از آزادی به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی سعید سعدی از شنبه ۲۷ آذر از شبکه یک آغاز شد.
شبکه2سیما هم برای هفته اول دی‌ماه، پخش سریالی تازه را در کنداکتورش قرار داده است و به‌احتمال زیاد از هفته دوم دی‌ماه، فصل دوم «نوار زرد» روی آنتن خواهد رفت. نوار زرد ۲ به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در استان‌های تهران، گیلان و البرز تصویربرداری‌ شده و مثل فصل اول به غیر از داستان دنباله‌دار، در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی - جنایی را روایت می‌کند. نقش اصلی این سریال در فصل دوم را بانیپال شومون بازی می‌کند. حسام محمودی، پوریا پورسرخ، مهشید جوادی، محمود پاک‌نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، امیرحسین صدیق و ایوب آقاخانی از بازیگران اصلی آن هستند.

برف بی‌صدا می‌بارد
با پایان 12قسمت اول سریال «موج اول» شبکه3 سریالی جدید را روی آنتن برده است. «موج اول» در 3فصل تولید می‌شود که فصل اول را سیدسجاد حسینی، فصل دوم را محمدصادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی می‌کند.
سریال آذربایجانی به آنتن شبکه3 رسید؛ سریالی که موضوعش درامی عاشقانه است که داستانی از دهه‌60 را روایت می‌کند. پخش سریال «برف بی‌صدا می‌بارد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی آغاز شده است. تهیه‌کننده این سریال محمدرضا شفیعی است و فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، الیکا عبدالرزاقی، امید روحانی، فریبا متخصص، پوریا شکیبایی و پوریا پورسرخ بازیگران اصلی این سریال هستند. محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده و پوریا پورسرخ به‌عنوان بازیگر در فصل دوم «نوار زرد» هم حضور دارند. شبکه 5هم مثل همیشه دست به دامان سریال‌های خارجی است و زمستان را با «باج» آغاز کرده؛ سریالی کانادایی در 13قسمت که روی آنتن می‌رود.

آقای حکایتی باز هم از «زیر گنبد کبود» می‌گوید
فعالیت بهرام شاه‌محمدلو به‌عنوان بازیگر در دهه اخیر کم و آخرین سریالش «خانواده دکتر ماهان» به کارگردانی راما قویدل بود.
بیشتر مخاطبان همچنان او را به‌عنوان آقای حکایتی می‌شناسند. حالا بعد از سال‌ها از پایان برنامه «زیر گنبد کبود» او عنوان کرده که برای تولید سری جدید این برنامه فکر می‌کند. این بازیگر اظهار امیدواری کرده که اگر شرایط مالی خوبی فراهم شود، سری جدید را با تغییرات و شرایط روز می‌سازد.

این خبر را به اشتراک بگذارید