• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 24 آذر 1400
کد مطلب : 148252
+
-

بهادری جهرمی در پاسخ به همشهری درباره نتایج جلسات سران قوا:

اختلافات را از تریبون‌ها به جلسات بردیم

دولت
اختلافات را از تریبون‌ها به جلسات بردیم

جلسات سران 3قوه طی 4ماه فعالیت دولت سیزدهم با نظم و سرعت بیشتری در حال برگزاری است و پاستور یا بهارستان میزبان جمع هفتگی رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه است.
انتشار تصاویر رسمی این دیدارها در عین ارسال پیام همکاری و هماهنگی 3قوه مجریه، مقننه و قضاییه، امید و انتظار افکار عمومی نسبت به نتیجه این جلسات و تصمیمات فوری و ضروری مقامات ارشد را هم افزایش داده است. گزارش‌های منتشر‌شده از محتوای این دیدارها محدود به هماهنگی سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی بوده‌اند و تاکنون جزئیات و مصوبات احتمالی این نشست‌های سه‌جانبه اعلام نشده است.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم در نخستین نشست خبری خود سؤال همشهری درباره نتایج نشست‌های سران قوه و مصوبات مشخص آن را اینطور پاسخ داد که «رویه‌ای به‌صورت نانوشته پیش از این مرسوم بوده که بعضا سران و مسئولان کشور به‌جای طرح مباحث و اختلافات یا اختلافات کارشناسی در جلسات تخصصی، تریبون‌های عمومی را به محلی برای ارسال پیغام به یکدیگر مبدل می‌کردند.
اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دستاورد این جلسات این است که مباحث تخصصی و اختلافات کارشناسی در جلسات طرح شود و نگاه‌ها به اشتراک گذاشته شود و سعی شود مسیرهای روشنی برای حل مشکلات کشور اتخاذ شود.
 طبیعتا من هم می‌پسندم به جای ناراحت‌کردن ذهن مردم و مشوش‌کردن ذهن مردم، دولتمردان و مقامات در جلسات مباحث و موضوعات را مطرح کنند. به همین دلیل نیز شاید خیلی مباحث مطرح‌شده در این جلسات قابلیت انتشار عمومی یا اطلاع‌رسانی عمومی نداشته باشد. البته بنده نیز به‌عنوان مسئول اطلاع‌رسانی دولت از سران محترم قوا درخواست می‌‌کنم تا آن بخش‌هایی از جلسات سران قوا را که قابلیت اطلاع‌رسانی دارد، در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند.»
پیش از این محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در نشست مشترک با دولت که 10آذرماه در مجلس برگزار شد، همسو با طرح برخی سؤالات افکار عمومی نسبت به جلسات سران 3قوه گفته بود: «مردم از ما سؤال می‌کنند و نمایندگان هم سؤال دارند و می‌گویند هر هفته روسای قوا که کنار هم می‌نشینند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند؟
چه موضوعی را حل می‌کنند و چه تصمیم مهمی می‌خواهند بگیرند؟ این جلسه حتما مهم‌ترین جلسه در تصمیم‌گیری برای اداره کشور است. بدون‌شک به‌عنوان یک عضو از آن 3عضو عرض می‌کنم اگر در این جمعی که اینجا نشستیم با هم کار را دنبال نکنیم، ما 3نفر هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. هم شما (نمایندگان) باید بدانید ما آنجا چه می‌گوییم و هم با همه وجود باید مردم هم بدانند که به چه سمتی می‌خواهیم حرکت کنیم.»
قالیباف تصریح داشت: «ما باید تصمیم‌های سخت و شجاعانه بگیریم و با قوت و قدرت تصمیم بگیریم؛ در غیر این صورت همه‌‌چیز در خدمت به مردم زیر سؤال می‌رود. مردم برای هر تصمیم عاقلانه و عادلانه‌ای، هزینه‌ای که داشته باشد را می‌دهند اما باید مطمئن باشند که این تصمیم هم در طراحی و هم در اجرا درست است. طرح‌های خوبی در کشور وجود داشت اما در اجرا قربانی شد و بد اجرا شد که آن‌هم دلیل دارد که جای توضیح آن اینجا نیست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید