• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 22 آذر 1400
کد مطلب : 148005
+
-

نکته بازی/ روز ملی لایک سرمربی!


یعنی اگر بگوییم حماسه ملبورن دوباره تکرار شد، به گزافه سخن نگفته‌ایم. یک روز تاریخی دیگر در فوتبال ایران رقم خورد و اشک شوق در جمع میلیون‌ها نفر جمع شد. داستان این است که مهدی طارمی در اینستاگرام صفحه رسمی دراگان اسکوچیچ را فالو کرده و حتی به او لایک هم داده است. اینجاست که می‌گویند: «بر این مژده گر جان فشانم رواست.» به همین مناسبت باید روز فالو شدن صفحه اسکوچیچ از سوی طارمی را در تقویم ملی کشور ثبت کنیم و همیشه زنده نگه داریم... حقیقتا انعکاس گسترده این خبر در برخی رسانه‌ها، حتی از خود قهر مهدی طارمی هم عذاب‌آورتر بود. این مدل توجهات کاذب، دقیقا بازوی جریان بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران است. فوتبالیستی که لایکش تیتر یک می‌شود، طبیعتا به این راحتی‌ها سر به راه نخواهد شد.

به‌به، عجب استدلالی

مشکلات داوری در این هفته‌ها بسیار زیادشده و خیلی از باشگاه‌ها شاکی هستند. همیشه از داوران حمایت کرده‌ایم و بر این باوریم که اشتباهات انسانی آنها بیش از حد بولد می‌شود. در عین حال اما نوع دفاع از داوران هم باید معقول و سنجیده باشد. مثلا علی خسروی، عضو کمیته داوران در مورد صحنه جنجالی مشکوک به پنالتی در داربی تهران گفته: «مگر استقلال تا دقیقه 86چه‌کار کرده بود؟» به‌به؛ عجب استدلالی! چون استقلال خوب بازی نکرده بود، داور نباید پنالتی این تیم را می‌گرفت؟ اینها چه ربطی به هم دارد؟ عین این است که یک نفر بزند بچه مردم را بکشد و بعد بگوید: «مگر در این 20 سال زندگی‌اش چه کرده بود؟» همانطور که از مجیدی انتقاد فنی می‌شود، کمیته داوران هم باید پاسخگوی مشکلات زیرمجموعه‌اش باشد.

بگذاریدش دروازه‌بان

شفافیتی که در مورد ترکیب پرسپولیس وجود دارد، هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود. یعنی از 4 روز قبل از مسابقات این تیم، همه می‌دانند که چه نفراتی قرار است بازی کنند. بر همین اساس گفته می‌شود در بازی چهارشنبه پرسپولیس برابر پیکان، قرار است از وحید امیری در خط حمله استفاده شود. وحید در این فصل غیراز پست اصلی خودش یعنی وینگر چپ، در پست‌هایی مثل دفاع چپ و هافبک راست هم بازی کرده بود و حالا گویا قرار است در خط حمله هم به میدان برود. چه خوب است یحیی گل‌محمدی در یک بازی هم از امیری درون دروازه استفاده کند تا کلکسیون پست‌هایی که این بازیکن نجیب در آنها به میدان رفته کامل شود. البته بعید است عملکرد وحید درون دروازه خیلی فرقی با گلرهای این فصل پرسپولیس داشته باشد!







 

این خبر را به اشتراک بگذارید