• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 22 آذر 1400
کد مطلب : 147990
+
-

پشت‌ خط زن / معضل توپ در لیگ فوتسال

جمشید حمیدی  کارشناس والیبال

دور رفت دیدارهای مقدماتی لیگ برتر فوتسال زنان به پایان رسید اما هنوز سرپرست سازمان لیگ فوتسال به وعده‌ای که اول فصل داده بود وفا نکرده است. آرش جابری در جلسه قرعه‌کشی پیش از شروع لیگ گفته بود ۵ توپ به تیم‌ها می‌دهد اما هفته‌های گذشته خبری از این توپ‌ها نشد و پیگیری‌های رسمی و غیررسمی تیم‌ها هم به نتیجه‌ای نرسید. به‌نظر می‌رسد سرپرست سازمان لیگ که قبلا مسئول برگزاری لیگ مردان بود، علاقه چندانی به‌کار در فوتسال زنان ندارد و با اینکه چند سالی است سمت قبلی‌اش را از دست داده ولی همچنان دلش با فوتسال مردان است.

مادران فوتبالی
از زیبایی‌های فوتبال زنان بازگشت مادران به میادین است. هفته پیش الهام فرهمند که نوزاد ۴ماهه دارد با گلزنی مقابل کیان نیشابور سوژه رسانه‌ها شد. این هفته هم هدیه حسن‌زاده بازیکن تیم همیاری ارومیه 2گل به ملی‌پوشان شهرکرد زد و آنها را به فرزند یک‌ساله‌اش تقدیم کرد. این مادران فوتبالی اما از سختی‌های تمرین با داشتن فرزند خردسال هم می‌گویند. یکی‌ دو نوبت تمرین در روز، سفر‌های اجباری برای بازی‌های خارج از خانه و... مادران را از فرزندان دور و دلتنگ می‌کند و این بخش آخر سخت‌ترین کار برای مادر فوتبالیست است.

ایراندوست و لبخند به مشکلات
۴۰روز به جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا باقی مانده و تیم ایران به‌عنوان تنها تیمی که برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند، در بدترین شرایط به سر می‌برد. پس از صعود تاریخی، فدراسیون با مانور رسانه‌ای از اردوها و بازی‌های اروپایی خبر داد اما هیچ‌کدام از برنامه‌هایی که وعده داده بود، عملی نشد. حالا مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی با یک‌اردوی یک‌هفته‌ای در کیش عازم این میدان سخت می‌شود. او در دیدار رسانه‌ها با لبخند همیشگی خود به سؤالاتی که درباره مشکلاتش پرسیده شد پاسخ داد و گفت ما همه تلاشمان را برای صعود به دور یک‌هشتم می‌کنیم. این لبخند از روی رضایت است؟ بعید می‌دانیم او از شرایط راضی باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید